![]() |
|
||||
|
||||
![]() gloeiende gloeiende gloeiende.......*%^&#
heb ik eindelijk m'n velgen gevonden, blijkt dat grootste kut-steekmaat gekocvht heb die er maar is 5 maal 112, stom van mezelf natuurlijk. ik d8 daar klap je gewoon een adapter tussen maar dat valt nogal tegen van 4 maal 100 naar 5 maal 112 ![]() nu kan ik 2 dingen doen 1. velgen weer verpatsen 2. 5 maal 100 naven op de golf zetten wat kan ik het beste doen??? wil de velgen graag houden maar heb niet zoveel zin om er nog 100en euro's tegen aan te gooien om ze passend te maken....... wat een ellende allemaal zeg voor een paar wielen |
|
|||
|
|||
![]() je geeft het antwoord zelf al... je hebt geen zin om er weer 100en euro's tegen aan te gooien, enigste optie is dan de velgen verkopen en op zoek naar mooi 4x100 setje!
|
|
|||
|
|||
![]() Tja,wie iets moois en unieks wil hebben zal in de tas moeten !!!
Dus of verkopen (en op zoek gaan naar passende BBS'sen) of alles naar 5x100 ombouwen !! Let er dan wel op dat je et niet te laag gaat worden !!! voorbeeld;et34 min een 20mm adapter komt uit op et14 ... pas anders eerst ergens eens wielen (in de juiste breedtemaat als nu je 5x112),maar dan et14 op je (nu nog) 4gaats naven. Dan weet je of je jezelf de moeite van een ombouw kunt besparen ![]() btw,ik zou gaan voor ombouw naar 5x100 ........ (daar heb je tegenwoordig "dikkere" wielen in dan in 4x100 + je kunt gelijk serieuze remmen gaan monteren) |
|
||||
|
||||
![]() wat heb je allemaal nodig om het naar 5maal100 om te bouwen??? kun je alles van golf 3 erop zetten, of wat anders??
met de et waarde komt het wel goed , velgen zijn et35. mijn vorige wielen waren 8J en ET15 en daar had ik nog voldoende ruimte tussen m'n velg en schroefset. en ze steken niet uit de wielkasten... hoe kan ik dit het beste oplossen??? zijn er van 5maal100 naar 5maal112 wel standaard adapters verkrijgbaar ???? thnx maarten |
|
||||
|
||||
![]() gewoon eff constant CCP benaderen , die had dat vaker gedaan .
suc6 gr peter |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wie bedoel je??? |
|
||||
|
||||
![]() I,m sorrY moest CPP zijn ....
hierow http://www.volksforum.com/forum/sho...0&highlight=CPP zelfde verhaal als bij jou |
|
||||
|
||||
![]() zal hem eens pm'en
thnx maarten |
|
||||
|
||||
![]() s het niet mogelijk om naar 5x112 te gaan dan? Of is dat iets heel raars :?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja ik wil hiert ook wel wat uitleg over ![]() |
|
||||
|
||||
![]() wij hebben ze er ook onder...4x100 naar 5x112
|
||||
|
||||
![]() ff bauke, die zit hier ook wel eens vragen...die maakt namelijk adaptors..
wij hebben ze ook onder een golf 1....m3 velgen..
|
||||
|
||||
![]() Ey Richard, ben je er ook weer?
Adapters zijn wel te doen, worden alleen vrij dik geloof ik.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() yep, ben er weer.....druk met zwemmen bezig geweest en een nieuwe auto gekocht...lupo... maar eh, onze adaptors zijn 10mm en 15mm
|
||||
|
||||
![]() das wel erg smal...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
![]() yep........speciale bouten voor de adaptors te bevestigen..
|
||||
|
||||
![]() heb je ze alweer te koop staan ???
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoe heb je dat gemaakt dan??? vind het wel erg kut uitkomen allemaal, wil er wel graag veilig mee rondrijden. rij regelmatig over de schleiffe in de zomer dus moet wel goed vastzitten. wil je me ff pm'en hoe je het gemaakt hebt??? ps. ze staan wel te koop, maar wil eerst zeker weten dat ze er veilig opgemonteerd kunnen worden. kan dat niet dan gaan ze helaas weer weg ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ps adapters zouden 20mm moeten worden voor de juiste et waarde
|
|
||||
|
||||
![]() de goedkoopste oplossing :biggrin:
boor vier gaten in iedere trommel en schijf erbij zodat je 5x100 hebt, dan heb je 9 gaten in iedere trommel en schijf. dubbele steek, zeer handig! koop adapters van 5x100 naar 5x112 in de gewenste dikte en klaar is kees. ik heb het toen ook gedaan en het werkte prima. nu zullen er mensen zeggen van ja dan word de boel verzwakt ![]() ik heb honderde kilometers zo gereden en nooit problemen gehad.