#1
|
|||
|
|||
Golf MK1 Diesel project
Hallo,
Ik zal me allereerst maar even voorstellen, Ik ben Rick en kom uit Heerlen. Ik ben al een langere tijd aan het denken om een TDI blok in een golf mk1 diesel te leggen. Ben op het moment bezig met een golf mk1 diesel te kopen, en ben nog op zoek naar informatie die het project gaat vergemakkelijken. Mischien kunnen jullie mij in dit project topic helpen naar de juiste informatie met betrekking tot de hele motor ombouw. Ik zal als eerste beginnen met het motorblok. Deze moet ik nog kopen, maar wil dat ik de juiste koop doe. Welk blok kan ik het beste nemen? Een golf 3 TD blok met standaard 75 pk, dit is zonder computer en dergelijke. het is makkelijker aantesluiten omdat je minder bekabeling hebt. ook kan er eventueel zelf een intercooler opgezet worden heb ik begrepen. Ook is het mogelijk een Golf 3 TDI te gebruiken met standaard 110 pk veel bekabeling, dus moeilijker aantesluiten. Het voordeel van dit blok is dat het wel gechipt kan worden. Welke kan ik het beste nemen vinden jullie? Of adviseren jullie me een heel andere blok? Dan de versnellingsbak. Welke kan ik daar het beste van gebruiken? Als iemand schema,s heeft of foto,s van een eigen project, Wil je me een plezier doen en me dit toesturen? Groetjes Rick |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb een Mtdi in mijn scirocco met 6bak maar dat raad ik je af je kunt beter een orginele tdi bak nemen een ASD.
Er komt nog een wereld aan informatie op je af,je ben niet 123 klaar. |
#3
|
||||
|
||||
Leuk, nog iemand met een dieselombouw in een oude Golf in de buurt.
Sta zelf op het punt een TDI 110pk in mijn Golf 2 te planten. Eerst zorgen dat het project van een kameraad van mij de weg op kan, een TDI 130pk in een Golfje 2. Voor wat info en plaatjes kan je eens kijken op de link onder dit bericht.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
Wekom hier,interesant project heb je daar!
|
#5
|
|||
|
|||
ik heb al eens gehoort dat een 110 pk tdi het beste om te bouwen is en daar kan je later nog veel mee spelen zo heb ik een kennis die er op zijn minst 150 pk uithaalt voor niet veel geld
maar succes ermee mooi project |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb een golf 1 automaat op het oog, is dit mogelijk om hier een golf 3 tdi blok van 90pk in te zetten? past dit aan de bak kant en motor zijde? en loopt me dit automaat bakje snel kapot?
|
#7
|
||||
|
||||
hai,
wat is de tussen stand van de MK1 diesel met TDI blok, heb de zelfde gedachten namelijk groet Serge
__________________
No day is the same ............. Rij nu in een; - Golf 6 TDI 105PK bleumotion 2010 leasebak zwart - Golf 4 TDI variant 110pk 1999 zwart - Golf 1 diesel 40KW 1982 zilver (gekocht d.d.12.10.'10) |
#8
|
||||
|
||||
Ik zou gaan voor een M-TDI, dus een TDI blok met standaard 90 of 110 pk waar je dan een manuele pomp op bouwt.
Zo heb je geen probleem met kabelboom en computer, elektronisch gaspedaal, zekeringkast en ga zo maar door... En voor het vermogen moet je het ook al niet laten, met een grotere turbo, een IC en aangepaste verstuivers ga je zo door de 150 pk heen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#9
|
||||
|
||||
gewoon voor een TDI PD gaan !!
Veel vetter! |