Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-09-2009, 11:08
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default Verschillen JR (golf 2 td motor) en CY (golf 1 td motor)

Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de JR en de CY motor?

Foto's van beide motoren mogen heel graag gepost worden mochten er uiterlijke verschillen zijn (ook al zijn ze minimaal)

Wat ik al weet:

- Cilinderinhoud is bij beide 1588cc
- Compressie is bij beide 1 : 23,0
- Slag is bij beide 86,4mm
- Boring is bij beide 76,5mm
- Koppel (133nm) pk's (70) zijn hetzelfde bij 4500tpm.

Alvast bedankt.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #2  
Old 30-09-2009, 12:35
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Niemand die hier iets over weet? heb namelijk een motor liggen waarvan ik niet weet of deze een JR is, of dat dit een CY is. Dit moet ik wel weten ivm dat ik terug moet komen naar de rdw om aan te tonen wat voor een motor het is voor de typegoedkeuring. De motorcode is namelijk niet meer leesbaar.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #3  
Old 30-09-2009, 16:51
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Nietmeer leesbaar? Dan sla je zelf tog de code erin? Of laat je het doen door iemand klaar ben je wel zo doen dat ze het niet zien dat het zelf gedaan is
Reply With Quote
  #4  
Old 30-09-2009, 17:07
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

probleem is dat de rdw al weet dat er geen code staat.. als ik er nu dus 1 in sla weten ze dat ik hem heb omgekat.. die waarschuwing kreeg ik meteen mee..
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #5  
Old 30-09-2009, 17:10
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Oke je zegt dat je wil weten wat voor motorcode het is je weet nu motorcode en hoe wil je het dan bewijzen aan de rdw dat de motorcode juist is?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-09-2009, 19:36
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

nee, het probleem is dus dat ik een turbodiesel motor in mijn cabrio heb waarvan ik niet weet welke motorcode het is. Ik heb de cabrio gekocht met de motor al ingebouwd. Ik ben ermee bij de RDW geweest om mijn cabrio om te laten keuren naar diesel en deze kwam erachter dat er geen code instond (van tevoren nooit naar gekeken).

Ik heb contact gehad met de jongen die hem aan mij verkocht heeft. Hij vertelde mij eerst dat het een golf 1 motor was, maar daarna gaf hij mij papieren van een golf 2 en beweerd dat hij daaruit komt.

Nu wil ik dus eerst zeker weten waar de motor ook echt uitkomt, voordat ik bij de rdw kom en blijkt dat het niet klopt. Weet namelijk dat op omkatten een fikse straf staat.

Ik moet me melden over 2 weken, voor een forensisch onderzoek.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #7  
Old 02-10-2009, 09:48
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

niemand? zit er mischien verschil in de turbo's of de pompen?
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #8  
Old 04-03-2010, 22:59
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

cy motor heeft 1 oliekanaal minder, (achter de brandstofpomp) en moet nog kleppen gesteld worden..
Een jb motor heeft hydrostoters, en daardoor dus ook een extra oliekanaal.. koppen + onderblokken van een jb/cy zijn dus ook niet doorelkaar te gebruiken..
Meer verschil is er volgens mij niet..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 05-03-2010, 18:23
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

inderdaad.

voorop de kop heb je in het midden een kanaal, en sommige hebben er rechts er naast zon 6cm er naast nog een kanaal, en sommige hebben die niet.

de gene met een extra kanaal is hydraulisch en dus een golf 2 motor.
de gene met 1 kanaal is mechanisch en dus een golf 1 motor.

daar kun je het simpel al aan zien,
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #10  
Old 05-03-2010, 19:20
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

de hydroulishe heeft een spat plaat van plastic op de nokkenas die kun je zien als je de oliedop dr af draait en minder nokken as kappen,,,,4 om 5 dacht ik
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #11  
Old 06-03-2010, 01:48
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Grappig, ik heb een hydraulische CY motor ^^
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2010, 21:59
fptjb's Avatar
fptjb fptjb is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 154
Default

ik heb dus ook een cy motor en heb laatst net m'n hydraulische stoters vervangen , volgens mij zijn beide motoren gewoon hetzelfde.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum