Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-01-2010, 19:24
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default Welke cilinderkop?

Hallo,

Ik heb even een vraag.

Ik kan voor weinig een Golf 2 met een 1.3 NZ motor krijgen, nadeel is dat de cilinderkop niet meer goed is dus moet er alleen even een andere kop op komen.

Nu heb ik ook al een kop kunnen vinden voor een leuk prijsje maar ik weet niet waar die vanaf komt. Alleen dat die in een 1.3 zat.

Iemand die mij kan vertellen waaraan ik de kop van een NZ kan identificeren of zijn de verschillende cilinderkoppen van de 1.3 motoren allemaal hetzelfde? Ik zie namelijk dat er 4 verschillende 1.3 blokken zijn namelijk: HK, MH, NZ, 2G volgens Doppel Wobber en volgens mij is er zelfs nog een 5e type.

Alvast bedankt voor de reacties!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-01-2010, 19:58
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Moest je nou de juiste kop niet kunnen vinden, heb ik er nog wel eentje liggen die goed is.

PB me in dat geval maar even wat je er voor kwijt wilt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2010, 20:22
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Echt om de hoek is het niet maar ik zal hem in ieder geval in me achterhoofd houden mocht het nodig zijn! Thanks in ieder geval!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2010, 20:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Kan ook wel in een flinke envelop jouw kant op.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2010, 20:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

als het een 1.3 carb is zit de pomp op de kop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2010, 11:50
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Neeh het gaat om de 1.3 digijet. Dus met elektronische multipoint injectie.

@ breadfan83: dat is ook een optie, vergeet je dan niet de postzegels, stuk of 20? Maar wat moet je er voor hebben inclusief verzending? En zit de nokkenas er toevallig ook nog bij?
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2010, 11:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

dan zit er dus geen pomp op de kop
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2010, 12:49
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb het hele blok nog in elkaar staan hier, dus als je me even een PB stuurt van wat je nodig hebt maak ik je d'r wel een prijs voor.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 01-02-2010, 09:02
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Inmiddels met breadfan83 geregeld dat ik zijn kop overneem.

Iemand nog tips/suggesties waar ik op moet letten? Is het bijvoorbeeld slim van de huidige cilinderkop [103.xxx kilometers] de klepstoters en nokkenas te gebruiken in de kop van breadfan83 [220.000+ kilometers]?
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #10  
Old 04-02-2010, 19:40
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Up!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-02-2010, 21:19
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Ik zou ze gewoon goed met elkaar vergelijken en de beste in de nieuwe kop zetten.

De klepstoters, hoedjes, nokkenas enz zullen bij een blok met 103.000 km nog wel in een wat betere staat zijn.

Alhoewel, met een aantal blikken super charge achter de kiezen......


Reply With Quote
  #12  
Old 04-02-2010, 23:28
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Nokkenas zou ik sowiso niet doen, de jouwe zal anders ingesleten zijn op de lagerkappen als die in je nieuwe kop.

Hydrostoters zou ik meteen even nieuw halen als het toch los ligt die krengen tikken al heel snel bij een NZ is mijn ervaring.
Reply With Quote
  #13  
Old 05-02-2010, 18:42
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by Renegade
Nokkenas zou ik sowiso niet doen, de jouwe zal anders ingesleten zijn op de lagerkappen als die in je nieuwe kop.

Hydrostoters zou ik meteen even nieuw halen als het toch los ligt die krengen tikken al heel snel bij een NZ is mijn ervaring.

Van de nokkenas had ik inderdaad een vermoedde dat dat niet slim zou zijn om die uit te wisselen.

De stoters kijk ik wel even aan, die dingen zijn zo overdreven duur maar het is inderdaad wel erg makkelijk om te doen als ik toch bezig ben.

Bedankt voor de reacties!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-02-2010, 20:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default Foto's kop

Dexter, hier alvast de plaatjes van de kop die ik hier heb liggen. Kijk maar even of het de juiste is, en of je niks op de foto's tegenkomt wat niet in orde is. Voor deze prijs, uiteraard geen garantie.




























Als je nog meer plaatjes nodig hebt, hoor ik 't wel van je. Eventueel van onder 't kleppendeksel ofzo?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 08-02-2010, 20:31
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

De kleppen en de "verbrangingskamers" waren trouwens aardig verkoold. Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Dan weet ik eindelijk waardoor de auto destijds niet altijd wilde starten, en niet altijd wilde blijven lopen aan het verkeerslicht...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 08-02-2010, 20:52
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Koolafzetting ontaat bij alleen maar korte stukjes rijden, als de motor dus nooit goed warm wordt.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-02-2010, 21:05
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

De cilinderkop van Breadfan is een MH kop, getuige de brandstofpomp achterop.

(Mocht de koop niet doorgaan, heb ik interesse in de kop)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #18  
Old 08-02-2010, 21:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
De kleppen en de "verbrangingskamers" waren trouwens aardig verkoold. Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Dan weet ik eindelijk waardoor de auto destijds niet altijd wilde starten, en niet altijd wilde blijven lopen aan het verkeerslicht...


Ik deenk dat de brandstofpomp ook een rol heeft gespeeld, want hij is erg nat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #19  
Old 08-02-2010, 21:24
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ik deenk dat de brandstofpomp ook een rol heeft gespeeld, want hij is erg nat.


Zou best kunnen. De auto rook compleet verzopen als ie weigerde te starten of aan de lichten afsloeg. Dat natte van nu is omdat ie zojuist wat olie door de gaten van de kopbouten naar buiten heeft gegooid. Heb dat er even afgeveegd, en gelijk de roet er even afgehaald met een stuk keukenrol.

Quote:
Originally Posted by tim_j
De cilinderkop van Breadfan is een MH kop, getuige de brandstofpomp achterop.

(Mocht de koop niet doorgaan, heb ik interesse in de kop)


Ah, nog iets dat niet klopt aan de motor van de auto...

Dexter, choice is yours. Geld terug is geen probleem.

Quote:
Originally Posted by Bas
Koolafzetting ontaat bij alleen maar korte stukjes rijden, als de motor dus nooit goed warm wordt.


Ik reed elke week meermaals van Sittard naar Arnhem en terug, dus denk niet dat dat het probleem is geweest.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #20  
Old 08-02-2010, 22:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

MH kop kan wel,moet je alleen het gat van de pomp dicht maken
De injectoren van de NZ zitten in het inlaatspruitstuk
Bij een 1.6 zit er ook een brandstofpomp[op het onderblok] bij de GTI niet daar zit dan de warmdraairegelaar [met een afdekplaatje
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum