![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hoi
zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn g60 omgebouwd naar turbo nu loopt alles netjes maar rookt ie als een gek als ik de olie toevoer naar de turbo iets smoor is het over zou me turbo al kapot zijn ??? heeft zo goed als geen speling op de as het is wel een 1.6 td turbo ( ik weet dat het niet het beste is enzo) maar zijn r originele smoorkleppen om de olie te reduceren??? groeten Manus |
#2
|
||||
|
||||
![]() Olie toevoer moet je nooit smoren, want dan krijgt hij minder koeling/smeering. Is het blauwe rook, dan is het olie. Dan is je turbo waarschijnlijk niet meer zo heel goed.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Controleer ook even of de retourleiding goed is.
De olie moet drukloos retour kunnen stromen naar het carter,dus geen knikken of lussen in de slang/leiding. Gr Jan |
#4
|
|||
|
|||
![]() ok bedankt
ja de retour loopt van achterzijde blok aan de turbo dus naar de originele retour aansluiting op het carter aan de voor kant dus met aantal lussen. dus zou ik eigenlijk van het td blokje nog het carter over moeten zetten op me pg blokje? nee het is grijze rookmet af en toe een stoot blauw dus beetje vreemd het is ook alleen met gas geven stationair is er geen rook te zien groeten Manus |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lussen of bochten? De olie mag niet stilstaan in de retourleiding er mag dus wel een bocht inzitten,maar de olie moet gewoon wegstromen naar het carter. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Olie toevoer leiding moet je wel smoren.
Anders gaat het idd niet goed. Ik heb er een extra flensje tussen gezet met een doorvoer van 2 mm Dit is genoeg om de turbo te smeren. ook is het belangrijk dat de retour drukloos is en de olie gemakkelijk terug kan stromen in het carter. Let ook op dat je retouropening in het carter onder het olienivo uit komt, anders krijg je carterdruk in de retour. En dat is nogal hoog bij dit soort zelfbouw motoren.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() ja de retour slang is een doorzichtige slang dus kan de olie wel zien lopen
maar of dit voldoende wegloopt of onder druk gebeurt kan ik niet zien het loopt met flauwe bochten en nogmaals gecontrolleerd zonder knikken |
#8
|
||||
|
||||
![]() Doorzichtige slang voor de olie?
![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#9
|
|||
|
|||
![]() ja doorzichtig ja
zo slangetje waar je door heen kan kijken ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Retour slang moet behoorlijk dikker zijn dan de aanvoer! Benzineslang gebruikt??? Als retour? Denk aan de warmte! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nee heb een siliconenslang gekocht speciaal voor olie eerste 15 cm is gewoon origineel van de td gevlochten leiding s slang heeft een diameter van 10 mm binnenwerks dus groot zat denk ik |