Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2010, 10:46
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default probleem jetta

heb sinds kort een jetta 1.3, vier bak met mh motor.
nou viel het me op het beegin al op dat als ik vanuit stilstand weg wilde rijden hij zover in toeren zakt dat hij bijna of helemaal uitvalt.
ik dacht eigelijk dat ik gewoon nog moest wennen aan de koppeling maar het is inmiddels erger dan op het begin.daarnaast heeft hij last van inhouden als ik het gas flink intrap, het hoeft niet eens vol gas te zijn.net alsof hij zich eerst verslikt en dan pas vooruit schiet.onder de 2000 toeren trekt hij haast niet, zodra hij over de 2500 a 3000 toeren komt dan schiet hij vooruit en trekt dan wel gewoon door.sinds vanochtend begint hij moeilijk te doen onder 2000 toeren en te bokken alsof hij bijna af wil slaan.stationair loopt hij in principe goed alleen de wijzer van de toeren schommelt een beetje.hij is stationair nog nooit vanzelf afgeslagen.het probleem met het optrekken doet zich voor in elke versnelling.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2010, 19:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Vervroegings mechanisme van de ontsteking
Ontsteking staat te vroeg
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2010, 20:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Inlaat spruitstuk pakkingen is een modificatie voor geweest, zit origineel een papieren pakking tussen en daar kan ie valse lucht trekken.. paar x meegemaakt..
En modificatie in de vacuum slangen.. komt T-stukje tussen.. kan t ook zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2010, 23:54
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

zal ik eens naar kijken.ik heb inmiddels ook ontdekt dat hij de problemen allemaal niet heeft bij een koude motor
als hij warm begint te worden dan begint ook de ellende.
als ik een paar minuten heb gereden dan begint er ook eenr elais te knetteren dat duurt een aantal seconden en dan stopt het weer.dit doet hij al vanaf dat ik hem heb (2 weken) ik weet niet of dit in verband staat.
zou het misschien de potentiometer kunnen zijn?
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2010, 22:03
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

het probleem is nog steeds niet opgelost helaas
Reply With Quote
  #6  
Old 30-03-2010, 18:56
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

heb de auto naar een garage gebracht, die heeft de bellenafscheider vervangen voor een t-stuk omdat die lekte.
de bellenafscheider is niet meer verkrijgbaar bij vw daarom hebben ze als oplossing een t-stukje meegegeven.
ook zijn de bougies en kabels vervangen.
het probleem is nog steeds hetzelfde, ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn.
als de motor koud is geen enkel probleem maar zo gauw hij op bedrijfstemperatuur is dan begint de ellende.inhouden bij het optrekken en als ik de koppeling intrap zo ver in toeren zakken dat hij bijna of helemaal afslaat.als ik vanuit stilstand op moet trekken is het helemaal een ramp ik krijg hem bijna niet van z'n plaats.
zou het ook door de thermostaat kunnen komen?ik heb het idee dat hij erg snel warm wordt.als de motor warm is staat de wijzer iets rechts van het midden.als ik veel stoplichten tegen heb stijgt dat soms naar 3kwart.of is dat normaal?
Reply With Quote
  #7  
Old 30-03-2010, 19:15
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Vervroegings mechanisme van de ontsteking
Ontsteking staat te vroeg


Denk idd ook dat je vervroegingsmechaniek van de
centrifugaalvervroeging defect is. (VEERTJE KAPOT/LOS OF LAM)
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2010, 19:19
Mikkem's Avatar
Mikkem Mikkem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 200
Default

Ik herken een aantal aspecten wel die je beschrijft. Een keer goed afstellen wil ook wel helpen (maar vind maar eens een garage die dat nog kan!).

De eerder genoemde ontsteking (te vroeg) is in ieder geval een vroeg punt, het inzakken bij het wegrijden hoort daar wel bij.

Het probleem met warm worden heb ik ook. Thermostaat vervangen heeft daar nauwelijks bij geholpen. Andere radiateur hopelijk wel, maar zover ben ik nog niet. Ventilator aan scheelt een stuk, dan stijgt de temperatuur een stuk minder snel.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986
Verkocht!
Reply With Quote
  #9  
Old 30-03-2010, 19:41
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

als ik de ''paddestoel'' erafhaal hoe kan ik deze er dan weer op krijgen?
Reply With Quote
  #10  
Old 30-03-2010, 20:20
bigdaddy bigdaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 60
Default

he hallo ik denk gewoon dat je hoofd sproeier een beetje verstopt is. waar door hij wat te weinig brandstof krijgt. als je boven de 2500 toeren komt de tweede trap van je carb er bij en krijgt hij wat meer benzine waardoor hij beter loopt. zo ook bij een koude motor wand dan trekt hij hem op de choke waar door hij ook wat meer peut krijgt. je zegt al, als je motor warm wordt dat dan de klachten beginnen. want bij een warme motor gaat de choke er weer af. misschien even je carb uit elkaar schroeven en goed schoon maken. succes.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-03-2010, 20:23
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

dat ga ik ff proberen, het resultaat post ik hier :thumbsup:
welke sproeier is de hoofdsproeier?zit die in het rijtje van 3?
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2010, 20:35
bigdaddy bigdaddy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 60
Default

nee die zijn het niet .je moet moet je carb even uit elkaar halen [ het bovenste gedeelte er af halen zeg maar] je hoofd sproeier zit binnen in je carb in de vlotterkamer. het beste is dat je de carb even helemaal uit de auto bouwt zodat je hem even op de werkbank na kan kijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum