Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2010, 23:01
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default nokkenassen MK3 diesel in 1.8i MK2?

Wie heeft er meer info over het inbouwen
van MK3 diesel nokkenassen in een Golf MK2 1.8i 8V?
Welke zijn dan nodig(type diesel blok)en hoe verder te handelen?
Wat is hiervoor nodig,en hoe af te stellen?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2010, 23:42
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Niemand die dit weet???
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2010, 08:19
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 306
Default

wat is het voordeel? Meer pk? Zijn die nokken scherper dan? Ik heb zelf ook n gx:1.8 injectie (multi-point), vind het wel interessant!
__________________
De stickers zitten er al op! Nou de rest nog...
Gemutlich LAUT zie hier
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2010, 09:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

"golf mk2 16v" heeft dit ook gedaan, maar dan met een golf 2 diesel krukas meen ik.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2010, 14:52
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ok,ik weet ook niet precies hoe het werkt en wat er nodig is,
ik heb trouwens een RP blok.
Het schijnt dat je meer pk krijgt idd,maar als het te ingewikkeld is
doe ik het denk ik niet.
Vriend van me wil het wel proberen,als er voldoende info over is.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2010, 15:08
Gerrit G60's Avatar
Gerrit G60 Gerrit G60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 83
Default

tim j heeft het over krukas
madison over een nokkenas

Zit danig verschil in hoor!...

Krukas van een diesel heb ik wel eens vaker van gehoord. Langere slag (wel je zuigers afdraaien). Langere slag en daarmee meer koppel onderin.

Groet, Gerrit
__________________
Golf MK1 1.8 KR - Webers
Golf 6 GTI
Ibiza FR TDI 160pk
Reply With Quote
  #7  
Old 28-01-2010, 17:57
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ha,ok.
Is idd een verschil.
Ik heb het idee ook maar van een vriend.
Ik zal nog es navragen wat hij precies bedoelt.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2010, 21:24
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Krukas schijnt voor turbo inbouw te zijn,niet voor meer vermogen.
Het blijft dus bij de nokkenassen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #9  
Old 28-01-2010, 21:38
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

De MK3 TDI nokkenassen worden bij tuning van heel veel blokken gebruikt, met name 8 kleppers, maar ook 2.0E blokken van o.a. de Golf 3 benzine.

Volgens mij heeft Oettinger werkplaatshandboeken voor VW dealers uitgebracht waar modificaties in staan en de benodigde delen.

De TDI (110pk?) nokkenas icm nog wat wijzigingen is goed voor een behoorlijke pk- en koppelwinst, dus dat klopt wel.
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote
  #10  
Old 28-01-2010, 22:50
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Ok,da's duidelijk
Is zo'n boek te bestellen?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #11  
Old 29-01-2010, 23:54
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Moet je dan ook diesel gaan tanken?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-01-2010, 06:52
dieselken's Avatar
dieselken dieselken is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 222
Default



gaat hard hier....
Reply With Quote
  #13  
Old 30-01-2010, 11:29
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Krukas schijnt voor turbo inbouw te zijn,niet voor meer vermogen.
Het blijft dus bij de nokkenassen.


Krukas is niet alleen voor turbo ombouw. En is ook zeer zeker voor meer vermogen. Ik gebruik een golf 3 diesel AAZ krukas icm 16V zuigers in mijn motor. (basis was een KR motor) Ik kan je zeggen dat loopt als een trein. Koppel in alle toeren gebieden. Moet wel zeggen dat je heel veel aan moet passen wil je het allemaal goed draaiend/lopend hebben.
Reply With Quote
  #14  
Old 31-01-2010, 07:55
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

man koop je toch een ander nokkenasje,i.p.v.al dat werk,hehe,ma of dat nut heeft in een rp blokje,heeft ook niet zoun ferme inspuit als een gti.....heb wel vroeger eens een diesel nokkenas in mijn dx gti scirocco gehad,maar welke dat was weet ik ook niet meer,ging als een trein was beter als met de orginele nokkenas.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-02-2010, 00:09
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Kan zo'n nokkenas ook in een golf 2 1.6 carburateur motor?
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-02-2010, 00:14
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Moet je dan ook diesel gaan tanken?


nee, mengsmering
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #17  
Old 13-02-2010, 00:40
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
nee, mengsmering

met loodtoevoeging...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 13-02-2010, 00:54
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
met loodtoevoeging...


en een afspraak bij de garage om je tank en motor leeg te pompen
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #19  
Old 13-02-2010, 12:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Let op als je een nokenas van een diesel neemt dat het het riemwiel[van je eigen motor] er op past
Waar ik de krukas uit heb [JR]gaat de nokkenas niet van passen
De tanden op het riemwiel zijn groter en de bevesteging is anders
Reply With Quote
  #20  
Old 13-02-2010, 13:42
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

dat heb ik vroeger ook eens geprobeerd op een scirocco gti,maar dat tandwiel van die gti nokkenas paste niet op de nokkenas van die diesel,dus je moet idd precies weten welke dieselnokkenas
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum