Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2004, 15:57
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default schudden van de auto :( :(

allo,

zit met een vervelend probleem met m'n PF:

als ik op de autostrade rij in z'n 5 en ik hou het toerental konstant (bijvoorbeeld 3000); begint de auto soms zwaar te schudden van voor naar achter. als ik dan plankgas geef is het over.
ik word hier echt helemaal gek van :| :x

ik dacht zelf aan de benzinepompen, kan dit nog wat anders zijn?
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2004, 19:12
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Volgens mij heb ik hetzelfde gehad met mijn GTI. Heb er toen door een monteur mee laten rijden en die zei dat het waarschijnlijk de homokineten waren. Als je op een lang recht stuk rijd slingert het vet naar buiten en kan het zijn dat de homokineet niet altijd meer even lekker beweegt.

Je zult het geloven of niet, maar ik heb er meer heel even last van gehad. weekje of 2, toen was het over, daarna nooit meer terug gehad.

Nu zit er inmiddels nieuw vet in de homokineten, er was namelijk een hoes kapot, heb meteen alle 4 de hoezen vervangen, dus ook nieuw vet en moet zeggen dat het vet wat erin zat, behoorlijk opgedroogd was, vooral van de binneste, omdat deze dicht bij de motor zitten waordt het vet daarvan veel warmer.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2004, 20:37
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Het schudden van de auto op gelijkblijvende hogere snelheid duidt inderdaad meestal op homokineten die aan het verslijten zijn. Nieuw vet wil wel eens helpen, maar is alleen het uitstellen van het echte probleem
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2004, 08:35
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

dus best de binneste en buitenste homokineten vervangen...
richtprijs ongeveer?
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2004, 15:58
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

ik denk dat je het wel uit je hoofd laat als je de prijs hoort. Zo rond de 180 Euro per stuk. Probleem is echter dat je er heel moeilijk achterkomt wie de boosdoener is
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2004, 16:56
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

180 euro :shock: :shock: :shock:
valt dat effe tegen :x
ff nieuw vet proberen dan maar
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2004, 17:26
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2004, 18:04
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Doe dat meteen icm nieuwe hoezen, bij de hoezen zit namelijk ook nieuw vet. Anders heb je straks het vet vervangen en week erna scheurt je hoes.

Als je tips nodig hebt mbt demonteren van de aandrijfassen moet je me maar even mailen, pas geleden nog gedaan bij mijn GTI.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2004, 18:38
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

nou marco als je je geroepen voelt mag je het altijd ff komen voordoen
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #10  
Old 12-01-2004, 21:24
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Het is dat het niet om de hoek is anders was ik je graag komen helpen. Het stelt op zich niet zo heel veel voor. Je moet dan wel zorgen dat je een twaalfkantige inbus hebt, maat 7 als ik me niet vergis
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #11  
Old 12-01-2004, 21:33
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
ik denk dat je het wel uit je hoofd laat als je de prijs hoort. Zo rond de 180 Euro per stuk. Probleem is echter dat je er heel moeilijk achterkomt wie de boosdoener is


Is hier geen truukje voor ofzo?
Reply With Quote
  #12  
Old 12-01-2004, 22:03
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Auto op de brug zetten, iemand zoeken met een gruwelijk scherp gehoor, auto in en uitsturen op de brug en hopen dat ie "knak" zegt en dat je mannetje met het scherpe gehoor aan kan wijzen welke het is. Op het moment dat zulke problemen zich voordoen is het puur gokken, ik geloof niet dat er een methode voor is om het te achterhalen.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 12-01-2004, 22:24
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Misschien dat het al zo erg is dat er speling op zit?? Daar ben je zo achter. Even met de hand de aandrijfas vast pakken en naar boven en beneden bewegen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #14  
Old 13-01-2004, 07:38
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

ga de auto zaterdag effe op de brug zetten, hopelijk word ik der iets wijzer uit
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2004, 19:47
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

edit: zaterdag dus ff op de brug, en er gaat ff een monteur mee rijden; hoewel hij betwijfelde dat het aan de homokineten ligt omdat wanneer hij schudt ik de koppeling in druk, het schudden weg is...

we shall C
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #16  
Old 13-01-2004, 20:45
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dat zou kunnen ja omdat dan de belasting van je aandrijfassen af is. Deze worden dan niet meer aangedreven door de motor maar door de wielen, ze draaien dan enkel nog rond. Er komt dan minder kracht op te staan als wanneer ze aangedreven zijn. Zelfde effect als je gas los laat en vaart verminderd.

Vaak zit het precies rond een bepaald toerental met een bepaalde snelheid op een recht stuk. Ze komen dan in een soort van resonantie. Wat er ook in resulteert dat het afneemt als je gas bij geeft.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #17  
Old 13-01-2004, 22:25
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Je zal het toch moeten testen met druk op de wielen een remmentestbank misschien?? Maar je kan het ook merken idd als je al een beetje veel speling hebt op de homikineet. Je kan ook eens het rubber los trekken en eens kijken hoe het vet eruit ziet Als het helemaal vergaan is of meer een waterig achter idee dan word het tijd voor een dot vet erbij en dan nog een rijden en anders toch ff homokineet vervnagen meen dat de binnenste €75 kosten en de buitenste iets van €100 niet origineel wel te verstaan
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #18  
Old 14-01-2004, 07:37
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

tx 4 de info allemaal :!: , zal het allemaal nakijken
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #19  
Old 17-01-2004, 11:39
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

dus;
na hem ff op de brug gezet te hebben; op de rechterhomokineet zit vrij veel speling, plus dat ie rechts harder schokt dan links, dus ik zet m'n geld op de homokineet, hoewel er geen vetverlies is . motorsteunen etc zijn allemaal nog in orde


zou dit trouwens ook aan de luchtmassameter kunnen liggen? :?: het is wel enkel in 4e en 5e versnelling (voelbaar)
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #20  
Old 15-07-2004, 06:53
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

pfff
sinds gisteren is het 100x erger geworden.
nu schudt ie in elke versnelling bij een constant toerental als een bezetene
heb echt geen idee meer waar het kan aan liggen
motorsteunen vervangen, homokineten vervangen, nieuwe motor, andere bak; ik weet het niet meer
alle opties zijn dus welkom; het is echt niet aangenaam rijden meer
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum