Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2010, 19:00
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default TDI in MK1

Halleuh...

Ik als nono heb even een paar vragen over
het inlepelen van een TDI motor in een MK1.

Het handelt zich hier om een 1896cm3 TDI motor
met 66kW aan vermogen. Deze komt uit een Caddy
met bouwjaar 1997.

Hierbij mijn eerste vragen:

- Is de overbrenging van de originele bak goed, of zit ik
aan een andere bak vast? (weet de bakcode niet, maar
misschien door jullie te achterhalen n.a.v. model en bj?)
Heb namelijk gehoord dat de versnellingen van een Caddy
nogal aan de korte kant zijn...
- Wat voor motorsteun ben ik nodig/kan ik gebruiken?

En uiteraard zijn allerhande tipd over TDI in MK1 van harte welkom
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2010, 20:39
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Motorsteun van een 'big block' heb je nodig (1.5 of hoger).
Een andere bak is wel aan te raden met alle NM's die de motor levert
Ook zit je vast aan andere aandrijfassen 100mm (van bijvoorbeeld een golf cabrio). Denk dat de standaard koppeling het ook niet gaat houden.

Last edited by Kaj_A : 04-02-2010 at 20:43.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2010, 20:52
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

De caddy of inca is ook gewoon met de 90mm flensen geleverd. koppelingskabel , en stangen geschakeld.

Dit is dan een sdi bak, maar kan het vermogen van de tdi makkelijk hebben.

Dit is qua bouw dezelfde bak als van een golf mk2 of mk3.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-02-2010, 20:54
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

en laat je de electronica er ook op? Ik heb nl. ook eens gehoord, dat een brandstofpomp ve LT zeer geschikt is. Schijnt een grotere plunjer te hebben,
dus goed veel opbrengst,en geen geklooi met electronica.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-02-2010, 22:59
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Je bedoeld een originele bak maar van welke auto?
Ik zou de bak die bij de tdi motor hoort nemen en de koppeling.
Wil je de motor met de computer in de auto of een Mtdi?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-02-2010, 23:19
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Sorry voor de verwarring...

Kan een volledige Caddy kopen, met dus de bak,
koppeling en alle elektronica en alles er op en aan.
Al deze techniek in de MK1 zetten lijkt me dan wel
paletti.

Maar het schijnt dat door het lage gewicht van de MK1 dat je
dan nogal gauw in de hoogste versnelling zit???

En voor de motorsteun hoeft er dus niks gebeuren, uitgaande
van een 1.5JB basis?
Reply With Quote
  #7  
Old 05-02-2010, 00:07
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Alleen andere bak steunen,en golf cabrio/scirocco aan drijfassen met 100mm homokineten.
Deze steunen heb je nodig.
http://link.marktplaats.nl/317800455
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2010, 13:46
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Okee dan... Dank voor de info...

Next question:
De MK1 waar de TDi in moet komen moet nog ingevoerd
worden (Duitse paieren). Nu wil ik m direct als Diesel
op kenteken hebben. Wat is er nodig voor goedkeur van
de RDW?

Ik heb gehoord dat de motor er in moet hangen (dus ook de
steunen en dergelijke) maar dat de motor nog niet hoeft te lopen.
Dus ook geen kabelboom e.d. vereist voor invoer. Klopt dit?
Reply With Quote
  #9  
Old 07-02-2010, 14:22
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Okee dan... Dank voor de info...

Next question:
De MK1 waar de TDi in moet komen moet nog ingevoerd
worden (Duitse paieren). Nu wil ik m direct als Diesel
op kenteken hebben. Wat is er nodig voor goedkeur van
de RDW?

Ik heb gehoord dat de motor er in moet hangen (dus ook de
steunen en dergelijke) maar dat de motor nog niet hoeft te lopen.
Dus ook geen kabelboom e.d. vereist voor invoer. Klopt dit?

He Arjan ik weet dat Kosmeijer het ook weleens zo doet maar dan wel met de orginele motor die ook op kenteken staat of het met bijvoorbeeld een TDI in een mk1 ook lukt die als benzine op kenteken staat dat betwijfel ik.
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #10  
Old 07-02-2010, 19:17
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Kosmeijer lepelt overal een Diesel in, maar net wat je
zegt een diesel die origineel ook in een MK1 heeft gezeten.

Dwz een 1500JB om laten keuren of in laten voeren als diesel
kan gerust als je alleen zo'n dieselblok erin hangt zonder boom e.d,
Hoeft niet te lopen iig.

Maar lukt dit ook met een TDI?

Tegenwoordig mag je een auto ook om laten keuren naar meer vermogen oid,
dus dan zou ik dit toch ook zo mogen aanbieden ter invoer/keuring?
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2010, 19:35
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Ik denk niet dat ze een motorwijziging goedkeuren zonder dat deze af is... Men heeft ja geen zicht op hoe de boel wordt afgemaakt na de keuring en wat voor gevaar op de weg er wellicht in elkaar gesleuteld wordt.

Lijkt me dus niet dat een keuring motorwijziging afgerond kan worden zonder dat de boel loopt.

Overigens heb ik mijn Golf 2 bij invoer ook direct laten keuren als diesel (1.6TD) in plaats van 1.6 benzine. Dit wel na overleg vooraf met de RDW hier. Was allemaal geen probleem destijds.

Waarom zou je hem willen invoeren zonder dat de wagen af/rijdend is??
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 07-02-2010, 19:53
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Thanks for the input

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Waarom zou je hem willen invoeren zonder dat de wagen af/rijdend is??


Uit angst voor het na 2010 invoeren van een "oldtimer" e.d.
Lang verhaal...
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2010, 14:12
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Nog iemand anders die over de RDW kwestie een
goede opmerking hierover heeft? Als ik de motor inbouw
met de juiste steunen e.d, hoeft deze dan niet te lopen
voor invoeren en op kenteken zetten?

Caddy gaat trouwens niet meer door, kies nu voor
een Golf3...
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2010, 15:40
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Anders bel je de RDW gewoon, die kunnen je vast wel het juiste antwoord geven
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum