![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo
ik ben druk bezig met een motor te bouwen namelijk een 16v die ik op digifant wil laten gaan draaien. Nu wil ik op digifant 1 gaan rijden(g60). Omdat ik hier ook eventueel een mogelijkheid zou hebben om met een geblazen motor te kunnen gaan rijden. Compressor of Turbo. Alleen door tijd/geld nood. zit dat er momenteel nog niet in.(het is namelijk mijn afstudeer project; de motor bouwen. en moet binnen 2 maand lopende zijn). Mijn plan was dus als volgt; een g60 onderblok 16v kop Nu rest mij 1 vraag, ik neem een g60 blok vanwege de zuigers etc. zo kan ik in de toekomst geblazen gaan rijden. maar KAN ik nu ook zonder compressor of turbo rijden? of rijdt dat verrot? i.v.m compressie verhouding die niet kan kloppen? m.v.g Joost |
#2
|
||||
|
||||
![]() zal wel lopen,niet kapot gaan,maar verwacht geen wonderen qua vermogen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Neem je dan gewoon een normale KR. Die zet je er makkelijk in, en later is die ook prima naar turbo om te bouwen. Geld kosten gaat het toch, so oder so, maar met een standaard 16v rijd je nu ook nog niet voor schut, en het levert je straks veel meer op.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
![]() een atmo met lage compressie.. verwacht inderdaaad geen wonderen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
![]() maar een kr ombouwen naar turbo is ook niet ideaal,zou als je zeker weet dat je geblazen gaat rijden het toch ook zo doen denk ik...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
|||
|
|||
![]() het was eigenlijk maar zodat ik later de ombouw kan uitvoeren... het is niet zo dat ik zo low budget mogelijk wil gaan rijden. maar in 2 maanden ene blok reviseren + digifant kost ook een hoop voor student. en dan moet het lopen en de turbo komt dan na die 2 maanden. een standaard KR zal dan meer gaan in de kosten lopen i.v.m latere ombouw naar turbo want dan moet ik weer andere zuigers eventueel. maar zonder geblazen te rijden, rijdt het dus kut eigenlijk om het zo te zeggen?!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat zal rijden als een 1300 bij wijze van, raad het je niet aan. En of dat allemaal spoort icm injectoren en weet ik wat allemaal durf ik niet te zeggen.
Maar een 16v kop op een g60 onderblok?.. dat gaat passen allemaal? Als je geen idee hebt waar het over gaat betwijfel ik of je dat blok in 2 maanden lopend heb. Voer anders alleen een revisie uit, dat is in feite gewoon het vervangen van de bestaande onderdelen. Wil je mbv een turbo gaan rijden dan zijn anders drijfstangen en zuigers altijd wenselijk. Een onderveranderde G60 met turbo kan ook wel maar dan zal het max. vermogen beperkt moeten blijven. maar doe eens iets aparts, 1300 turbo ofzo
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 15-03-2010 at 21:43. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Weet niet wat voor studie je doet, maar als het die motor betreft, zal je toch beter je huiswerk moeten doen denk ik....
![]() Ik bedoel, dé vraag van het hele project stel je hier. Moet je daar nu juist zelf niet antwoord op geven? ![]() Maar ondanks dat succes! No offence... ![]() Mvg.
__________________
***The Benchmark*** Golf Cabriolet '85 Golf VR6 Highline '95 Polo SDI '00 www.lvwcn.nl |
#9
|
||||
|
||||
![]() Bouw je in dat geval het blok gewoon buiten de auto op, lijkt me het verstandigst.
Alleen kopen wat je nodig hebt voor je einddoel, en wat het budget toelaat. Ik ben met hetzelfde bezig, en heb voor zo lang gewoon een KR in de auto gezet om tenminste ermee te kunnen rijden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
![]() je mag ook als afstudeerproject mijn blok in elkaar zetten,zit een beetje krap in m'n tijd
![]() maar ik zou lekker m'n zin doordrijven,dat gaat best lukken. 1300turbo kan ook,maar je loopt tegen hetzelfde probleem aan>hoge kosten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
daar ging het me dus om, ik weet wel waar het allemaal om draait... 1 koelkanaal komt niet overeen als ik het goed had... is wel te openen. maar de optie hiervoor kwam(g60onderblok+16vkop) omdat ik deze 2 had liggen! en tja tuurlijk moet je me niet naar bepaalde formules vragen want uit mijn hoofd weet ik niet alles. Ik doe BOL 4 autotechnisch specialist. en heb de ombouw naar 16v digifant gedoopt tot mijn afstudeer project om het zo te zeggen. bedoeling is dat je er meer van te weten komt. en dat hoop ik ook! maar eigenlijk is de vraag die ik stelde alweer beantwoord. sorry dat ik misschien irritante vragen stel! maar bedoel het goed en ben blij dat mensen mij zo snel kunnen helpen hier! ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
edit; de reden btw dat ikd eze vraag stelde is omdat ik lui ben ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij,iedereen lachte me uit toen ik een kompressor op een 1600monopoint ging bouwen maar ik kreeg hem wel aan het lopen en hard ook....
(hij is wel snel overleden trouwens,maargoed you get the point>volg je hart ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
|||
|
|||
![]() nouja ik sluit eigenlijk niet uit dat het hele project kapot ZOU kunnen gaan lopen... maar leren zal je er wel van doen!
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() idd,weet nou dat een geblazen monopoint haast niet af te stellen is...
![]() ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zeg dat wel, bijna niks voor te krijgen. Alles moet je costum laten bouwen of zelfs doen. Niet echt ideaal om binnen twee maanden af te ronden. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk veel minder hoge kosten hoor ![]() ![]() Daarover is dus al meer bekend en ik meen zelfs dat de koppen al pasklaar aangeboden worden op ebay ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() dus jij denkt dat het goedkoper is om nou vanalles te gaan kopen terwijl er een g60blok en 16vkop bij TS liggen?
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
![]() dure opleiding heb jij dan...
ik doe de nivo 4 nu ook,alleen dan in de praktijk. bbl
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als jij een setje h-profiel drijfstangen kan vinden voor een 1300 ben je de man. En dan niet aankomen met die china meuk. Heb net een set laten maken bij arrow voor mijn motor. Die 16v koppen worden moeilijk ivm compressie verhouding als je het wil blazen, teminste dan moet je weer zuigers op maat laten maken. En een setje costum wossners of JE's gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Dus als het bij een 1300 een beetje serieus wordt dan moet je al gauw een euroboom in de tuin hebben staan. Maargoed, laten we weer on-topic gaan |