![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heren,
Hoor bij mij een schrapend geluid, linksachter, als ik moet remmen. Lijkt mij dat dat duidt op de remschoentjes die vervangen moeten gaan worden. Heb de search functie geprobeert, maar niks relevants gevonden. Heeft iemand een "how-to" hoe je de remschoentjes zelf kan vervangen? Ik wil het zelf gaan proberen namelijk. Moet je trouwens voor je remschoentjes ook weer ontluchten, of kan het zo vervangen worden? Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen ![]() Grt. Rene |
#2
|
|||
|
|||
![]() het wil zonder te ontluchten.
maar controleer goed de wielremcilinders. die willen vaak lekken ![]() tip: haal de beide trommels los. en laat 1 nog intakt. begin de ene los te halen. en weer in te bouwen als je er niet uitkomt heb je voor beeld aan de andere kant ![]()
__________________
Passat 3BG 1.9tdi Highline 2003 ~daily~ golf 2 gti 16v "HIGHTECH" 1987 ~project~ polo classic (sedan) 1.6i 1997 ~girls daily~ golf 2 1.8i aut. manhatten 1989 ~FOR SALE~ passat 35i b4 1.9 tdi 1996 ~SOLD~ |
#3
|
||||
|
||||
![]() het is easy as hell,kan niet misgaan...
idd goed opletten op nattigheid op de cilindertjes en de wiellagerspeling.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() okay, klinkt simpel...maar daar hou ik geen rekening mee. Je zal altijd zien dat het tegen zit
![]() iemand enig idee wat ik moet bestellen bij de dealert? alleen remschoentjes? of nog meer? Grt. |
#5
|
||||
|
||||
![]() alleen remschoentjes idd....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoeveel zitten er aan een enkele zijde? kosten die dingen ong. p/stuk? Mocht het niet te gek duur zijn, dan kan het zijn dat ik de andere zijde ook mee vervang namelijk... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je koopt ze per setje van 4 stuks, 2 per kant. Zo'n setje kost iets van 25,-
Als ik jouw verhaal zo lees zou ik eerst een vraagbaak aanschaffen, daar staat het stap voor stap in. Easy as hell zou ik niet zeggen, maar dan kom je d'r zeker uit. |
#8
|
|||
|
|||
![]() vraagbak zo handig zijn idd, je moet vaak ook het wichje omhoog duwen omdat je anders de trommel er niet ut krijgt.
de trommels hebben ook vaak een slijtrand, die er even uitflexen, of vijlen. en de centrale moer moet niet te vast. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Andere kant ook meteen doen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Wiel losdraaien
Auto opkrikken en assteun er onder Door een boutgat de wig omhoog drukken[de wig zit links] Centrale moer losdraaien Remtrommel eraf[letop wiellager valt eruit] Controleer wielremcilinder op lekage Doe een ijzerdraadje om de wielremcilinder Verwijder het plaatje en het pennetje wat de remschoen vast houd[met waterpomptang iets indrukken en het pennetje een kwartslag draaien] Dan onder met iets kracht de remschoennen verwijderen Dan de handremkabel los maken Ankerplaat en remtrommel schoonmaken Dan kan het nieuwe er weer op Raakvlakken in smeren met koper vet Als alles weer terug zit moet de speling van het wiellager afgesteld worden De ring mag met iets kracht bewogen worden |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thx, dat maakt e.e.a. wat meer duidelijk ![]() Vraagbaak zou op zich nog wel makkelijk zijn om erbij te hebben, iemand zo'n ding toevallig nog liggen? ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() In de vraagbaak staat niets meer beschreven
![]() ![]() Heb het beknop uit de vraagbaak[en zelf ervaring] |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah okay, hoe doe je de speling afstellen aan het eind? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Met een schroevendraaier[aan de zijkant plaatsen] moet je de ring nog onder lichte druk kunnen verschuiven
|