![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik heb een gti 16V uit 86'. ik ben al een paar maanden aan deze auto aan het sleutelen. er moest een nieuwe koppeling in, deze heb ik er nu inzitten maar omdat ik eerst de verkeerde binnen had heeft de motor een paar weken in steunen gehangen. ik heb daarna meteen een beurt aan de auto gedaan, heb hierbij alles vervangen, bougies, filter distributie en olie enz. Hij heeft dus wel enkele weken stilgestaan. maar nu start hij ineens niet meer. Hij start wel, maar slaat niet aan. na gekeken te hebben bleek dat de auto niet vonkt, op geen van de bougies. dit vind ik raar, omdat ik de auto lopend op de brug heb gereden, en nu hij weer in elkaar staat doet hij niks meer. ik heb geen van de stekkers losgehad, behalve van de lambda sonde, maar deze zit er weer aan. Het motortype is trouwens KR. iemand hier misschien een idee van of het zelf ook meegemaakt? of weet iemand waar ik kan beginnen met zoeken?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#2
|
|||
|
|||
![]() massa op de bak vergeten??
|
#3
|
||||
|
||||
![]() die zit derop, heb der zelfs nog un nieuwe kabel voor gemaakt.
maar kan effe nakijken of hij goed contact maakt. is deze belangrijk voor de vonk dan?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#4
|
|||
|
|||
![]() draadjes van de bobine soms losgehad?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() niet heel toevalligiemand het stekkertjevan de verdeler los gehaald als geintje???
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#6
|
||||
|
||||
![]() ja dat ik zo kan herinnere zit dit allemaal vast. heb geen stekkers van de motor losgemaakt.
alleen die van de bobine, zat beetje aanslag op en heb dit eraf gehaald. zo dat ik kan bekijken zit alles vast.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#7
|
|||
|
|||
![]() rotor teruggeplaatst onder de verdelerkap?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() die heb ik niet losgehad
![]() daarom vind het allemaal wel vaag ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#9
|
||||
|
||||
![]() en die nieuwe massa kabel is de goeie dikte en zit op je blok en op je carosserie??
En misschien perongeluk een stekker los getrokken met de bak vervangen?? |
#10
|
||||
|
||||
![]() zit de brandstofpomp niet vast?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ![]() ![]() Audi Allroad v6 Bi-Turbo ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() vonkt die op geen van de 4 bougies? Dan zou ik het zoeken in de aansturing ervan, bobine...... 12V op contact (de +15 pool ff meten)
|
#12
|
||||
|
||||
![]() nee op geen van de 4, had er zon vonketrekker tusse gezet.
de brandstofpomp die draait gewoon, en hij stinkt ook na benzine na een tijdje starte ![]() er zaten eerst 2 massakabels aan, die heb ik vervangen door een nieuwe van 30mm2, dit leek me wel genoeg? na het chassis heb ik er een van 35mm2 lopen, die dan na de bak gaat van 30mm2 dus. zal de rotor vanavond is effe controleren, of ik er mss tegenaan gestoten heb waardoor hij schuin is gaan zitte ofzo, het is het proberen waard ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Is misschien de massakabel achter bij het inlaatspruitstuk los??
Loopt net boven het uitlaatspruitstuk naar de beugel van de bobine, heb ik nl ook al eens gehad......
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#14
|
||||
|
||||
![]() ik heb zojuist het probleem gevonde
![]() het probleem zat hem dus wel in de massa. ik had wat motorsteunen gespoten, en denk dat daardoor de motor niet genoeg massa kreeg. had effe een startkabel erbij gezet op de motor en toen sloeg hij eigenlijk meteen aan. dus morge ga ik de massa in orde maken. @skinnmeister: loopt er een massakabel bij het uitlaatspruitstuk, of inlaatspruitstuk? en waar loopt hij naartoe, en hoe ziet hij eruit? is hij dik? want weet zo niet welke. was al van plan om een extra massakabel bij te leggen die rechtstreeks op de motor zit, want nu zit hij dus alleen op de carrosserie en op de versnellingsbak steun. maar iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties ben blij dat hij weer loopt ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#15
|
|||
|
|||
![]() dacht het al wel, als een motor niet aan wil pakken of rond gaat, is het eerste wat ik doe, een startkabel op de min van de accu en andere klem ff ergens direct op het blok zetten. dan sluit je een massa probleem direct uit, en 8 van de 10 keer is dat ook meestal het probleem. maar mooi dat ie weer loopt!!
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Die massa waar ik het over heb, is een dun stripje (ong 1 cm breed), zit aan de achterkant van je inlaatspruitstuk ( op een moertje van de klepdeksel) en loopt naar de metalen beugel waar je bobine 'in hangt'.
Als je er niet uitkomt zal ik van 't weekend wel ff een foto maken ![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#17
|
|||
|
|||
![]() Mooi dat ie weer loopt !! ....... massa is altijd een lastige
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke hier had ik dus ook al naar gekeken. maar deze maakt volgus mij gewoon goed contact. had nog wel een losse kabel gevonde een platte zwarte kabel van ongeveer 1cm breed. het leek mij een massakabel. en er zat al precies z'on zelfde kabel aangesloten daar bij het inlaatspruitstuk. dus ik heb hem daar maar bij gezet. weet jij misschien of hij hier ook hoort te zitten? er zitten nu bij mij dus 2 platte zwarte kabels aan en 2 bruine kabels. daar op dat stripje bij de kleppendeksel. heb vandaag een nieuwe kabel erbij gelegt, van de versnellingsbak steun waar hij origineel ook opzit heb ik een nieuwe bijgetrokken die heb ik bij de bovenste bout van de startmotor gezet, een extra massakabel dus. weet ik zeker dat hij goede massa blijft maken ![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#19
|
||||
|
||||
![]() weet iemand misschien ook hoe ik het stationair toerental wat naar beneden kan krijgen? hij loopt nu ongeveer 1100/1200 toeren constant, dit vind ik eigenlijk iets te hoog. zeker met die herrie die hij nu maakt
![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |