![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik moet even mijn tellerunit vervangen want mijn km stand blijft staan
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:50. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat sjon zegt, bij mij hielpen de pinnetjes ook niet. Heb ze wel gebruikt om de klem rechts vast te houden zodat het eruit halen makkelijker ging. Bij mij was de linkse klem compleet verbogen (te zien via het gat van de verlichting) waardoor het dus nog lastiger was hem eruit te halen. Kmkabel komt vanzelf los, als je m terug erin doet, klikt ie er ook zo weer in. Vergeet als je de unit los hebt, niet de aansluitkabel voor de overige onderdelen los te halen. Deze zit aan de boven en onderzijde vast met een klipje, dus moet je even induwen. (best wel friemelwerk hoor) tipje: vervang de lampjes van de tellerunit gelijk. Dan gaan ze niet snel meer kapot. best vervelend als achteraf blijkt dat er met het wisselen van de teller een lampje is gesneuvelt (was bij mij het geval) Kost iets van 4.20 bij de dealer voor 2 van die lampjes (led is ook te krijgen, niet via de dealer, ong net zo duur trouwens) Kijk of je nieuwe teller goed op 0 staat, even naald over het nokje heen tillen en dan kijken of hij gelijk staat met het ieniemienie streepje tussen de 20 en het knopje van de dagteller. Ik heb hetzelfde euvel gehad. Als je de tellerplaat eraf haalt, zie je links een wormwieltje zitten waar een tandwiel tegenaan zit. Dat tandwieltje moet ongeveer in het midden van dat wormwieltje staan, anders draait t niet mee. Tis het proberen waard in elk geval. Maar dit is enkel als zowel kmteller als dagteller niet meedraaien (kan me overigens geen andere situatie voorstellen. Of beiden doen het niet, of enkel de dagteller) hopelijk kun je hier wat mee.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja zodra ik een andere tellerbak heb zal ik het even proberen
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je kunt ook je teller los gewoon vervangen. Scheeld dat je niet persee eenzelfde tellerbak hoeft te hebben(tellerbak met een klokje kun je dus gewoon de teller uit halen bijvoorbeeld). Let wel op dat het getal wat onderaan staat (980 bijvoorbeeld) overeenkomt. Dat is voor de vertraging die erachter zit. Verschillende getalen, leveren andere waardes op bij eenzelfde snelheid. Achteraan zitten 6 schroeven als je ze alle 6 loshaalt haal je eerst t benzinemetertje e.d. eruit, en de tellerunit zit aan de andere kant en die is gewoon los van de andere kant. Hoef je iig niet naar persee eentje met toerenteller te zoeken (behalve als je die nog niet hebt)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb het tellerbakje er net even uitgehaald, wormwieltje zat gewoon op de goede plek en verder kon ik ook niks opvallends constateren. Nu heb ik op marktplaats een mooie tellerbak gezien voor weinig alleen deze komt uit een g40 welke dus tot 240 km/u gaat. Kan ik deze gewoon aansluiten en op de snelheid vertrouwen die word aangegeven ?
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#7
|
||||
|
||||
![]() als de vertraging (getalletje onderaan) hetzelfde is, kun je die niet gebruiken.
Maarre, ik bedoelde het tandwiel wat tegen t wormwieltje aan zit. Als die niet er goed tegenaan zit, werkt het niet. Bij mij zat ie links naast het wormwieltje, terwijl ie er tegenaan moet staan. he m niet getest.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Als de vertraging niet hetzelfde is kun je hem niet gebruiken denk ik?
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#9
|
||||
|
||||
![]() als de vertraging wel hetzelfde is juist niet. Want je naald maakt met dezelfde snelheid dezelfde uitslag. maar omdat de maatverdeling anders is, klopt de snelheid dus niet op de teller.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Okee duidelijk, maar nog iets namelijk mijn temperatuurmetertje deed ook niks en bij het losmaken zat alleen die brede stekker erin en er hing los nog een klein stekkertje bij. Is die toevallig voor de temperatuur? Ben een half uur bezig geweest dat ding erin proberen te drukken maar tevergeefs.
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#11
|
||||
|
||||
![]() @ Maxx; een G40 tellerbak (of de losse G40 teller) kan je prima gebruiken. De internals bepalen de overbrenging, en daar is de tellerplaat van de G40 op aangepast.
De codering van de overbrenging bepaalt of de teller geschikt is, als de code gelijk is aan die van je eigen tellerbak kan je deze prima gebruiken. (W980 of W950). Dat wil nog niet zeggen dat het inwendige ook exact gelijk is. Een E14 of E27 gloeilamp zegt alleen iets over de fitting , niet over de sterkte. Dat is met de W950 of W980 codering hetzelfde. ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik had begrepen dan het getal 980 (tussen km/h en vdo) het getal was van de overbrenging. Dan had ik het dus mis.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |