Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2004, 17:00
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Unhappy Afslaan van motor (EV blok)

Sedert een paar dagen heeft mijn EV blok last van afslaan. De koude en warme start zijn prima, maar zodra de motor stationair draait gaat ie na pakweg een seconde of 30 onregelmatig lopen om dan vervolgens af te slaan. Daarna start ie beroerd, eerst op een paar cylinders en daarna pas op alle vier. Ik dacht eerst vocht, maar zelfs vernieuwen van kabels, bougies etc brengt geen verbetering. Ik denk nu dat er wat loos is met de injectoren (?)

Iemand nog een ander idee alvorens ik de boel ga slopen ??
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2004, 17:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

lekke injectorringen misschien?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2004, 18:05
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
lekke injectorringen misschien?


kan zijn, heb ik ook gehad met me ev blok, dingen vernieuwd en was weer goed
maar daarvoor wel eerst andere dingen gekeken, maar was niet de oorzaak, bij mij waren die injector ringen lek, 1 weg en 3 lek
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2004, 18:12
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Zo Fred..als jij zelfs hier raad gaat vragen dan moet het wel een moeilijk probleem zijn!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2004, 19:03
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

op je motormanagement zit een zwart blokje met 4. kan zijn dat die niet goed meer is
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #6  
Old 08-12-2004, 19:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
op je motormanagement zit een zwart blokje met 4. kan zijn dat die niet goed meer is


Een EV heeft mechanische injectie........dus géén motormanagement
Reply With Quote
  #7  
Old 08-12-2004, 19:41
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
Zo Fred..als jij zelfs hier raad gaat vragen dan moet het wel een moeilijk probleem zijn!


Sja, een mens is niet alwetend he.....vervelende is dat ik hem een goeie week goed lopend heb weggezet, echt uitputtende ritten, daarna nog een paar dagen goed gegaan en maandag was het opeens over...
Reply With Quote
  #8  
Old 08-12-2004, 19:43
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
kan zijn, heb ik ook gehad met me ev blok, dingen vernieuwd en was weer goed
maar daarvoor wel eerst andere dingen gekeken, maar was niet de oorzaak, bij mij waren die injector ringen lek, 1 weg en 3 lek


Ik zal daar morgen eens naar kijken, bij daglicht. In de garage staat nu mijn andere...gedeeltelijk uit elkaar, dus ik kan niet onder TL werken..

Ik hou jullie op de hoogte, want gedeelde kennis is altijd goed
Reply With Quote
  #9  
Old 08-12-2004, 20:11
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Eigenwijs als ik ben (tralalala) kon ik niet wachten en ben met de zaklamp aan de slag gegaan en Yesssssssss....het waren dus NIET de injector O ringen, maar de vacuumschakelaar die inspuiting verrijkt bij accelereren...die is waarschijnlijk lek waardoor de motor met stationair draaien een hoop valse lucht aanzuigt.

Volgens mij vroeg Gtipowerrrr daar laatst ook naar toen de draden/slangetjes waren losgeschoten na zij botsing.....

Dat ding zit voor op de brandstofverdeler...

Morgen maar een ander plaatsen, zodat alles weer werkt zoals het hoort

Last edited by Fred : 08-12-2004 at 21:32.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-12-2004, 20:14
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default





Deze dus..die in de cirkel ;-)))
Reply With Quote
  #11  
Old 08-12-2004, 23:51
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

haha komt het toch nog eens van pas
Reply With Quote
  #12  
Old 09-12-2004, 00:03
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
haha komt het toch nog eens van pas


Yeps...zeker..

Morgen nog even wat zaken checken, maar dit was in ieder geval de hoofddader....voor de zekerheid ook nog even de thermotijd schakelaar checken, want die werkt (deels) samen met dit ding

In ieder geval blijft ie nu weer lopen en gewoon weer goed starten
Reply With Quote
  #13  
Old 10-12-2004, 12:55
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Wel, nadere inspectie bracht ook aan het licht dat de thermotijdschakelaar defect was, dit in combinatie met het lekke membraan van de verrijkkingsschakelaar gaf dus de eerder genoemde problemen

Hij loopt nu weer als een naaimachientje :biggrin:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum