Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-12-2009, 02:05
Maasje Maasje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 208
Default Golf MK1 Diesel project

Hallo,

Ik zal me allereerst maar even voorstellen, Ik ben Rick en kom uit Heerlen. Ik ben al een langere tijd aan het denken om een TDI blok in een golf mk1 diesel te leggen. Ben op het moment bezig met een golf mk1 diesel te kopen, en ben nog op zoek naar informatie die het project gaat vergemakkelijken.

Mischien kunnen jullie mij in dit project topic helpen naar de juiste informatie met betrekking tot de hele motor ombouw.

Ik zal als eerste beginnen met het motorblok. Deze moet ik nog kopen, maar wil dat ik de juiste koop doe. Welk blok kan ik het beste nemen? Een golf 3 TD blok met standaard 75 pk, dit is zonder computer en dergelijke. het is makkelijker aantesluiten omdat je minder bekabeling hebt. ook kan er eventueel zelf een intercooler opgezet worden heb ik begrepen.
Ook is het mogelijk een Golf 3 TDI te gebruiken met standaard 110 pk veel bekabeling, dus moeilijker aantesluiten. Het voordeel van dit blok is dat het wel gechipt kan worden.

Welke kan ik het beste nemen vinden jullie? Of adviseren jullie me een heel andere blok?

Dan de versnellingsbak. Welke kan ik daar het beste van gebruiken?
Als iemand schema,s heeft of foto,s van een eigen project, Wil je me een plezier doen en me dit toesturen?



Groetjes Rick
Reply With Quote
  #2  
Old 09-12-2009, 06:53
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Ik heb een Mtdi in mijn scirocco met 6bak maar dat raad ik je af je kunt beter een orginele tdi bak nemen een ASD.
Er komt nog een wereld aan informatie op je af,je ben niet 123 klaar.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-12-2009, 11:07
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Leuk, nog iemand met een dieselombouw in een oude Golf in de buurt.

Sta zelf op het punt een TDI 110pk in mijn Golf 2 te planten. Eerst zorgen dat het project van een kameraad van mij de weg op kan, een TDI 130pk in een Golfje 2.

Voor wat info en plaatjes kan je eens kijken op de link onder dit bericht.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2009, 06:12
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Wekom hier,interesant project heb je daar!
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2009, 07:11
scirocco9 scirocco9 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 361
Default

ik heb al eens gehoort dat een 110 pk tdi het beste om te bouwen is en daar kan je later nog veel mee spelen zo heb ik een kennis die er op zijn minst 150 pk uithaalt voor niet veel geld
maar succes ermee mooi project
Reply With Quote
  #6  
Old 24-03-2010, 15:25
Maasje Maasje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 208
Default

Ik heb een golf 1 automaat op het oog, is dit mogelijk om hier een golf 3 tdi blok van 90pk in te zetten? past dit aan de bak kant en motor zijde? en loopt me dit automaat bakje snel kapot?
Reply With Quote
  #7  
Old 10-11-2010, 09:41
SerG's Avatar
SerG SerG is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 14
Default

hai,

wat is de tussen stand van de MK1 diesel met TDI blok, heb de zelfde gedachten namelijk

groet Serge
__________________
No day is the same .............

Rij nu in een;
- Golf 6 TDI 105PK bleumotion 2010 leasebak zwart
- Golf 4 TDI variant 110pk 1999 zwart
- Golf 1 diesel 40KW 1982 zilver (gekocht d.d.12.10.'10)
Reply With Quote
  #8  
Old 10-11-2010, 14:17
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ik zou gaan voor een M-TDI, dus een TDI blok met standaard 90 of 110 pk waar je dan een manuele pomp op bouwt.
Zo heb je geen probleem met kabelboom en computer, elektronisch gaspedaal, zekeringkast en ga zo maar door...
En voor het vermogen moet je het ook al niet laten, met een grotere turbo, een IC en aangepaste verstuivers ga je zo door de 150 pk heen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #9  
Old 11-11-2010, 21:57
peerke tdi's Avatar
peerke tdi peerke tdi is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 94
Default

gewoon voor een TDI PD gaan !!
Veel vetter!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum