![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Na mijn probleem wat ik al lang heb (zie topic, Inhouden 16v) Heb ik (denk ik) na het vervangen van mij benzine pomp (opvoerpomp) een nieuw probleem erbij.
Als mij motor koud is stotterd hij fink. Hoe warmer hij word hoe beter hij loopt. eerst had ik daar nooit last van. En hij houd ook onder de 4200tpm in. Daarna voel je een schopje in je rug. Het zou gewoon de brandstofpomp kunnen wezen maar lijkt me niet dat hij dan beter gaat lopen als hij warmer word :? Het gaat om een gti 16v pl- Mischien heeft dit ook wel met het andere probleem te maken :S Ik heb over die schop in de rug vaker dingen gehoord. Iemand die dit probleem herkent? Alvast bedankt voor de reacties, Marald
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl Last edited by VolkswagenRacing : 09-11-2004 at 23:51. |
#2
|
||||
|
||||
![]() benzinefilter al vervangen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Jah.. alle filters vervangen. (tegelijk met pomp)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#4
|
||||
|
||||
![]() ff een keertje omhoog..
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() Schop die PL troep er toch af en hang er een KR kabelboom met injectie in. Veel minder kans op storing.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#7
|
||||
|
||||
![]() Tja.. dan liever gelijk een g60 injectie systeem. Van die mechanische rommel af
Of van een 20vt, met de 20vt erbij. ![]() Nee ff zonder dollen, een keer moert ik er toch wel achterkomen wat al dat gelazer kan wezen. Al teveel vervangen zonder beter te gaan lopen. Iemand nog een stille hint? Owjah. Allart-Ghetta Maken binnen kort wel even een afspraak om er na te kijken. Hoe kom je trouwens aan je technische kennis?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#8
|
||||
|
||||
![]() Van het internet natuurlijk, ik heb nooit een 16V in het echt gezien.
Zodoende weet ik alles beter. Nee geintje natuurlijk, ik doe altijd alles zelf aan mijn auto's (behalve uitlijnen en motorblokken opboren etc. je snapt wat ik bedoel). Wat heb je allemaal vervangen dan? Thermotijdschakelaar? Ontsteking- en brandstofcomputers? Brandstofpomp en filters (ook opvoerpomp gecheckt?) Brandstofverdeler PL? Injectoren? O-ringen injectoren vervangen? Alle onderdrukaansluitingen en slangen gecontroleerd? G-60 injectie is niet zomaar wat. Je moet een bandstofrail, brandstofdrukregelaar, injectoren, kabelboom,(het makkelijkste is het als je auto al CE heeft, dus de alarmlichtschakelaar op je ruitenwisserhandle) computer en het allerbelangijkste een chip waar hij goed op loopt. Ik heb het allemaal behalve het laatste. Dus daarom gaat het er ook weer af.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nog geen computers vervangen. Wel alle sensors, filters. Brandstofpomp (alleen opvoerpomp)
Injectoren kon niet veel mis mee zijn werd er gezegt, alleen o-ring. Brandstof verdeler? is dat de spinnenkop? Onderdruk aansluitingen wat versta je daar onder? Weet frankie (fh-technic) geen raad voor een goeie chip voor je. Hoorde laatst ook dat hij chip had geschreven van een apx blok met digifant. Hij hebe r wel verstand van en is zeker niet duur.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik ga zelf aan de gang is ook veel leuker vind ik. Maar als iemand anders er aan wil beginnen kan dit een goede tip zijn.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ook hoor je trouwens als hij inhoud een ploffend achtig geroffel onder de auto (vanaf de uitlaat) komen. Als hij zo inhoud. (alof je op dat moment een beetje lekker uitlaat hebt
![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#13
|
|||
|
|||
![]() Het probleem waar je mee zit is de warmdraairegelaar die ervoor zorgt dat als je in de opwarmfase zit de druk voor de mengselregelaar bepaalt. Het knallen in de uitlaat is het misfiren van de motor en is te wijten aan een arm mengsel opdat moment, als hij een verrijking geeft doordat het bimetaal de druk boven de mengselregelaar verlaagt zal er een verrijking optreden en dat is die schop in je rug!!. De warmdraairegelaar zit linksvoor op het motorblok hier lopen twee staalgepantserde leidingen vanaf de mengselregelaar naartoe!.
Succes Groet, Kever Kees |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ploffend geluid en inhouden is een veeeel te arm mengsel, waarschinlijk richting de 20 AFR, 12.5 is ongeveer max vermogen, 14.7 ideale verbranding en 15.5 zuinig rijden ongeveer.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuk verhaal voor een KR, maar een PL heeft verrrijking in de computer en geen warmdraairegelaar. Dus waarschijnlijk temperatuursensor of computer of draadbreuk.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
||||
|
||||
![]() Hmm.. te arm mengsel niet op te lossen met co stellen?
Te arm mengsel is dit niet slecht voor het blok? Hoor wel eens mensen met doorgebrande zuigers of is dat alleen met drukvulling?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#17
|
||||
|
||||
![]() Probleem helaas nog steeds en is alleen maar erger geworden. (nu ook af en toe bij koude/normale temp motor) Rare is ook nog steeds dat bij contact aan uit het weer weg is (paas sec later soms weer terug).
Vandaag bij de apk keuring bleek dat het co 3% was. afkeur dus. Vermoed dit dit hier ook mee te maken heeft. (bij gasgeven zei de man dat het co wel goed was) Heeft er iemand nog een idee? Heb nou al zoveel vervangen en het probleem blijft. HELP!!!! ![]() Het gaat om een KE-jetronic systeem.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#18
|
||||
|
||||
![]() heb ook precies hetzelfde probleem met geknap en gestotter. alleen dan niet met een PL maar een PF. heb rondom alles al vervangen, alleen de brandstofpomp, pingelsensor en lambda en de injectoren nog niet. om je een idee te geven dat je heel ver kunt zoeken maar ook weer heel dichtbij. hoge CO kan ook je lambda zijn dacht ik zo, heb welliswaar niet echt veel verstand van die dingen maar had begrepen dat de lambda die regelt. of heeft zo'n PL geen lambda, dan excuses voor mijn onwetendheid
__________________
Always VW |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kut dus
![]() Ik heb nog wel PL-onderdelen voor je, alles samen voor een leuke prijs Marrald! ![]() Zie ook mijn verkooptopic.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit zou best eens een oplossing kunnen zijn - je kan misschien een lambda van iemand lenen om te controleren, hoef je niet meteen een nieuwe te kopen... |