Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2009, 00:32
Moses's Avatar
Moses Moses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 109
Question 35I B3 - Veerpootbrug hoe?

Ik heb gisteren een nette veerpootbrug gekocht voor een nette prijs. Montage is echter een probleem. De veerbrug is instelbaar qua breedte en hoogte. De schotels hebben elk 4 montage gaten. Hoe monteer ik deze nu op de veerpoot-kuip? Iedereen (op diverse fora) heeft het maar over dikke parkers maar is dat nu een goed idee? De schotels liggen netjes plat op de bovenzijde maar ik ben nogal huiverig met betrekking tot het injassen van een 4-tal dikke parkers in de kuip Hoe komt het dan met de toplagers?

Suggesties en foto's van montage van een veerpootbrug zijn van harte welkom!
__________________
Moses
Moses' 35i

Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen

Last edited by Moses : 25-08-2009 at 00:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2009, 00:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Normaal worden inderdaad vier gaatjes in de huizen van de schokbrekers gemaakt.

Echter niet met parkers die er in worden gejast.

Teken je de plaats van de gaten goed af, en boor je de gaatjes op de juiste grootte. Daarna zet je de boel vast met een setje stevige degelijke boutjes met moertjes.

Aan te raden is het wel de gaatjes die je geboord hebt even te behandelen, en uit te kijken dat je niet in leidingen, kabels, brandstofvulpijpen of schokbrekers boort. Klinkt logisch, maar naderhand is 't piepen als 't toch gebeurt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2009, 23:55
Moses's Avatar
Moses Moses is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 109
Default

Dank je wel, tot zover is het duidelijk. Echter lees ik op andere fora ook dat de voorzijde vrij moet staan; op krikken of op een brug. Pas echt vast zetten als de wagen weer op 4 wielen staat en dan de voortrein opnieuw uitlijnen.

Zoals je begrijpt zijn er nog wat onduidelijkheden. Op vwforum.nl zijn de meningen nogal verdeeld maar ik wil het gewoon goed doen (ondanks dat het slechts een aluminium en verstelbare veerpootbrug is. Stalen versie was beter, maar roppen en scheuren of racen doe ik niet aan.

Oke, het gaat mij voornamelijk om een iets betere wegligging en koersvastheid (wat met de huidige verlaging al ontzettend verbeterd is) en een beetje voor de looks. Let wel: Ik doe niet mee aan races en dergelijke, dat laat ik over aan degenen die daar meer verstand van hebben.

Ik vond dikke parkers al een raar idee (en niet veilig genoeg).
__________________
Moses
Moses' 35i

Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum