![]() |
|
|||
|
|||
![]() Laatst reed ik met een kameraad rond en hij vroeg waarom mijn dashboardkast-verlichting aanstond, terwijl het dashboardkastje dicht zat. Voor zover ik weet is dat altijd al zo geweest, maar volgens hem hoort die alleen te branden als je het dashboardkastje open doet.
Ik heb toen even getest hoe of wat, maar het blijkt dat het lichtje in het dashboardkastje gaat branden als je de auto op contact zet en pas weer uit gaat als je de auto uitzet (van contact afzet). Dashboardkastje open en dichtdoen geeft geen ander effect. Hoort dit zo? En zo niet, hoe is dit te verhelpen? |
|
||||
|
||||
![]() zit er niet ergens een schakelaar die kapot kan zijn? de schakelaar zit meestel aan het lampje vast.
|
|
||||
|
||||
![]() Was bij mijn 16v ook zo, geen idee of het hoort maar ik heb er nooit echt mee gezeten..
|
||||
|
||||
![]() Is standaard, daar zit ook een schakelaar om het lichtje uit te zetten. Alleen als je auto een stuiterbak is zal deze snel genoeg weer aan springen.
![]()
|
||||
|
||||
![]() D'r zit een klein zwart knopje op het lampje zelf dat je om kunt zetten, maar inderdaad zoals Erik zegt zal dat vaak niet veel zin hebben. D'r zit niet echt weerstand in die knopjes, dus ze schuiven zo weer terug.