![]() |
|
||||
|
||||
![]() Morgen gaat mn turboblokje eruit, om weer een andere wagen in te gaan. Maar kan dan mooi even de bakwissel doen en nog wat kleinigheden.
Nu is mn turbo erg vies, ik denk niet dat iemand zich de afgelopen 260.000km of 22 jaar druk heeft gemaakt om het uiterlijk van de motor, maar moet ik me ergens zorgen om gaan maken bij deze aanzichten? inlaat turbo binnenkant turbo bovenaanzicht turbo buitenkant vind het vreemd dat alleen de turbo (inlaatkant) echt smerig is.. beetje remmenreiniger deed overigens wonderen, maar toch, is dit ernstig?
|
||||
|
||||
![]() nee niks aan de hand,waarschijnlijk lekt een van je slangen een beetje of het slakkehuis van je turbo maar ik schrik hier niet van,heb vaak veel erger gezien...
|
||||
|
||||
![]() Is idd nog schoon voor een diesel....
|
|||
|
|||
![]() Dit heeft te maken met je carterontluchter.
Naar deze kilometer stand gaat je motor wat meer slijten en krijg je meer olie via je carterontluchting. Dit is niet ernstig je kan een externe carterontluchting maken om dit probleem op te lossen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok, dit is toch gewoon de slang die van bovenop je kleppendeksel naar je inlaat gaat?? Wat is dan het devies? inlaat afdoppen en de slang in een colafles doen eindigen? Ik heb ook maar even de slangen voor en na de turbo schoongemaakt van binnen, maar die waren ook echt smerig, helemaal vet van de olie van binnen!! ook de turbo zelf glom niet van binnen. Het verbaast me niets dat ie volgas wat olierook uitkotste ![]() Nu is alles weer schoon van binnen, verwacht dus dat ik wat minder rook ga krijgen. Maar is het ook veelvoorkomend dat je luchtslangen van binnen ranzig zijn??
|
|||
|
|||
![]() Het is idd die slang ja. Het heeft eigenlijk te maken met je de staat van je motor. Ik zou inderdaad een externe carter ontluchter kopen (uit de racerij). Ik denk dat je wel problemen krijgt bij de apk als je die colafles wil gaan gebruiken!
het klopt dat je turbo vies is van binnen, want hij zuigt de carter dampen aan. Je kan beter wel uitkijken met het compressor wieltje deze is best teer (dus niet met schroevendraaiers ofzo). Je hebt inderdaad kans op minder rook. Maar dit kan ook aan je injectoren liggen. Maar het zal zeker helpen. Dit is wel een wat leuke info mischien; http://www.turboworld.nl/turbohandboek.asp?Taal=nl Alleen even downloaden. Succes! |