![]() |
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de JR en de CY motor?
Foto's van beide motoren mogen heel graag gepost worden mochten er uiterlijke verschillen zijn (ook al zijn ze minimaal) ![]() Wat ik al weet: - Cilinderinhoud is bij beide 1588cc - Compressie is bij beide 1 : 23,0 - Slag is bij beide 86,4mm - Boring is bij beide 76,5mm - Koppel (133nm) pk's (70) zijn hetzelfde bij 4500tpm. Alvast bedankt.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
|||
|
|||
![]() Niemand die hier iets over weet? heb namelijk een motor liggen waarvan ik niet weet of deze een JR is, of dat dit een CY is. Dit moet ik wel weten ivm dat ik terug moet komen naar de rdw om aan te tonen wat voor een motor het is voor de typegoedkeuring. De motorcode is namelijk niet meer leesbaar.
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
![]() Nietmeer leesbaar? Dan sla je zelf tog de code erin? Of laat je het doen door iemand klaar ben je wel zo doen dat ze het niet zien dat het zelf gedaan is
|
|
|||
|
|||
![]() probleem is dat de rdw al weet dat er geen code staat.. als ik er nu dus 1 in sla weten ze dat ik hem heb omgekat.. die waarschuwing kreeg ik meteen mee..
|
||||
|
||||
![]() Oke je zegt dat je wil weten wat voor motorcode het is je weet nu motorcode en hoe wil je het dan bewijzen aan de rdw dat de motorcode juist is?
|
|
|||
|
|||
![]() nee, het probleem is dus dat ik een turbodiesel motor in mijn cabrio heb waarvan ik niet weet welke motorcode het is. Ik heb de cabrio gekocht met de motor al ingebouwd. Ik ben ermee bij de RDW geweest om mijn cabrio om te laten keuren naar diesel en deze kwam erachter dat er geen code instond (van tevoren nooit naar gekeken).
Ik heb contact gehad met de jongen die hem aan mij verkocht heeft. Hij vertelde mij eerst dat het een golf 1 motor was, maar daarna gaf hij mij papieren van een golf 2 en beweerd dat hij daaruit komt. Nu wil ik dus eerst zeker weten waar de motor ook echt uitkomt, voordat ik bij de rdw kom en blijkt dat het niet klopt. Weet namelijk dat op omkatten een fikse straf staat. Ik moet me melden over 2 weken, voor een forensisch onderzoek.
|
|||
|
|||
![]() niemand? zit er mischien verschil in de turbo's of de pompen?
|
||||
|
||||
![]() cy motor heeft 1 oliekanaal minder, (achter de brandstofpomp) en moet nog kleppen gesteld worden..
Een jb motor heeft hydrostoters, en daardoor dus ook een extra oliekanaal.. koppen + onderblokken van een jb/cy zijn dus ook niet doorelkaar te gebruiken.. Meer verschil is er volgens mij niet.. |
|
||||
|
||||
![]() inderdaad.
voorop de kop heb je in het midden een kanaal, en sommige hebben er rechts er naast zon 6cm er naast nog een kanaal, en sommige hebben die niet. de gene met een extra kanaal is hydraulisch en dus een golf 2 motor. de gene met 1 kanaal is mechanisch en dus een golf 1 motor. daar kun je het simpel al aan zien,
|
|||
|
|||
![]() de hydroulishe heeft een spat plaat van plastic op de nokkenas die kun je zien als je de oliedop dr af draait en minder nokken as kappen,,,,4 om 5 dacht ik
|
|||
|
|||
![]() Grappig, ik heb een hydraulische CY motor ^^
|
||||
|
||||
![]() ik heb dus ook een cy motor en heb laatst net m'n hydraulische stoters vervangen , volgens mij zijn beide motoren gewoon hetzelfde.
|