![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo
mijn Golf 1 krijgt binnenkort nieuwe wielranden ingelast. alleen hoe kan ik dit het beste behandelen en beschermen. want als je over een jaar weer opnieuw moet wordt het de gezegde goedkoop is duurkoop een daar heb ik niks aan. omdat ik niet de goede apparatuur en ervaring heb met het spuiten met een compressor wou ik mijn golf gaan rollen ![]() heb al veel topics gelezen over rollen wat ik kan gebruiken met dergelijke. alleen echte nadelen worden niet verteld maar wat ik bijv. weet is dat de verf vocht aantrekt en door de verf trekt wat betekend dat er een goede ondergrond onder moet maar wat kan je zoal gebruiken. die gene die mijn auto wou gaan lassen heeft het ook over loodmening gehad is het verstandig om dit te gebruiken onder de plekken met minder bescherming voordat ik ga rollen. en is het sowieso wel verstandig om mening te gebruiken op kaal metaal en dat op een auto. zou iemand mij kunnen vertellen wat ik het best kan doen nadat mijn auto gelast is. en moet ik daarna rollen of de plekken uitspuiten met een spuitbus. het liefst rol ik omdat de lak van de auto vrij oud is en niet meer moeder mooiste is. Groeten Johan |
#2
|
||||
|
||||
![]() menie is een ouderwets middeltje het werkt zeker goed.
wat ik zou doen.. 2k epoxy primer, uit laten harder en dan ligt op schuren, en dan 2k verf er over. ga alsjeblieft niet rolleren en gebruik al helemaal geen 1k verf,als je het goed wilt doen. je kunt een dergelijke simpele verf spuit al kopen voor 30 euro en een compressor kan je zo wel ergens lenen denk ik zo? het is echt niet moeilijk, probeer het gewoon en je zult zien dat het goed gaat. spuiten met de verfspuit is zelfs nog makkelijker dan met een spuitbus,gezien je met de spuitbus erg snel zakkers heb, en je dit minder snel met een verfspuit hebt, omdat je daar veel fijner mee spuit en je de laag soort van droogblaas wanneer je geen verf nevelt maar wel de lucht nog laat stromen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
||||
|
||||
![]() oke dus als ik deze Verfspuit koop zit ik dan in de goede richting
omdat ik net Tips & Tricks: spuiten met compressor door heb gelezen en ze hadden het daar over verschillende naalden 1.3/1.4mm en grotere voor primer omdat deze een 1.5mm naalt heeft kan ik daar dan netjes een 2k lak mee spuiten en met een compressor met 240 l/m 8bar neem is dat dan voldoende. want spuiten met een compressor heb ik nog nooit gedaan dus wou ik eerst gaan oefenen. maar hoe zit het precies met verdunnen of is dat per verf verschillend. ook moet je je verfspuit schoonmaken na het spuiten maar hoe moet je dat doen droog blazen of ? er zijn als ik het goed heb ook lakken die meteen glans geven is het dan nog nodig om blanke lak te spuiten. want blanke lak spuiten is dat lastigere als normale lak of is dit het zelfde Groeten johan Last edited by johan-k : 13-07-2009 at 13:19. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Die spuit is een nette spuit voor hobby matig gebruik,
met die compressor zou je het redden, moet je wel zorgen dat je op de spuit 2,5 bar hebt staan, en ervoor zorgen dat de compressor goed op druk blijft. en het verdunnen van de verf is verschillend per merk, en wordt je verteld, of kan je vragen waarneer je het koopt! en je verf spuit moet je altijd, als je klaar bent met spuiten schoonmaken!! gewoon met schone thinner en een kwast. en als je een 2k lak neemt glimt deze al uit zijn eigen ( 2k zijn eigenlijk alleen uni kleuren) en als je er 1tje met blanke lak wil kun je een metallic nemen. En blanke lak spuiten is in princiepe hetzelfde als een 2k kleur lak, want blanke lak is ook een 2k lak alleen blank! |
#5
|
||||
|
||||
![]() oke bedankt voor de informatie.
dus een 2K lak hoeft dus eigenlijk niet afgelakt te worden met blanke lak of adviseer je om dit wel te doen. Groeten Johan |
#6
|
|||
|
|||
![]() even voor de volledigheid,hoewel je het waarschijnlijk niet gaat gebruiken,
loodmenie is niet zo best voor de gezondheid! er zijn volop andere menie s te koop! |
#7
|
||||
|
||||
![]() @Jurrie toch bedankt voor de tip inderdaad ga ik het niet meer gebruiken.
ben naar de lokale verf specialist gegaan (ferweda). die rade me aan om gewoon epoxy primer te gebruiken strak maken normale primer en aflakken. ook had hij nog een spuit setje liggen die voor hobby goed te gebruiken was. 1.7 naald met drukregelaar en schoonmaak spullen. voor 45 ex btw alleen was dan me vraag welke is meer geschikt een 1.5 of 1.7 naald groeten johan |
#8
|
||||
|
||||
![]() Een 2k lak hoeft niet afgelakt te worden, maar wil je nog 10 jaar optimaal genieten van je kleur, dan kan je het wel doen!
Een 1.7 naald kan je gebruiken om grondverf te spuiten voor kleur is deze te groot! 1.4/1.5 voor het aflakken is optimaal! en wordt bij menig lak merk geadviceerd |
#9
|
||||
|
||||
![]() oke Bedankt voor de informatie.
dan ga ik morgen nog een keer naar de beste man toe en vragen als hij geen spuit heeft in de maat 1.4/1.5 anders wordt het toch bestellen. Groeten Johan |
#10
|
||||
|
||||
![]() uit eindelijk is het dit setje geworden.
met 1.4 Naald + drukregelaar aan het eind van de maand krijg ik mijn nieuwe compressor. en deze lever 310 L/m dus nog even wachten en dan kan ik is spelen met de verf spuit ben benieuwt iedereen bedankt voor de reacties Groeten johan |
#11
|
||||
|
||||
![]() ziet er allemaal netjes uit! daar kun je straks lekker mee oefenen!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() ik had al een ander topic waarin ik vroeg over advies met spuiten ivm sinasappelhuid.
omdat de blanke lak voor geen meter wil en ik het al wel 4 x heb geprobeerd (op een zijscherm) en er gewoon helemaal gek van wordt zit ik weer met het rare idee om toch te gaan rollen nu dacht ik bij mezelf stel je wilt gaan rollen en je hebt plekken waar je kaal metaal wilt gaan rollen kan je dat dan niet eerst in de menie zetten en daarover rollen. of eerst in epoxy 2k primer spuiten en dan rollen. het klote van alles is dat het spuiten van de metalic lak wel goed ging maar de blanke lak totaal niet dus mijn vraag kan ik eerst menie op kaal metaal zetten en daarna rollen en toch een goede bescherming hebben. want menie bied als ik het goed heb een goede bescherming groeten johan |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik begrijp er echt geen snars van,dat sinaasappelhuidje is toch geen probleem??? of denk je dat ie met rollen zo glad als een eikeltje word?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ja is idd niet heel erg alleen nu krijg ik hem helemaal niet meer strak
druipers en kraters. dus naar ferweda geweest die gene mengt autolakken en vertelde me dat ik silicone hat ofzo dus Speciale ontvetter gekregen. maar nog steeds kraters + het feid dat ik nu elke keer druipers krijg en heb van alles geprobeerd met de instellingen met de spuit. heb het dus al 4x gespoten elke keer weer glad schuuren met nat 400 en dan ontvetten en opnieuw spuiten maar het blijft klote mijn bedoel was namelijk ook om de auto stuk voor stuk aan de pakken maar als ik nu niks strak kan krijgen dan kan ik mischien beter rollen maar daar heb ik zo dubbel gevoel over omdat het niet goed beschermt ik heb nog een beetje blanke lak over dus ik blijf wel proberen tot ik het strak heb maar als het niet lukt dan heb ik ook zoiets van opzoek naar een ander alternatief dus of mischien heb je nog een goede tip of advies om het strak te spuiten of iets anders. maar wat voor bescherming bied menie en daarna rollen? ps. het liefst spuit ik gewoon alleen het lukt niet groeten johan |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik zou gewoon gaan spuiten en daarna met heel fijn schuurpapier de oneffenheden eruitschuren en dan polijsten.maar jij hebt het over ferwerda bedoel je ferwerda in lelystad? dat zou betekenen dat je dicht bij mij in de buurt zit
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
![]() nee in zwolle
![]() kijk eerste keer spuiten Sinnasappelhuidje dus glad geschuurd en opnieuw met wat extra advies van ferweda 2de keer druipers + kraters 3de keer opnieuw ( allemaal kleine stukken gespoten met verschillen spuit instellingen ) op naar ferweda speciale ontvetter gekregen voor de kraters 4de keer weer kraters en druipers (begint beter te worden alleen heb paar plekjes nog steeds kraters waarscheinlijk te dik gespoten dus spuit instellen op minder hoeveel heid ? ik blijf nog wel een paar keer proberen alleen wordt ik het langzaam zat. is blankelak spuiten moeilijker of dergelijke ? want via marktplaats staat nog LINK verf per liter, is dit ong. zelfde kan ik anders daar mee gaan oefenen want scheelt behoorlijk in de portomonee Groeten johan |
#17
|
||||
|
||||
![]() Waar heb je die spuit vandaan en welk merk en type is dat?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#18
|
||||
|
||||
![]() Spuit gehaald bij ferweda het is een Max air met 1.4 kop waarvan kop niet los gehaald kan worden
|
#19
|
||||
|
||||
![]() als alles goed ontvet is en je hebt de kop even doorgespoeld snap ik niet waar die kraters vandaan komen,of het moet zo zijn dat je in een vettige omgeving spuit maar dat lijkt me niet
![]() blanke lak is wel wat moeilijker als kleur idd.... over die verf zou ik zo niet weten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor je bijdrage en meedenken.
zelf zou ik het ook niet weten. plannen nu zijn kaal schuren opnieuw in de primer en daarna oefenen op de primer met blanke lak. als het goed is moet ik dan na de primer als die goed lukt wel strak resultaat krijgen omdat die onderlaag helemaal schoon is. lukt die wel dan is dat meteen een bevestiging dat het ook goed kan komen op de kleur. lukt dat nog niet dan maar weer verder denken en eventueel is naar colorworks daar de verf halen. en anders voor 15 euro voor een liter kan ik dat gokje ook wel wagen als het allemaal nog niet lukt iedergeval Bedankt ik blijf het toch proberen omdat het stukken beter is dan rollen. Groeten Johan |