Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2009, 19:33
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Angry dieselzwembad onder de kap!

Belde net mijn vriendin -lichterlijk in paniek- op en vertelde me dat het rookte onder de kap en dat er van alles (zij dacht olie) lekte. Het was ook donker....

Ze stond bij ons vooraan de weg en durfde niet meer verder te rijden....
Ik erheen en zag al een plas onder de auto liggen. Stapte uit en de dieselwalm kwam me al tegemoet.
Kap open en ja hoor. De hele motor vol diesel!! Blijkt dus dat er een verstuiver de geest heeft gegeven en daar spoot dus de diesel uit.
Kan gebeuren natuurlijk. Maar doordat hij zoveel lekte is de multiriem tot op een draad (letterlijk) nog aanwezig. En die is net 10.000 km oud....

Maar goed, alles is te fixen..... en mijn vraag is of ik het beste alle verstuivers gelijk kan laten vervangen en behalve de multiriem alle andere riemen ook moet vervangen vanwege de aanzienlijke lekkage.

Gaat om een GTD met AAZ motor met 235000 km btw

Thanx!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2009, 20:09
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Als je zeker wilt zijn zal ik alle snaren en verstuivers vervangen.

Suc6

Lars
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2009, 21:23
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

zijn het wel de verstuivers en niet gewoon die retourslangetjes? als die lek gaan heb je ook je hele blok eronder zitten dat een verstuiver lek gaat hoor je zeer zelden, wel k...
van die riem,

btw die td met 235 is ook zelden
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2009, 21:46
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

als de motor nog goed loopt, lijkt het mij ook dat heb de retourslangetjes zijn!
multiriem vervangen, distributierien even controleren en e.v.t vervangen.
motor schoon spuiten en gaan!!
Reply With Quote
  #5  
Old 21-10-2009, 03:35
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Was van de week ook nog bij de garage en die zeiden dat het ook de retourslangetjes waren. Maar hij lekte toch echt bij de aansluiting tussen blok en verstuiver (tenminste ben IK daarvan overtuigd) Maar goed, lang leve de zwaartekracht dus de diesel lekt naar beneden. Maar het geeft wel een enorme kolerebende onder de kap zeg!

Auto sprong slecht aan (3x starten bij normaal 1x) en motor moet goed hebben gelopen omdat er nog een kleine 100km mee gereden is. Daarna gingen de lampjes branden (door die multiriem die nagenoeg weg is) en durfde ze niet meer verder te rijden.
Auto wordt vanmorgen naar garage gesleept en ik laat jullie uiteraard weten wat het geweest is!

@indewarre: 235000 is idd niet veel voor een TD he!! Heb hem gekocht met 180000 2 jaar terug....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2009, 18:35
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

hou ons op de hoogte als je slangetjes lek zijn lijkt het alsof daar de diesel weg kom zelf ook gehad, en de wat beteft het starten het word ook kouder buiten
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2009, 19:40
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Nee, nee starten doet ie altijd in 1x en hij zoog dus lucht waardoor ie niet aansloeg.
Auto staat inmiddels bij de garage en is hoop ik morgen klaar. Ze vonden het ook erg vervelend dat het zo gelopen is. Helemaal omdat ik er maandag nog geweest ben met de klacht...
Maar het is volgens de garage nog steeds een retourleiding op de buitenste verstuiver (distrb.zijde)
Vandaar ook dat de multiriem compleet weggeteerd is. Want hij heeft echt flink gelekt hoor! De onderkant, achterkant van de auto en complete motorruim zitten onder de diesel.
Maar een geluk bij een ongeluk....
De garage repareert het voor niets (alleen materiaal moet betaald worden natuurlijk) en ze maken het blok helemaal weer dieselvrij met (ik geloof) stoomreiniger....
Ik hou jullie met verdere vorderingen op de hoogte!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #8  
Old 21-10-2009, 23:35
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Dat ie nu slecht start is logisch; er zit lucht in je systeem. Als je retourleiding lekt, komt het er behoorlijk uitlopen inderdaad. Het enige voordeel is dat je motorblokje straks wel lekker schoon zal zijn van al die diesel (reinigd namelijk er goed!)
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #9  
Old 23-10-2009, 20:52
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Zo even een update:
Auto staat inmiddels weer voor de deur!
Nieuwe multiriem, retourleiding op de linkerverstuiver vernieuwd, olie ververst en een motorwas+complete auto voor 75 € (onderdelen+olie moeten wel betaald worden). En idd zoals Gijs al zei, het ziet er weer als nieuw uit onder de kap! Is het toch ergens goed voor geweest. Volgende week nog ff terug voor een controle of alles goed dicht zit en of dat er nergens meer diesel lekt. Dan gelijk de achterremmen laten doen, schuren met vochtig weer als een gek!

Het startprobleem is ook getraceerd; nadat het systeem ontlucht was bleef ie niet goed aanslaan met koude motor. Blijkt dat 1 of 2 gloeispiralen aan vervanging toe zijn. Kan volgende week gelijk gedaan worden.
Moet alleen nog een ander dammat onder de kap regelen. Mijn oude zat vol diesel en kon je letterlijk uitwringen!!


Thanx voor het meedenken allemaal!
En post nog wel een foto van mijn blinkende motorruimte morgen!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86

Last edited by Wolgast : 23-10-2009 at 20:54.
Reply With Quote
  #10  
Old 23-10-2009, 21:37
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Complimenten voor de service van je garage.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 23-10-2009, 23:01
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

welke garage is dit? kom je maar zelden tegen meestal heb je erfgarantie
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #12  
Old 23-10-2009, 23:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

snap alleen niet dat ze alleen je eindstopje vervangen,of was de rest nog zo goed?
voor 75euro had ik dat allemaal ook wel willen doen,zo'n koopje vind ik het niet....
olie; 4.5 ltr x 3.50 15.75
multi-riem 6.80
oliefilter 9.00
eindstopje 0.40
zal een 3/4 uur werk wezen,komt alleen het wassen er nog bij.
oh oh wat een service
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-10-2009, 03:42
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

@de Pul:
De rest was idd nog goed ja,
en ik moet de eerste garage in NL nog tegenkomen die het voor die prijs doet. Weet alleen niet op welke basis jij je olieprijs baseert. Misschien op de allergoedkoopste soort ofzo...

En over service gesproken, ik kwam daar onaangekondigd binnen en weet dat ze het superdruk hebben. Ken genoeg garages die zeggen ''volgende week ben je de eerste''. En hier maakten ze er tijd voor. En ja, dat vind ik service!
En gezien de reacties van anderen hierboven is deze service niet vanzelfsprekend....

De garage zit nogal ver weg voor de meeste van jullie.....denk gemiddeld 700 km!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #14  
Old 24-10-2009, 10:41
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

achterremmen zijn toch ook nog losgehaald en gereinigd?

@ de pul

bij sommige mensen moet alles voor niks en mag er niets verdiend worden,
de kostprijs voor een manuur is al 35 euro ex btw.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #15  
Old 24-10-2009, 12:05
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Nee die worden volgende week gedaan. Daar had ik al een afspraak voor staan. En het zijn trommels achter dus dat zal me de kop ook niet kosten... Nog ff een paar nieuwe gloeiers erin en dan is ie eigenlijk weer helemaal bij qua onderhoud!

En wat de pul betreft:
Als hij het voor minder kan en het dan ook goed gebeurd waarom niet. Moet ieder voor zich uitmaken of dit duur is of niet. Hoofdzaak is dat het probleem wat ik had opgelost is en ik weer kan sturen. En IK ben tevreden met het geen wat het me uiteindelijk gekost heeft.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #16  
Old 24-10-2009, 12:42
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre

@ de pul

bij sommige mensen moet alles voor niks en mag er niets verdiend worden,
de kostprijs voor een manuur is al 35 euro ex btw.

weet ik wel,maar vind het niet meer als normaal als je daar voor de deur klaagt dat ie lekt,je even later als het een zwembad is je meteen geholpen word...
en ik bedoel niet te zeggen dat alles voor niks moet bij mij,er staat voor dat geld had ik het ook willen doen....
@wolgast,dat zijn de bulkprijzen van Esso,lijkt me geen zooi
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 24-10-2009, 12:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Wolgast

En wat de pul betreft:
Als hij het voor minder kan en het dan ook goed gebeurd waarom niet. Moet ieder voor zich uitmaken of dit duur is of niet. Hoofdzaak is dat het probleem wat ik had opgelost is en ik weer kan sturen. En IK ben tevreden met het geen wat het me uiteindelijk gekost heeft.

denk dat jullie me iets verkeerd begrepen,maargoed.....
als jij tevreden bent,ben ik het ook
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 24-10-2009, 14:11
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Heb even op de rekening gekeken en betaal € 6,90 p. liter olie.
Misschien heb ik je idd verkeerd begrepen, maar op deze manier kwam het op mij over. Vandaar deze reactie van mij. Even goede vrienden natuurlijk!
Hoe dan ook... het beestje rijdt weer naar volle tevredenheid en ik ben het ook!

Zullen we het thema duur/niet duur bij deze dan maar laten rusten?
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #19  
Old 25-10-2009, 22:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum