Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2004, 21:47
blackpolo blackpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default versnellingsbak repareren

Hoi, ben nieuw hier en hoop dat ik hier wat kan opsteken :biggrin:

Ik kan van een kameraad een 5-bak voor mijn polo kopen. Maar waarschijnlijk is de 5de versnelling kapot.
Is het mogelijk om zoiets te repareren en is dit erg duur of zelf te doen?
Het is dus een AHD bak: GK 3F MN 86c 5-Gang 085 3.455 2.087 1.469 1.098 0.851 3.385 4.063
Heb nu dus 4 bak: AAV NZ AAU 2G 86c 4-Gang 084 3.455 1.958 1.250 0.891 0.000 3.384 4.063
Maar hier schiet ik dus niet zoveel mee op aangezien de 5 van die bak bijna hetzelfde is als mijn 4de. Is het nu mogelijk om een 5de versnelling van een 8P bak erin te zetten zodat ik wel een "overdrive" heb wat wel fijn is met 175/50-13 wieltjes
ow ja, heb die getallen dus van http://getriebe.ti-lo.de/index.php?...von=0&suchfeld=
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2004, 22:39
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Ik sluit me aan bij deze vraag! Heb ook zo'n ex-5 bak liggen.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2004, 22:45
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Is uitschietende 5e versnelling niet vaak een probleem met de schakelstang instelling?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2004, 22:53
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Of door olielekkage (afdichting om schakelstang) een drooggelopen 5e versnelling
Reply With Quote
  #5  
Old 23-12-2004, 12:58
blackpolo blackpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default

kijk daar heb ik wat aan zo'n uitleg!
Ik heb er ook wel aan zitten denken om een 5 bak van een van de eerste 6n polo's te kopen. Deze hebben zelfde verhoudingen maar langer differentieel. En dat is wel gunstig voor snelweg rijden enz maar minder voor snel optrekken. Maarja ik neem nu ook vaak in de 3 de bochten ivm met de kleine wielen. En optrekken is nu ook geen probleem. plus dat die bakken gewoon meer te vinden zijn en vaak niet stuk zijn.
En wil ook nog es een andere nokkenas dus dan wordt het vermogen ook wel weer beter!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-12-2004, 13:22
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

Als de spiebanen op de as niet zijn uitgeslagen (kwam nogal eens voor bij de eerste serie 5 bakken), is deze idd deze best makkelijk te repareren zonder hem uit te bouwen.
zijn de spiebanen wel uitgeslagen word het natuurlijk een ander verhaal,
kun je misschien beter voor een andere (lees nieuwere) bak kiezen.

Quote:
Originally Posted by blackpolo
Ik heb er ook wel aan zitten denken om een 5 bak van een van de eerste 6n polo's te kopen.


Let wel op dat bij 6n bakken van het eerste type de lagers nogal eens gieren. blijkt een kwaal te zijn bij die dingen.

welke motor heb je er in liggen?
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #7  
Old 23-12-2004, 15:20
blackpolo blackpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default

Ik heb een NZ motor erin liggen
Reply With Quote
  #8  
Old 23-12-2004, 15:29
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

ik heb ook nog een tijd aan een 5 bak zitten denken maar ik heb er toch maar van af gezien, waarom? kosten wogen voor mij niet op tegen wat ik er uit zou halen en ik kon niet snel genoeg iets vinden naar mijn zin...
sorry als ik je topic steel maar ff iet off topic: zijn die lagers zo duur of wat er verder bij komt kijken, ik heb hier thuis nl nog een 4 bak staan met een paar kapotte lagertjes en als t niet te duur is dan wil i k ze zelf proberen te vervangen
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2004, 16:50
blackpolo blackpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default

Ik kan een 5-bak kopen van een polo 2 diesel. Is dit nu de bak met bakcode 8P?
Maar kost wel ff 200 euro bij de sloop, vinnik beetje veel idd!
Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2004, 16:52
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

vandaar
Reply With Quote
  #11  
Old 23-12-2004, 16:59
blackpolo blackpolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default

Dat is dus ook een AHD bak, want de polo 2 diesel heeft motorcode MN en die heeft die bak. Dan hoef ik hem ook niet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum