![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey mensen,
zit met een probleem, klinkt makkelijk maar kom er niet uit. zal het verhaal even compleet vertellen voor een duidelijk beeld... MK1 Cabrio met een 16v KR. door een kortsluiting in mijn lichtschakelaar fikte de helft van mijn kabelboom weg... dus ik een nieuwe kabelboom van het motorgedeelte erin gebouwd inclusief schakelaar. ff testen en alles werkte.. maar toen hoorde ik iets sissen... bleek de + van mijn startmotor tegen mijn radiateurkap te komen dus weer kortsluiting, zonder zichtbare schade. dat ook verholpen en testen maar. alles werkte prima totdat ik op de snelweg vermogen begon te verliezen en alles niet meer werkte zoals het hoorde... accu leeg... ff een volle erin gezet en weer karren... en weer gebeurde hetzelfde: accu leeg. dus wij dachten dat de dynamo naar de tering was.. andere dynamo erop... maar hij laadt niet bij. was deze nou ook kapot? de dynamo van een vriend geprobeerd uit een rijdende 16v. die laadde ook niet bij :S dus toen ff startkabels direct op de + en - van de accu en dynamo gezet maar nog steeds laad hij niet bij ondertussen zekeringen gecheckt en weet ik wat nog meer maar ik kom er nu niet meer uit hoor... wie o wie kent dit probleem of weet toevallig een oplossing?? Mvg, Freek Last edited by VeeDubber : 23-01-2010 at 12:21. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Massakabels al nagekeken?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je een starkabel van je dynamo naar je massa punt maakt dan doet ie het ook niet.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Zit een dunne voedingsdraad naar je dynamo toe..meestal blauw..die moet op het moment dat de accu onder een bepaalde spanning komt een spanning afgeven aan de dynamo.
In het kort;als de dynamo geen spanning krygt,levert hy ook geen spanning op(sommige wel boven een bepaald toerental).
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#5
|
||||
|
||||
![]() meten is weten.
accu meten met motor uit. (12.zoveel volt) accu meten met lopende motor. (14.zoveel volt) maar zou wel toevallig zijn als je alle dynamo's die je geprobeert hebt kapot zijn. heb je het dunne blauwe kabeltje wel aangesloten of gechekt op breuk? succes. groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
Last edited by Lennart : 20-01-2010 at 21:36. |
#6
|
|||
|
|||
![]() ja blauwe kabeltje hebben we gecheckt.. niet gebroken..
zou de zekeringkast kapot zijn... OWJA, Auto draait op de kabelboom van een golf 1. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat je dynamo is overleden na dat de plus kabel van de startmotor sluiting had gemaakt.
Want die plus kabel staat in combinatie met de plus van je dynamo. Maar als je je auto start met een volle accu hoeveel volt geeft ie dan met laden! Want dat moet volgens mij rond 13,8 a 13.9 volt liggen. En als ie 12 volt geeft dan is het echt de dynamo volgens mij. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij heeft drie verschilldende dynamo's getest. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
daarom ![]() voor un 10tje heb je een multimeter ![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
moet ik hier nou op antwoorden??? ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Kortsluiting Op De + Is Wss Afgefikte Zekeringkast
|
#12
|
|||
|
|||
![]() alle 3 de dynamo's geven 11,9 volt aan en als ie loopt nog net iets minder
DUS hij laadt niet. maar 1 dynamo werkt 100% zeker dus we moeten het ergens anders zoeken |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
zat ik ook al aan te denken.. ![]() die maar vervangen dan... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb je zojuist gedaan ![]() ![]() je kan maar 1 ding doen en dat is meten tot je het probleem gevonden hebt. het kan natuurlijk dat er intern in je zekeringkast iets kapot is gegaan door de sluiting maar lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Meten is weten inderdaad!
Met alleen een multimetertje kan je al iets uitsluiten. Meet de spanning op de accu in ruststand zonder draaiende motor. Meet de spanning op de accu bij stationair draaiende motor. Zonder verbruikers(lampen, achterruitverwarming, kachelfan etc). Meet de spanning op de accu bij stationair draaiende motor. Met alle verbruikers ingeschakeld. Meet de spanning op de accu bij deellast zonder verbruikers. Meet de spanning op de accu bij deellast met alle verbruikers ingeschakeld. Laatst nog bij mijn golf en een diahatsu van een kennis getest ![]() Dynamo vd charade was dus ook aan vervanging toe. ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Op de D+ staat volgens mij ook 12v.
Dan prob je het toch ff met een los draadje met zekering van af je +accu naar je D+ dynamo. |
#17
|
||||
|
||||
![]() brandt je laadstroomcontrolelamp wel als de auto op contact staat???? Als het lampje stuk is laad de dynamo ook niet.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ow?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, dat lampje moet werken anders schakeld de dynamo niet in. ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() idd lampje meten,
en dan meten of er wel stuurtstroom na de dynamo gaat.. in feite een grote relais, d.m.v een kleine stroom wordt een grote stroom verkregen, magnetisch veld verhaal.. Succes ! |