![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo
Ik ben bezig met het maken van een veerpootbrug aangezien ik nergens een goede passende kon krijgen. Hij komt in een golf 1 16v. Weet er iemand of de spansystemen ergens los te koop zijn? (om de poot uit elkaar te draaien). Alvast bedankt M.V.G. Ingmar |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je die zelf maakt, maak je die toch op maat en dan heb je toch geen span systeem nodig, ik dacht dat enkel was om die van maat te maken. |
|
||||
|
||||
![]() Wiechers heeft ze passend voor een mk1 16v. Stroeve ook.
|
||||
|
||||
![]() Niemand tips?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is toch gewoon bout moer? - Stap op de loopauto - Doe-het-zelf zaak - Koop je groot en sterk schroefdraad+ 2 bouten? Ofnie? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() je moet bout hebben met aan een zijde rechtse en aan de andere zijde linkse draad en zo ook de moeren ik zou zeggen kijk eens bij een bouten speciaalzaak.
mvg JVH |
|
||||
|
||||
![]() Of begin er niet aan als je niet weet hoe je iets simpels zelf kunt maken.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
We zullen hier maar niet op reageren |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En toch reageer je! |
|
||||
|
||||
![]() Als je het echt graag zelf wil maken zou je kunnen kijken naar een stagspanner uit de zeilwereld:
![]() Het middenstuk is volgens mij precies wat jij bedoeld.
|
|||
|
|||
![]() Je kunt ook zegmaar 2 hoefijzers op de veerpoten schoeven en dan een buis achter het inlaatspruit door lassen dit alles maak je in de auto dan past het presies zo had ik het ook gedaan bij mijn 16v omdat er toendertijd ook niets voor te krijgen was.
mvg JVH |
|
||||
|
||||
![]() Tjeerd en JHV hier kan ik iets mee
![]() Vind het toch zielig voor sponzenbroekzke dat hij zo weinig te doen heeft dat hij van dit soort reacties plaatst maar we moeten het voor iedereen leuk maken natuurlijk, dus zet hem op sponsje. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En jij moet beter naar mijn eerste post zien, dan kan je lezen dat ik net hetzelfde als JHV zeg, je hebt totaal geen stelstuk nodig. Dat is om de brug op maat te zetten, en je maakt hem op maat dus heb je dat totaal niet nodig. En mijn tweede post was gwn een vaststelling, maar ik kan rooney precies geen ongelijk geven, mss moet jij er helemaal niet aan beginnen als je bij zoiets gemakkelijk, zoveel vragen hebt. Succes met je projectje! |
|
|||
|
|||
![]() Kerel,
Check dit: kwam ik tegen bij een project. zelfde principe als Tjeerd al liet zien alleen dan op een kever. |
|
||||
|
||||
![]() Hetgeen tjeerd liet zien, scharniert op elk uiteinde en dat gaat problemen geven, dat gaat namelijk samenklappen, wat hij nodig heeft is een vaste draadstang met de helft linkse en de helft rechtse draad of zoals op de foto een lange moer met hetzelfde principe.
|
|
|||
|
|||
![]() denk dat hij zelf wel snapt dat je dat gescharnierde gedeelte moet vervangen voor iets wat vast zit.
|
|
||||
|
||||
![]() Meet het systeem hierboven heb je geen probleem met rechtste en linkse draad.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ging ik ook wel van uit.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij wel hoor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() stroeve maakt deze zelf, die heb ik in het echt gezien, uber mooi!
en evt maat wiecher ze ook, dus waarom zo moeilijk doen?