![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik ben bezig injectie in te bouwen (DX),
nu kwam ik dit tegen: ![]() Drukaccumulator. Alvorens de benzine door de brandstofpomp naar de brandstofverdeler word getransporteerd, stroomt deze eerst door de drukaccumulator. De taak van de accumulator is het instandhouden van de systeemdruk na het uitschakelen van de motor gedurende een zekere periode. Ook stabiliseert de accumulator de benzinedruk, zodat deze ten alle tijde constant is (bijv. bij schommelingen van de benzinepomp bij meer of minder stroomafname). De accumulator hangt achter onder de auto, naast de bak van het reservewiel. bron verdere delen van de injectie heb ik allemaal wel... nu was mijn vraag, is dit dan bijvoorbeeld te vervangen door zoiets: aangezien de accumulator de druk constant houdt / regelt ... bron
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] Last edited by GJ007 : 24-01-2010 at 00:51. |
#2
|
||||
|
||||
![]() nee, de druk accumelator zorgt ervoor dat er restdruk op het systeem blijft, en zodat de motor altijd goed en direct aanslaat.
de drukregelaar zit in de spinnenkop ( is een bout met regelaar inwendig)
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#3
|
||||
|
||||
![]() top, dus dat wordt gewoon zon duur ding aanschaffen dus :P ?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#4
|
||||
|
||||
![]() beste is van wel, je kunt ok voor dat je ga starten eerst 2 keer het contact omdraaien dan weet je ok zeker dat er genoeg druk opstaat om in 1 keer aan te slaan.
is net wat je wilt...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#5
|
||||
|
||||
![]() als het ware de pomp eerst aan laten gaan om druk op te bouwen...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
juist.. ![]()
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn Golf1 heb ik een simpel terugslagklepje ertussen gezet. Werkt ook prima
![]() Zonder klepje/accumulator was het wel een drama. Dan moest ik soms wel een minuut doorstarten ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat kan ok ja.. ![]() terugslag klepje kost 10 euro ofzo?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#9
|
||||
|
||||
![]() iemand een id wat zon accumulator eigk kost, ben nog niet wezen kijken.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#10
|
||||
|
||||
![]() geen idee.
het zou zelfs kunnen zijn dat hij niet eens meer leverbaar is. 1983-2010 = 27 jaar meestal ondersteunt volkswagen 25 jaar.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#11
|
||||
|
||||
![]() heb nog wel adresje, maar de accumulator wordt ook doorgeleverd op de golf 2...
die 1800DX die ik straks wil overzetten in me jetta, komt namelijk ook uit een golf 2. (hoewel dit niet terug te vinden is in jetta... )
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#12
|
||||
|
||||
![]() Doe een bod, ik heb er eentje een maand of 2 terug onder de golf vandaan gehaald.
Op een G60 is deze niet nodig. Stuur niet op afhalen in Friesland/Hurdegaryp |
#13
|
||||
|
||||
![]() ga ff kijken wat die nieuw kost, je hoort van mij!
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#14
|
||||
|
||||
![]() 431133441c € 239,55
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() in etka ja :p ik gaa wel ff kijken, wat voor staat was die gebruikte dan?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#16
|
||||
|
||||
![]() Werking goed, uiterlijk behoorlijk in de bodycoating van VW dus zwart smerig.
Heb deze niet nodig omdat een G60 de pomp voor het starten even laat draaien en daarmee de handel op druk zet. Je zult er wel even mee aan het werk moeten, heb de leidingen losgeknipt en afgeblind. Zitten 2 stukken leiding aan die moet je zelf opnieuw maken. Kun je tevens niet meer bij VW bestellen dat spul is vervallen. www.racehardware.nl of www.dutchpowertrading.nl |
#17
|
||||
|
||||
![]() ik heb er ook nog eentje liggen met beschadigde aansluitingen als je daar 2 verloop nippels opzet heb je er ook een. kost je een pakje sigaretten
|
#18
|
||||
|
||||
![]() foto? wat voor sigaretten rook je?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#19
|
||||
|
||||
![]() Gauloises Blondes foto zal ik straks even maken
als je je mail even stuurt kan ik ze meteen vanaf mijn telefoon verzenden |