![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Naar aanleiding in mijn voorstel topic, maak ik hier ook maar even een topic over mijn aanwinst. Het lijkt me wel leuk om de vorderingen aan de auto met jullie te delen, om het wat aantrekkelijker te maken zal ik hier maar wat info neerzetten.
De Aanschaf Het begon allemaal omdat ik het zat was dat ik soms ergens niet heen kon omdat mijn ouders hun auto nodig hadden. 9 van de 10 keer kon ik namelijk hun auto nemen, maar voor mij belangrijke dingen heb ik moeten missen omdat ik geen auto ter beschikking had. Omdat ik dit op een gegeven moment moe was de knoop maar doorgehakt en besloten om een auto aan te schaffen. Welke auto het zou worden was snel duidelijk. Het zou sowieso een Volkswagen worden, liefst een golf I maar omdat dit niet betaalbaar is voor mij heb ik voor een Golf II gekozen omdat ik deze eigenlijk net zo leuk vind ![]() Over de Auto De auto is een Golf II 1300 tour edition uit 1988. Het grappige is dat de auto van 24 augustus 1988 is, 5 dagen jonger dan ik dus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier dan een eigen gemaakte foto met de telefoon ![]() ![]() Aanpak Omdat de auto niet stationair liep, en ik het erg belangrijk vind dat de auto technisch gewoon in orde moet zijn heb ik gisteren samen met mijn pa het motortje maar een verfrissingskuur gegeven. De volgende dingen hebben we gedaan: - Voetpakking carburateur (hier lekte die valse lucht) - Pakking Inlaatspruitstuk - Nieuwe Luchtfilter - Nieuwe bougie's - Compressie cilinders opgemeten - Uitlaat rubbers vervangen - Carburateur schoongemaakt Onder het beunen: ![]() Uiteindelijk zat dus het probleem in dat vacuumvervroeger. Things to do: - Distributieriem vervangen, kregen de moer namelijk niet los met de luchttol van hier dus even wat anders verzinnen - Vacuumding van ontsteking vernieuwen - Enginecleaner zodat de motor van binnen weer schoon is - Oliefilter - Nieuwe olie Omdat ik mij vandaag verveelde maar een hele klein mod uitgevoert ![]() ![]() 25-08-'09 Bedankt iedereen voor de reacties ! Ik heb vandaag niet stil gezeten. Heb als eerste alle remleidingen en rubbers nagekeken of deze nog in orde waren. Hier van was alles in orde behalve van de uitlaat. Hiervoor heb ik alle rubbers vervangen, dus die hangt nu ook weer hoe die hangen moet. Tevens belde mijn pa me of we nog eens zouden proberen om de distributie riem te vervangen, natuurlijk wilde ik nog eens proberen. De buurman dus eens lief aangekeken en we mochten bij hem in de garage beunen. Deze heeft namelijk een put waardoor we ook een goede hefboom hadden voor de schroef los te krijgen. Uiteindelijk dus de schroef los gekregen. Hier de poulie eraf als bewijs ![]() ![]() Uiteindelijk dus riempje erop gezet en goed afgesteld ! Hier dus het nieuwe riempje erop ![]() ![]() Van het weekend ga ik de auto van onderen helemaal schoon maken en morgen effe naar de sloop voor wat onderdelen te gaan halen. Ik hoop dat ik de auto van het weekend iig weer lopend ga krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in ![]() 20-09-2009 Zo beste mensen, ik heb in de tussentijd niet stilgezeten ! Vandaag ben ik even gaan kijken naar de meeting in Kerkrade maar omdat ik laat daar was, was er veel volk weg volgens mij en had ik het ook weer zo gezien. Voorheen ben ik eerst eens aan de slag gegaan om wat roest weg te werken, ik wou dit gewoon gedaan hebben voor de winter zodat het niet doorroest ! Het is niet perfect, maar het is gewoon gezandstraald + zinkspray en wat lak, de afwerking doe ik wel in het voorjaar, omdat ik er nu niet veel tijd voor heb ivm studie. Roest Voor: ![]() Na: ![]() Tevens heb ik zojuist de waterpomp ook maar vernieuwd: Oud: ![]() Nieuw: ![]() Tevens heb ik ook al een keuze gemaakt welke velgen het worden. Ik ga toch voor echte BBS RM of RS velgen. Ik weet van me zelf dat ik me toch eraan zou gaan storen als ik lenso velgen ga nemen. Mijn motto is ook altijd: als je het goed moet je het goed doen !Ik zoek opknappers, zodat ik van de winter ook wat te beunen heb (als je wat hebt liggen, let me know!) 25-09-2009 ![]() 18-03-2010 Na alweer 5 maanden maar eens laten zien hoe het met mijn golf staat. Het weer begint nu wat beter te worden, dus had ik weer zin om aan de auto te sleutelen. Allereerst werd er een schroefsetje besteld. Er is gekozen voor een Tec-Tuning setje. Ik heb nog kort liggen twijfelen over V-Maxx, maar dit was ten eerste duurder en ook waarschijnlijk harder. Ik houd nog van een beetje comfort dus de keuze was zo gemaakt. 2 dagen later kwam het setje binnen en ben ik begonnen met het demonteren van de oude schokbrekers. M'n pa gaf al aan dat voor het moeilijkste was om los te halen. Dat ging schrikbarend goed, helaas zei ik al tegen m'n ma dat er iets niet klopte omdat het zo goed ging met demonteren. Dat heb ik dus niet moeten zeggen want daarna zat alles tegen. Uiteindelijk wel gelukt. Hier een paar foto's van het setje, ook oud vs nieuw. ![]() ![]() Aangezien de vriend van mijn zus in een bandencentrum werkte is na enig overleg besloten om de banden door hem te laten monteren. Het zijn uiteindelijk Nankang NS-2 banden geworden. Ik vond Potenza's een beetje overdone voor een golf met een 1.3 motor. Ben gisteren 17-03-2010 dus naar Geleen gereden om daar de bandjes te monteren. Het monteren van de banden ging ook weer stukken beter dan verwacht, het begon al goed dus. Nadat één wiel klaar was hebben we dit gemonteerd voor te kijken hoeveel de auto nog kon zakken. Uiteindelijk de auto 10 cm ongeveer verlaagd. De bandjes waren gemonteerd en was het tijd voor de auto uit te gaan lijnen. Nadat de auto uitgelijnd was even stukje gaan rijden en terug richting huis gereden. Nogmaals Patrick héél erg bedankt voor de hulp en moeite !!!! Dit mag dan het resultaat wezen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oto ligt dus behoorlijk laag: ![]() Plannen - Plekjes bijwerken, de auto heeft namelijk wat krassen en kleine oppervlakkige roestplekjes - Interrieur schoonmaken - Motorruimte schoonmaken - Onderkant behandelen - Nieuwe bestuurdersstoel (of laten maken omdat deze opengescheurt stof heeft) - Golfbal versnellingspook - Verlagen - Andere velgen - Radio met IPod aansluiting in classic look Last edited by Thijs. : 19-03-2010 at 12:15. |
#2
|
||||
|
||||
![]() golfje ziet er zo nog netjes uit,leuke uitvoering
![]() succes ermee....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Mooi Golfie, zit nog strak in de lak op de foto! Je plannen klinken goed.
Die radio die er nu inzit, is dat een originele VW radio? Daar heb ik interesse in ![]() Veel plezier ermee! ![]()
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb evt de zelfde originele radio voor je Floris-Jan, mocht Thijs hem niet willen wegdoen
Gr Nico |
#5
|
||||
|
||||
![]() Da's geen originele Mk2 radio, maar een Blaupunkt van begin jaren negentig.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoals Arne al aangaf is dit niet een radio wat standaard in de golf zat. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij kun je de vervroeging niet los vervangen maar moet je de hele onsteking vervangen..
En als je de wisser nog iets bijbuigt komt hij net wat mooier plat te liggen!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Leuk autotje om mee te beginnen, en de plannen klinken goed
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Leuk verjaardags kado
![]() ![]() Voor de distributieriem te vervangen moeten alleen de bouten van de waterpomp los Vervang die dan ook maar gelijk |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar dan zit je toch met die kap wat dan in de weg zit ? Naja van het weekend nog eens proberen om hem te vervangen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Leuke basis voor een mooi projectje. Ziet er netjes uit en ook al aardig op weg om hem mooier te maken. Succes ermee!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Bedankt iedereen voor de reacties !
Ik heb vandaag niet stil gezeten. Heb als eerste alle remleidingen en rubbers nagekeken of deze nog in orde waren. Hier van was alles in orde behalve van de uitlaat. Hiervoor heb ik alle rubbers vervangen, dus die hangt nu ook weer hoe die hangen moet. Tevens belde mijn pa me of we nog eens zouden proberen om de distributie riem te vervangen, natuurlijk wilde ik nog eens proberen. De buurman dus eens lief aangekeken en we mochten bij hem in de garage beunen. Deze heeft namelijk een put waardoor we ook een goede hefboom hadden voor de schroef los te krijgen. Uiteindelijk dus de schroef los gekregen. Hier de poulie eraf als bewijs ![]() ![]() Uiteindelijk dus riempje erop gezet en goed afgesteld ! Hier dus het nieuwe riempje erop ![]() ![]() Van het weekend ga ik de auto van onderen helemaal schoon maken en morgen effe naar de sloop voor wat onderdelen te gaan halen. Ik hoop dat ik de auto van het weekend iig weer lopend ga krijgen, maar daar heb ik wel vertrouwen in ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() heb je die krukaspoelie-bout wel weer goed aangetrokken? had nl eigenlijk niet los gehoeven...moet op 90nm+90graden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yes, heb hem idd op 90 nm + 90 graden vast gedraait ! Maar die poulie moet toch los, anders krijg je onderen toch niet het kapje eraf ? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Hey Thijs,
Ook de weg naar het forum gevonden zie ik ![]() Zeker een leuk golfje wat je gekocht hebt man. Je moet maar eens langskomen hier ![]() Succes nog met de golf!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
okee,zou zonde zijn als je riem erafliep>kleppen krom... maar normaal haal je alleen die 4 inbusboutjes los en dan kan de rest er ook zo af....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jazeker als die het doet kom ik wel effe langs ! Ga je ook naar de meeting in Kerkrade in September ? Quote:
Nou het probleem is dus dat de riem door het kapje loopt als het ware, en dat moet er dus af voor de riem eraf te krijgen. En voor dat kapje eraf te krijgen moet de poulie ook los. Naja maakt verder ook niet uit, hij is vervangen daar gaat het om ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() dat is wel zo,maar als je begrijpt wat ik uit probeer te leggen bespaart je dat in het vervolg veel moeite..als je de v-snaar eraf hebt haal je die 4 inbusjes eruit zodat de v-riemschijf van de distr-riempoelie af kan,daarna die 2 boutjes 10 los van het kapje en voila daar is je riem
![]() ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Azo ! Nu begrijp ik het, bedankt voor je uitleg iig, weer wat bijgeleerd ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() En de waterpomp volgende keer ook doen :P
|