Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2010, 13:03
manusg40 manusg40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 275
Send a message via MSN to manusg40
Default oliedruk "smoren" g60 turbo

hoi
zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn g60 omgebouwd naar turbo
nu loopt alles netjes maar rookt ie als een gek

als ik de olie toevoer naar de turbo iets smoor is het over
zou me turbo al kapot zijn ???
heeft zo goed als geen speling op de as

het is wel een 1.6 td turbo ( ik weet dat het niet het beste is enzo)
maar zijn r originele smoorkleppen om de olie te reduceren???

groeten Manus
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2010, 16:30
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Olie toevoer moet je nooit smoren, want dan krijgt hij minder koeling/smeering. Is het blauwe rook, dan is het olie. Dan is je turbo waarschijnlijk niet meer zo heel goed. . Want hij hoort geen olie te roken..
Reply With Quote
  #3  
Old 28-02-2010, 16:50
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Controleer ook even of de retourleiding goed is.
De olie moet drukloos retour kunnen stromen naar het carter,dus geen knikken of lussen in de slang/leiding.

Gr Jan
Reply With Quote
  #4  
Old 28-02-2010, 17:16
manusg40 manusg40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 275
Send a message via MSN to manusg40
Default

ok bedankt

ja de retour loopt van achterzijde blok aan de turbo dus naar de originele retour aansluiting op het carter aan de voor kant dus met aantal lussen.
dus zou ik eigenlijk van het td blokje nog het carter over moeten zetten op me pg blokje?

nee het is grijze rookmet af en toe een stoot blauw dus beetje vreemd
het is ook alleen met gas geven stationair is er geen rook te zien

groeten Manus
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2010, 17:24
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by manusg40
ok bedankt

ja de retour loopt van achterzijde blok aan de turbo dus naar de originele retour aansluiting op het carter aan de voor kant dus met aantal lussen.


Lussen of bochten?
De olie mag niet stilstaan in de retourleiding er mag dus wel een bocht inzitten,maar de olie moet gewoon wegstromen naar het carter.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2010, 17:37
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Olie toevoer leiding moet je wel smoren.
Anders gaat het idd niet goed.
Ik heb er een extra flensje tussen gezet met een doorvoer van 2 mm
Dit is genoeg om de turbo te smeren.
ook is het belangrijk dat de retour drukloos is en de olie gemakkelijk terug kan stromen in het carter.
Let ook op dat je retouropening in het carter onder het olienivo uit komt, anders krijg je carterdruk in de retour.
En dat is nogal hoog bij dit soort zelfbouw motoren.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #7  
Old 28-02-2010, 17:39
manusg40 manusg40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 275
Send a message via MSN to manusg40
Default

ja de retour slang is een doorzichtige slang dus kan de olie wel zien lopen
maar of dit voldoende wegloopt of onder druk gebeurt kan ik niet zien
het loopt met flauwe bochten en nogmaals gecontrolleerd zonder knikken
Reply With Quote
  #8  
Old 02-03-2010, 12:07
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Doorzichtige slang voor de olie?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 03-03-2010, 17:39
manusg40 manusg40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 275
Send a message via MSN to manusg40
Default

ja doorzichtig ja
zo slangetje waar je door heen kan kijken
Reply With Quote
  #10  
Old 03-03-2010, 18:09
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by manusg40
ja de retour slang is een doorzichtige slang dus kan de olie wel zien lopen
maar of dit voldoende wegloopt of onder druk gebeurt kan ik niet zien
het loopt met flauwe bochten en nogmaals gecontrolleerd zonder knikken



Retour slang moet behoorlijk dikker zijn dan de aanvoer!
Benzineslang gebruikt??? Als retour?
Denk aan de warmte!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-03-2010, 20:17
manusg40 manusg40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 275
Send a message via MSN to manusg40
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Retour slang moet behoorlijk dikker zijn dan de aanvoer!
Benzineslang gebruikt??? Als retour?
Denk aan de warmte!


nee heb een siliconenslang gekocht speciaal voor olie
eerste 15 cm is gewoon origineel van de td gevlochten leiding s
slang heeft een diameter van 10 mm binnenwerks
dus groot zat denk ik
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum