![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wie heeft er hier ervaring met een domstrebe (veerpootbrug) achter in de auto. Eentje die boven op de schokbrekers word gemonteerd en niet aan de carrosserie. Heeft dit nut, is het te merken? Ik heb een Jetta 4-drs en met die plaat van de achterbank erin lijkt de auto me al redelijk stevig.
Ook ben ik benieuwd naar mensen die voor onder een versteviging hebben. Dwz tussen de draagarmen in. Ik ben namelijk bang dat deze erg laag komt te hangen en daardoor de grond gaat raken. Ik weet dat bij Polo 86(C) modellen dit tot zware schade aan de voorwielophanging kan leiden :frown: Liefst had ik een complete rolkooi maar dat is niet erg praktisch aangezien ik ook nog met 4-man (liever 4-vrouw ![]() ![]()
__________________
WWW.MIVW.NL |
#2
|
||||
|
||||
![]() een jetta is op zich stevig genoeg. Maarrrrrr... als jij aan de vering gaat werken, (lees: zwaardere klappen laat krijgen door verlaging etc. ) kunnen de schokken op de veerpootbehuizing schade gaan veroorzaken. Ik heb er wel eens kokers compleet weg zien scheuren. Dit kan je door het plaatsen van een veerpootbrug wel ondervangen.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zelf een vaste brug tussen de kasten geklemd. De strebe die jij bedoelt komt op de zuigerpennen. Heb er geen ervaring mee maar ik weet dat er erg weinig ruimte overblijft om je zuigerpen vast te zetten. Ook heb ik op een duits forum eens wat over deze manier van bevestigen gelezen, dat was negatief. Zo uit mijn hoofd weet ik niet wat er op tegen was maar ik weet nog wel dat het toen logisch en goed onderbouwd was.
Ik heb op mijn polo coupe een unterfahrschutz en dat fungeert dus ook als strebe tussen de draagarm punten. Voor een polo doet het wonderen door gebrek aan een subframe (weet jij ook uit ervaring). Hoeveel het doet voor jouw jetta durf ik niet te zeggen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het gaat om de achterkant in dit geval. Jij bedoelt dan een domstrebe die met bouten aan de carrosserie word bevestigd? De reden die jij opgeeft is idd een vd redenen dat ik er eentje overweeg te plaatsen! Plus dat ik nog strakker hoop te sturen. Maar ik denk dat dat laatste niet zo snel te merken zal zijn. @Polopower, ik had idd een Unterfahrschutz onder mijn G40. Werkte echt perfect icm met een veerpootbrug. Duidelijk te merken!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik bedoel ook de achterkant, maar daar heb je ook nog twee versies voor gehad. een op de kokers, en en op de cilinders van de schokkers. Volgens mij hebben beiden het zelfde effect.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Niemand ervaring met een domstrebe achter die bovenop de zuigerstangen van de schokbrekers komt? Eentje die aan de carrosserie bevestigd word is niet te vinden voor een Jetta 2. Ik heb Wiechers erover gemaild en volgens hun klopt de afstand niet t.o.v. een Golf 2. Anders moet ik een universele op de kop zien te tikken!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
![]() en als je nu gewoon een balk last voor tussen de poten in?
ga even zoeken naar foto's of vortex.ik heb er al heel wat oplossingen voor gezien
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik heb voor onder wel een stang zitten maar die zit redelijk gelijk met mijn carter dus lager iig niet. En achter (boven op de schokbrekers)zit ie net en heb er nog niet mee gereden dus dat kan ik je niet vertellen.
Maar ik rijd dan wel een golf 2. Suc6 ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die stang vooronder gaat er wel komen, via Braspenning bestellen denk ik. Achter gaat het een zelfbouw apparaat worden. Alhoewel, zelfbouw? Een vriend van me gaat hem in elkaar zetten ![]()
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
|||
|
|||
![]() heb even mijn best gedaan qua zoeken:
Quote:
Bron: http://www.motor-talk.de/t439961/f146/s/thread.html Klinkt logisch. De reden waar ik eerder aan refereerde kan ik echter niet terug vinden maar daar stond ook een technische verklaring voor wat er met je zuigerpennen gebeurt, dat ik toen niet anders dan logisch kon beschouwen. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lees ook deze topic even: http://www.motor-talk.de/t451424/f22/s/thread.html
Met een dergelijke brug loop je dus het risico op schade aan je zuigerpennen. Normaal zorgt de toplager voor demping van de krachten die vrijkomen van de demper. Zodra jij een directe/ongedempte verbinding aanbrengt tussen de zuigerpennen dan komen er andere krachten op de pennen te staan, dan waar zij voor gemaakt zijn. (lengterichting vs. horizontaal) |
#12
|
||||
|
||||
![]() Duidelijke zaak! Heel erg bedankt!!!
Word waarschijnlijk een eigenbouw of universele brug achter. Een Wiechers steun tussen de draagarmen voor en op de veerpoten voor zit al een Wiechers!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
|||
|
|||
![]() lees het nu pas:
Quote:
Zijn de 'domen' en de dimensies ertussen dan anders dan bij de golf? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Achter schijnt die afstand niet hetzelfde te zijn. Heb Wiechers een mail gestuurd of ik die van een Golf/Corrado kon gebruiken. Dat scheen niet te kunnen.
__________________
WWW.MIVW.NL |