![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ff quoten uit mn Coupe topic...
Quote:
Voor de beeldvorming, de gele zou t dak (met schuifdak) dus afgetjopt worden: en op de blauwe komen: ![]() lastig? of... wie kan t voor me doen?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() is niet zo heel lastig alleen als je het netjes wilt doen veel werk, netjesa alle punlasen losboren en voorzichtig loshalen.
vooral bij de gele omdat deze losgeboort moet worden en niet tot weinig mag vervormen..
__________________
Vw golf 3 VR6 bj 1993 Yamaha R6 '06 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Je kan de gele in de stijlen doorslijpen en dan op de kop enz voorzichtig rondom alle wegslijpen knippen hakken zodat enkel de dakplat met frame overblijft
daarna de blauwe net het andere weg halen.... Is de gele zo rot?? niet beter een andere achterschermpie erin lassen enz Aan dat import kenteken kun je ook wat doen als die blauwe al een nLer is Last edited by fabbi : 03-01-2010 at 14:01. |
#4
|
||||
|
||||
![]() RH Customshop even een mailtje doen...heeft het al vaker gedaan bij caddy en golf mk1`s.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
RH stond ook met een mk1 op de op de Watercooled meeting waar toen een opgelast dak op zat was netjes gedaan.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#6
|
||||
|
||||
![]() De blauwe is inderdaad NL, en de gele een duitser met flinke schade dus. nieuw plaatwerk kost al veul geld, en dan zit het er nog niet in... moeilijk te krijgen spul voor de 2-drs versie
![]() de blauwe ga ik niet opofferen voor de zijkant van de gele, dan liever andersom voor het dak! ![]() De stijlen doorslijpen en dus ook aan de stijlen weer op de blauwe lassen is een lastiger optie dan alleen de dakplaat?? leek mij juist makkelijker, of ben ik nu gek?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik heb het ook gedaan met mijn mk1 golf.
laten doen door een bedrijf maar het blijft een lastige klus. bij mij zijn gewoon de spijlen afgezaagd, nieuwe dak op maat maken er weer op lassen. ik weet alleen niet hoe je met spannigen van de koets zit. bij mij was namenlijk eerst een volle rolkooi er in gelast en daarna pas het dak er af gehaald. dat is wel goed gelukt. maar toch is het niet onzichtbaar. groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja, de constructie raakt natuurlijk uit zn spanning op die manier... hmmm
En met zo'n kooi etc, hoeveel lichter raak je daarvan? las net dat bij RH zoiets al op 550e ofzo komt te liggen... poe!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Als je geen kooi wilt kun je ook proberen om de caroserie eerst te verstevigen zoals ze het doen bij oudere auto's waar de body vanaf gehaald word
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ik ken iemand die dit al meerdere keren heeft gedaan met BMW E30's M3 .
En ook al een keer met een E46 M3. Maar dit zal vast niet veel anders zijn... Hij bouwt namelijk circuit auto's en die willen ze ZONDER dakraampje hebben.... Dan zet ie er gewoon een raamloos dakje op... Die jongen woont in de buurt van Hoogeveen. Als je geinterreseerd bent kan ik je wel zijn contact gegevens door Pb'en/mailen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() He dat zou mooi zijn! ik heb daar kennissen zitten, dus dat scheelt
![]() PB maar, kan ik m een mail sturen! danku!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat vind ik om eerlijk te zijn nog wel meevallen. Twee dagen werk ben je zo kwijt met zo'n klus, als je het netjes en goed wilt doen.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het in de tijd ook bij RH laten doen voor mijn golf 1, kostte me toen iets minder dan die 550. Hij is er toen idd even mee bezig geweest, maar het werd resultaat was prima...
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat als je de dak van de gele er ruim afslijpt, dus de stylen doorslijpen en dat dak samen met de blauwe passat brengt heb ik er een 15 a 20 uur werk mee
20 uur x 20 euro is 400 euro, beetje materiaal zoals plamuur grondlak enz heb je hem voor maximaal 500 euro in de grondlak staan, moet ie alleen nog worden geschuurd en gespoten ![]()
__________________
Clean Cabby, Hand made in the schuur New project, ROCCO 1 GTI WWW.VWUNDERDOG.NL WWW.RATSTYLE.NL Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je alleen de huidplaat loshaalt niet. Bij de blauwe zou ik geen stijlen doorzagen. Alleen het dak eraf "pellen".
__________________
WWW.MIVW.NL |
#16
|
|||
|
|||
![]() Is bij mijn golf1 ook gedaan
Op de stijlen doorslijpen Koets verstevigen,in de sponning van de ramen strippen lassen en dan het dak van de andere pas maken |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik vind de kosten nog wel meevallen eerlijk gezegd....
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
beunhaas tarief he ![]()
__________________
Clean Cabby, Hand made in the schuur New project, ROCCO 1 GTI WWW.VWUNDERDOG.NL WWW.RATSTYLE.NL Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Op een ander forum kreeg ik de mededeling dat de dakplaat overzetten veel te ingewikkeld is voor wat ik wil.
Daar zegt iemand dat het veel makkelijker is om het schuifdakspul gewoon onder je oude dak te schroeven en een gat in je dak te zagen, alleen het ombuigen van de randjes zou dan enig vak/priegel-werk zijn. Maar in zn geheel veel minder gedoe dan de hele plaat te wisselen. zijn hier ervaringen mee? graag jullie mening! ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat de plaat wisselen minder gedoe is dan een lekvrij/zelfgemaakt schuifdak in een dichte dakplaat pas te maken. Dan vervang je een deel dat precies gelijk is aan het andere deel, maar dan voorzien van een schuifdak. Nu moet je zelf een passend gat gaan maken, waarbij de afwerking bepaald hoe mooi het er uit ziet en de constructie of het uberhaupt lekdicht gaat zijn?
Hoe zit een schuifdak origineel aan de dakplaat vast? Zijn de geleiders daarvan ook niet aan het dak gelast? randjes omvouwen/afwerken lijkt mij een klus die je amper netjes krijgt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |