Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2009, 18:06
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default Thijs Golf II '88

Naar aanleiding in mijn voorstel topic, maak ik hier ook maar even een topic over mijn aanwinst. Het lijkt me wel leuk om de vorderingen aan de auto met jullie te delen, om het wat aantrekkelijker te maken zal ik hier maar wat info neerzetten.

De Aanschaf

Het begon allemaal omdat ik het zat was dat ik soms ergens niet heen kon omdat mijn ouders hun auto nodig hadden. 9 van de 10 keer kon ik namelijk hun auto nemen, maar voor mij belangrijke dingen heb ik moeten missen omdat ik geen auto ter beschikking had. Omdat ik dit op een gegeven moment moe was de knoop maar doorgehakt en besloten om een auto aan te schaffen. Welke auto het zou worden was snel duidelijk. Het zou sowieso een Volkswagen worden, liefst een golf I maar omdat dit niet betaalbaar is voor mij heb ik voor een Golf II gekozen omdat ik deze eigenlijk net zo leuk vind Van de week dus maar voor een auto gaan kijken en de eerste was helaas niet echt wat ik wilde, ding was gewoon rot. Toen bij de 2de auto gaan kijken, en dit beviel mij en mijn pa die mee was al gelijk heel erg goed. Dus uiteindelijk besloten om de auto te nemen, toevallig was ik die dag jarig dus mijzelf maar een leuk kado gedaan !

Over de Auto

De auto is een Golf II 1300 tour edition uit 1988. Het grappige is dat de auto van 24 augustus 1988 is, 5 dagen jonger dan ik dus Persoonlijk weet ik niet veel over het 'tour' model. De enige punten wat anders schijnen te zijn, is dat de bumpers op de bovenkant ook zilver mee zijn gespoten, midden console, bakjes in de deuren, in hoogste verstelbare stoelen. Naja genoeg tekst, eerst maar eens wat foto's (omdat ik hier effe geen cardreader bij de hand heb kan ik de foto's van de camera niet erop zetten, dus maar de foto's van de advertentie genomen).
















Hier dan een eigen gemaakte foto met de telefoon




Aanpak

Omdat de auto niet stationair liep, en ik het erg belangrijk vind dat de auto technisch gewoon in orde moet zijn heb ik gisteren samen met mijn pa het motortje maar een verfrissingskuur gegeven.

De volgende dingen hebben we gedaan:

- Voetpakking carburateur (hier lekte die valse lucht)
- Pakking Inlaatspruitstuk
- Nieuwe Luchtfilter
- Nieuwe bougie's
- Compressie cilinders opgemeten
- Uitlaat rubbers vervangen
- Carburateur schoongemaakt

Onder het beunen:




Uiteindelijk zat dus het probleem in dat vacuumvervroeger.

Things to do:

- Distributieriem vervangen, kregen de moer namelijk niet los met de luchttol van hier dus even wat anders verzinnen
- Vacuumding van ontsteking vernieuwen
- Enginecleaner zodat de motor van binnen weer schoon is
- Oliefilter
- Nieuwe olie

Omdat ik mij vandaag verveelde maar een hele klein mod uitgevoert




25-08-'09

Bedankt iedereen voor de reacties !

Ik heb vandaag niet stil gezeten. Heb als eerste alle remleidingen en rubbers nagekeken of deze nog in orde waren. Hier van was alles in orde behalve van de uitlaat. Hiervoor heb ik alle rubbers vervangen, dus die hangt nu ook weer hoe die hangen moet.

Tevens belde mijn pa me of we nog eens zouden proberen om de distributie riem te vervangen, natuurlijk wilde ik nog eens proberen. De buurman dus eens lief aangekeken en we mochten bij hem in de garage beunen. Deze heeft namelijk een put waardoor we ook een goede hefboom hadden voor de schroef los te krijgen. Uiteindelijk dus de schroef los gekregen. Hier de poulie eraf als bewijs




Uiteindelijk dus riempje erop gezet en goed afgesteld ! Hier dus het nieuwe riempje erop




Van het weekend ga ik de auto van onderen helemaal schoon maken en morgen effe naar de sloop voor wat onderdelen te gaan halen. Ik hoop dat ik de auto van het weekend iig weer lopend ga krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in

20-09-2009

Zo beste mensen, ik heb in de tussentijd niet stilgezeten ! Vandaag ben ik even gaan kijken naar de meeting in Kerkrade maar omdat ik laat daar was, was er veel volk weg volgens mij en had ik het ook weer zo gezien. Voorheen ben ik eerst eens aan de slag gegaan om wat roest weg te werken, ik wou dit gewoon gedaan hebben voor de winter zodat het niet doorroest ! Het is niet perfect, maar het is gewoon gezandstraald + zinkspray en wat lak, de afwerking doe ik wel in het voorjaar, omdat ik er nu niet veel tijd voor heb ivm studie.

Roest

Voor:




Na:




Tevens heb ik zojuist de waterpomp ook maar vernieuwd:

Oud:




Nieuw:




Tevens heb ik ook al een keuze gemaakt welke velgen het worden. Ik ga toch voor echte BBS RM of RS velgen. Ik weet van me zelf dat ik me toch eraan zou gaan storen als ik lenso velgen ga nemen. Mijn motto is ook altijd: als je het goed moet je het goed doen !Ik zoek opknappers, zodat ik van de winter ook wat te beunen heb (als je wat hebt liggen, let me know!)

25-09-2009




18-03-2010

Na alweer 5 maanden maar eens laten zien hoe het met mijn golf staat. Het weer begint nu wat beter te worden, dus had ik weer zin om aan de auto te sleutelen. Allereerst werd er een schroefsetje besteld. Er is gekozen voor een Tec-Tuning setje. Ik heb nog kort liggen twijfelen over V-Maxx, maar dit was ten eerste duurder en ook waarschijnlijk harder. Ik houd nog van een beetje comfort dus de keuze was zo gemaakt. 2 dagen later kwam het setje binnen en ben ik begonnen met het demonteren van de oude schokbrekers. M'n pa gaf al aan dat voor het moeilijkste was om los te halen. Dat ging schrikbarend goed, helaas zei ik al tegen m'n ma dat er iets niet klopte omdat het zo goed ging met demonteren. Dat heb ik dus niet moeten zeggen want daarna zat alles tegen. Uiteindelijk wel gelukt. Hier een paar foto's van het setje, ook oud vs nieuw.







Aangezien de vriend van mijn zus in een bandencentrum werkte is na enig overleg besloten om de banden door hem te laten monteren. Het zijn uiteindelijk Nankang NS-2 banden geworden. Ik vond Potenza's een beetje overdone voor een golf met een 1.3 motor. Ben gisteren 17-03-2010 dus naar Geleen gereden om daar de bandjes te monteren. Het monteren van de banden ging ook weer stukken beter dan verwacht, het begon al goed dus. Nadat één wiel klaar was hebben we dit gemonteerd voor te kijken hoeveel de auto nog kon zakken. Uiteindelijk de auto 10 cm ongeveer verlaagd. De bandjes waren gemonteerd en was het tijd voor de auto uit te gaan lijnen. Nadat de auto uitgelijnd was even stukje gaan rijden en terug richting huis gereden. Nogmaals Patrick héél erg bedankt voor de hulp en moeite !!!!

Dit mag dan het resultaat wezen:



















Oto ligt dus behoorlijk laag:




Plannen

- Plekjes bijwerken, de auto heeft namelijk wat krassen en kleine oppervlakkige roestplekjes
- Interrieur schoonmaken
- Motorruimte schoonmaken
- Onderkant behandelen
- Nieuwe bestuurdersstoel (of laten maken omdat deze opengescheurt stof heeft)
- Golfbal versnellingspook
- Verlagen
- Andere velgen
- Radio met IPod aansluiting in classic look

Last edited by Thijs. : 19-03-2010 at 12:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2009, 18:28
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

golfje ziet er zo nog netjes uit,leuke uitvoering
succes ermee....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2009, 19:41
floris-jan1's Avatar
floris-jan1 floris-jan1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 637
Default

Mooi Golfie, zit nog strak in de lak op de foto! Je plannen klinken goed.
Die radio die er nu inzit, is dat een originele VW radio? Daar heb ik interesse in
Veel plezier ermee!
__________________
Daily: '99 Golf mk4
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2009, 22:07
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Heb evt de zelfde originele radio voor je Floris-Jan, mocht Thijs hem niet willen wegdoen

Gr Nico
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2009, 11:30
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Da's geen originele Mk2 radio, maar een Blaupunkt van begin jaren negentig.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2009, 13:24
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by floris-jan1
Mooi Golfie, zit nog strak in de lak op de foto! Je plannen klinken goed.
Die radio die er nu inzit, is dat een originele VW radio? Daar heb ik interesse in
Veel plezier ermee!


Zoals Arne al aangaf is dit niet een radio wat standaard in de golf zat.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2009, 13:32
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Volgens mij kun je de vervroeging niet los vervangen maar moet je de hele onsteking vervangen..
En als je de wisser nog iets bijbuigt komt hij net wat mooier plat te liggen!
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2009, 15:41
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,682
Default

Leuk autotje om mee te beginnen, en de plannen klinken goed
Reply With Quote
  #9  
Old 24-08-2009, 17:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Leuk verjaardags kado
Voor de distributieriem te vervangen moeten alleen de bouten van de waterpomp los
Vervang die dan ook maar gelijk
Reply With Quote
  #10  
Old 24-08-2009, 19:19
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Leuk verjaardags kado
Voor de distributieriem te vervangen moeten alleen de bouten van de waterpomp los
Vervang die dan ook maar gelijk


Maar dan zit je toch met die kap wat dan in de weg zit ? Naja van het weekend nog eens proberen om hem te vervangen.
Reply With Quote
  #11  
Old 24-08-2009, 20:25
Golf_84er's Avatar
Golf_84er Golf_84er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 590
Default

Leuke basis voor een mooi projectje. Ziet er netjes uit en ook al aardig op weg om hem mooier te maken. Succes ermee!!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-08-2009, 19:35
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Bedankt iedereen voor de reacties !

Ik heb vandaag niet stil gezeten. Heb als eerste alle remleidingen en rubbers nagekeken of deze nog in orde waren. Hier van was alles in orde behalve van de uitlaat. Hiervoor heb ik alle rubbers vervangen, dus die hangt nu ook weer hoe die hangen moet.

Tevens belde mijn pa me of we nog eens zouden proberen om de distributie riem te vervangen, natuurlijk wilde ik nog eens proberen. De buurman dus eens lief aangekeken en we mochten bij hem in de garage beunen. Deze heeft namelijk een put waardoor we ook een goede hefboom hadden voor de schroef los te krijgen. Uiteindelijk dus de schroef los gekregen. Hier de poulie eraf als bewijs




Uiteindelijk dus riempje erop gezet en goed afgesteld ! Hier dus het nieuwe riempje erop




Van het weekend ga ik de auto van onderen helemaal schoon maken en morgen effe naar de sloop voor wat onderdelen te gaan halen. Ik hoop dat ik de auto van het weekend iig weer lopend ga krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in
Reply With Quote
  #13  
Old 25-08-2009, 19:40
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

heb je die krukaspoelie-bout wel weer goed aangetrokken? had nl eigenlijk niet los gehoeven...moet op 90nm+90graden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-08-2009, 19:44
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
heb je die krukaspoelie-bout wel weer goed aangetrokken? had nl eigenlijk niet los gehoeven...moet op 90nm+90graden.


Yes, heb hem idd op 90 nm + 90 graden vast gedraait ! Maar die poulie moet toch los, anders krijg je onderen toch niet het kapje eraf ?
Reply With Quote
  #15  
Old 25-08-2009, 19:54
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Hey Thijs,

Ook de weg naar het forum gevonden zie ik
Zeker een leuk golfje wat je gekocht hebt man.
Je moet maar eens langskomen hier
Succes nog met de golf!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #16  
Old 25-08-2009, 20:07
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Yes, heb hem idd op 90 nm + 90 graden vast gedraait ! Maar die poulie moet toch los, anders krijg je onderen toch niet het kapje eraf ?

okee,zou zonde zijn als je riem erafliep>kleppen krom...
maar normaal haal je alleen die 4 inbusboutjes los en dan kan de rest er ook zo af....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2009, 20:17
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Hey Thijs,

Ook de weg naar het forum gevonden zie ik
Zeker een leuk golfje wat je gekocht hebt man.
Je moet maar eens langskomen hier
Succes nog met de golf!


Jazeker als die het doet kom ik wel effe langs ! Ga je ook naar de meeting in Kerkrade in September ?

Quote:
Originally Posted by De Pul
okee,zou zonde zijn als je riem erafliep>kleppen krom...
maar normaal haal je alleen die 4 inbusboutjes los en dan kan de rest er ook zo af....

Nou het probleem is dus dat de riem door het kapje loopt als het ware, en dat moet er dus af voor de riem eraf te krijgen. En voor dat kapje eraf te krijgen moet de poulie ook los. Naja maakt verder ook niet uit, hij is vervangen daar gaat het om
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2009, 20:21
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dat is wel zo,maar als je begrijpt wat ik uit probeer te leggen bespaart je dat in het vervolg veel moeite..als je de v-snaar eraf hebt haal je die 4 inbusjes eruit zodat de v-riemschijf van de distr-riempoelie af kan,daarna die 2 boutjes 10 los van het kapje en voila daar is je riem
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2009, 20:24
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
dat is wel zo,maar als je begrijpt wat ik uit probeer te leggen bespaart je dat in het vervolg veel moeite..als je de v-snaar eraf hebt haal je die 4 inbusjes eruit zodat de v-riemschijf van de distr-riempoelie af kan,daarna die 2 boutjes 10 los van het kapje en voila daar is je riem


Azo ! Nu begrijp ik het, bedankt voor je uitleg iig, weer wat bijgeleerd
Reply With Quote
  #20  
Old 26-08-2009, 08:58
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

En de waterpomp volgende keer ook doen :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum