![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik kan voor weinig een Golf 2 met een 1.3 NZ motor krijgen, nadeel is dat de cilinderkop niet meer goed is dus moet er alleen even een andere kop op komen. Nu heb ik ook al een kop kunnen vinden voor een leuk prijsje maar ik weet niet waar die vanaf komt. Alleen dat die in een 1.3 zat. Iemand die mij kan vertellen waaraan ik de kop van een NZ kan identificeren of zijn de verschillende cilinderkoppen van de 1.3 motoren allemaal hetzelfde? Ik zie namelijk dat er 4 verschillende 1.3 blokken zijn namelijk: HK, MH, NZ, 2G volgens Doppel Wobber en volgens mij is er zelfs nog een 5e type. Alvast bedankt voor de reacties!
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Moest je nou de juiste kop niet kunnen vinden, heb ik er nog wel eentje liggen die goed is.
PB me in dat geval maar even wat je er voor kwijt wilt.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kan ook wel in een flinke envelop jouw kant op.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
![]() als het een 1.3 carb is zit de pomp op de kop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Neeh het gaat om de 1.3 digijet. Dus met elektronische multipoint injectie.
@ breadfan83: dat is ook een optie, vergeet je dan niet de postzegels, stuk of 20? ![]()
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#7
|
||||
|
||||
![]() dan zit er dus geen pomp op de kop
![]() ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Heb het hele blok nog in elkaar staan hier, dus als je me even een PB stuurt van wat je nodig hebt maak ik je d'r wel een prijs voor.
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
![]() Inmiddels met breadfan83 geregeld dat ik zijn kop overneem.
Iemand nog tips/suggesties waar ik op moet letten? Is het bijvoorbeeld slim van de huidige cilinderkop [103.xxx kilometers] de klepstoters en nokkenas te gebruiken in de kop van breadfan83 [220.000+ kilometers]?
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ik zou ze gewoon goed met elkaar vergelijken en de beste in de nieuwe kop zetten.
De klepstoters, hoedjes, nokkenas enz zullen bij een blok met 103.000 km nog wel in een wat betere staat zijn. Alhoewel, met een aantal blikken super charge achter de kiezen...... ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Nokkenas zou ik sowiso niet doen, de jouwe zal anders ingesleten zijn op de lagerkappen als die in je nieuwe kop.
Hydrostoters zou ik meteen even nieuw halen als het toch los ligt ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Van de nokkenas had ik inderdaad een vermoedde dat dat niet slim zou zijn om die uit te wisselen. De stoters kijk ik wel even aan, die dingen zijn zo overdreven duur maar het is inderdaad wel erg makkelijk om te doen als ik toch bezig ben. Bedankt voor de reacties!
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Dexter, hier alvast de plaatjes van de kop die ik hier heb liggen. Kijk maar even of het de juiste is, en of je niks op de foto's tegenkomt wat niet in orde is. Voor deze prijs, uiteraard geen garantie.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als je nog meer plaatjes nodig hebt, hoor ik 't wel van je. Eventueel van onder 't kleppendeksel ofzo?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
![]() De kleppen en de "verbrangingskamers" waren trouwens aardig verkoold. Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Dan weet ik eindelijk waardoor de auto destijds niet altijd wilde starten, en niet altijd wilde blijven lopen aan het verkeerslicht...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
||||
|
||||
![]() Koolafzetting ontaat bij alleen maar korte stukjes rijden, als de motor dus nooit goed warm wordt.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() De cilinderkop van Breadfan is een MH kop, getuige de brandstofpomp achterop.
(Mocht de koop niet doorgaan, heb ik interesse in de kop)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik deenk dat de brandstofpomp ook een rol heeft gespeeld, want hij is erg nat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zou best kunnen. De auto rook compleet verzopen als ie weigerde te starten of aan de lichten afsloeg. Dat natte van nu is omdat ie zojuist wat olie door de gaten van de kopbouten naar buiten heeft gegooid. Heb dat er even afgeveegd, en gelijk de roet er even afgehaald met een stuk keukenrol. Quote:
Ah, nog iets dat niet klopt aan de motor van de auto... ![]() Dexter, choice is yours. Geld terug is geen probleem. ![]() Quote:
Ik reed elke week meermaals van Sittard naar Arnhem en terug, dus denk niet dat dat het probleem is geweest.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
|||
|
|||
![]() MH kop kan wel,moet je alleen het gat van de pomp dicht maken
De injectoren van de NZ zitten in het inlaatspruitstuk Bij een 1.6 zit er ook een brandstofpomp[op het onderblok] bij de GTI niet daar zit dan de warmdraairegelaar [met een afdekplaatje |