![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wie heeft er meer info over het inbouwen
van MK3 diesel nokkenassen in een Golf MK2 1.8i 8V? Welke zijn dan nodig(type diesel blok)en hoe verder te handelen? Wat is hiervoor nodig,en hoe af te stellen?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#2
|
||||
|
||||
![]() Niemand die dit weet???
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#4
|
||||
|
||||
![]() "golf mk2 16v" heeft dit ook gedaan, maar dan met een golf 2 diesel krukas meen ik.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ok,ik weet ook niet precies hoe het werkt en wat er nodig is,
ik heb trouwens een RP blok. Het schijnt dat je meer pk krijgt idd,maar als het te ingewikkeld is doe ik het denk ik niet. Vriend van me wil het wel proberen,als er voldoende info over is.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#6
|
||||
|
||||
![]() tim j heeft het over krukas
madison over een nokkenas Zit danig verschil in hoor!... Krukas van een diesel heb ik wel eens vaker van gehoord. Langere slag (wel je zuigers afdraaien). Langere slag en daarmee meer koppel onderin. Groet, Gerrit
__________________
Golf MK1 1.8 KR - Webers Golf 6 GTI Ibiza FR TDI 160pk |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ha,ok.
Is idd een verschil. Ik heb het idee ook maar van een vriend. Ik zal nog es navragen wat hij precies bedoelt.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#8
|
||||
|
||||
![]() Krukas schijnt voor turbo inbouw te zijn,niet voor meer vermogen.
Het blijft dus bij de nokkenassen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#9
|
||||
|
||||
![]() De MK3 TDI nokkenassen worden bij tuning van heel veel blokken gebruikt, met name 8 kleppers, maar ook 2.0E blokken van o.a. de Golf 3 benzine.
Volgens mij heeft Oettinger werkplaatshandboeken voor VW dealers uitgebracht waar modificaties in staan en de benodigde delen. De TDI (110pk?) nokkenas icm nog wat wijzigingen is goed voor een behoorlijke pk- en koppelwinst, dus dat klopt wel.
__________________
Owned VAG cars and their colours: Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006 VW Golf MK3 2.8 VR6 2006 VW Jetta MK1 1.5 2006-2007 VW Corrado 2.9 VR6 2007 VW Golf MK2 1.6 2007-2008 VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ok,da's duidelijk
![]() Is zo'n boek te bestellen?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#11
|
||||
|
||||
![]() Moet je dan ook diesel gaan tanken?
__________________
Groeten, Jeroen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() ![]() gaat hard hier.... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Krukas is niet alleen voor turbo ombouw. En is ook zeer zeker voor meer vermogen. Ik gebruik een golf 3 diesel AAZ krukas icm 16V zuigers in mijn motor. (basis was een KR motor) Ik kan je zeggen dat loopt als een trein. Koppel in alle toeren gebieden. Moet wel zeggen dat je heel veel aan moet passen wil je het allemaal goed draaiend/lopend hebben.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
![]() man koop je toch een ander nokkenasje,i.p.v.al dat werk,hehe,ma of dat nut heeft in een rp blokje,heeft ook niet zoun ferme inspuit als een gti.....heb wel vroeger eens een diesel nokkenas in mijn dx gti scirocco gehad,maar welke dat was weet ik ook niet meer,ging als een trein was beter als met de orginele nokkenas.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Kan zo'n nokkenas ook in een golf 2 1.6 carburateur motor?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nee, mengsmering ![]()
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs ![]() 1999 Transporter 2.5TDI |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met loodtoevoeging...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en een afspraak bij de garage om je tank en motor leeg te pompen ![]()
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs ![]() 1999 Transporter 2.5TDI |
#19
|
|||
|
|||
![]() Let op als je een nokenas van een diesel neemt dat het het riemwiel[van je eigen motor] er op past
Waar ik de krukas uit heb [JR]gaat de nokkenas niet van passen De tanden op het riemwiel zijn groter en de bevesteging is anders |
#20
|
|||
|
|||
![]() dat heb ik vroeger ook eens geprobeerd op een scirocco gti,maar dat tandwiel van die gti nokkenas paste niet op de nokkenas van die diesel,dus je moet idd precies weten welke dieselnokkenas
|