![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Beste mensen,
Ik heb een groot probleem! Tijdens het vervangen van de snelheidsmeterkabel van mijn 84er Golf ll diesel (motorcode JP) is het aandrijfwieltje zie afbeelding ![]() in de versnellingsbak ((4+E) (020)) gevallen ![]() Heeft iemand dit al eens meegemaakt en is er een mogelijkheid om het onderdeeltje, zonder de bak te demonteren, te verwijderen? Weet iemand ook van welk materiaal het aandrijfwieltje is gemaakt? Alvast bedankt!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' Last edited by Golf1Fan : 04-04-2010 at 17:32. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Als je in het gat kijkt, kun je hem dan zien liggen?
Met een beetje gereedschap en gelukt kun je hem eruit krijgen.. Van de week was een stageloper bezig met een trekhaak met van die busjes die door de kokerbalk lopen voor bevestiging van de trekhaaksteun.. En ja je raad het al, busje in de kokerbalk gevallen. ![]() Ongeveer zo'n zelfde gevalletje dus ![]()
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Tandwieltje is van kunststof
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het ook al eens gehad bij mn Golf (twee keer zelfs). Het gat is eigenlijk net wel net niet te klein om hem er uit te krijgen. Wat je kunt doen is de versnelingsbak bijna tot boven toe te vullen zodat hij wat meer naar boven komt dus makkelijker is te pakken.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb er al eens een bak onderuit gehaald en gedemonteerd om deze reden.
Vervolgens zeiden ze bij de dealer dat dat wel vaker voorkwam , en dat ze deze lieten zitten en er en nieuw wieltje op de tellerkabel monteerden. Het wieltje is van teflon, dus het kan geen kwaad qua slijpsel. Ze doen ook wel een teflon toevoeging bij de olie van de bak om geluiden in de bak tegen te gaan. Hij zit bij het differentieel in , en deze gaat ook echt niet stuk van een stukje kunstof . Maar ik zou hem er ook het liefste uit hebben. Je kunt het proberen eerst het wieltje te laten zitten. Gaat het goed , zonder bijgeluiden , laat je het zitten. Anders alsnog de bak er onderuit en uit elkaar halen . De keus is aan jou ![]()
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Bij mij is er ook in gevallen,
zit er nog steeds in en rij er gewoon mee rond. Kan opzich geen kwaad stel dat ie tussen de vertanding komt malen de tanden em kapot. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Beste mensen,
Bedankt voor alle tips!! @ Erwin G60: Jij zegt dat het je al 2 keer is overkomen en adviseert om de bak tot aan de nok toe af te vullen om zo het aandrijfwieltje eruit te vissen. Heb je daadwerkelijk op deze manier het aandrijfwieltje,tot 2 keer toe,eruit kunnen krijgen?
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#8
|
|||
|
|||
![]() hmm een plastic magneet
![]() nee heb dit ook wel eens gehad kreeg hem er gelukkig nog uit na een goed uur prulle zal hem gewoon er uit halen denk dat je daar toch een beter gevoel bij heb desnoods effe bak eronder vandaan zo veel werk is het nu ook niet succes
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt ![]() T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een keer op de manier zoals ik het omschrijf heb ik het gedaan de tweede keer heb ik de bak er onder weg gehad want die moest er toen toch onderweg.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Heb het ook gehad en toen met een stukje ijzerdraad[haakje aan gebogen]gaan vissen
Wieltje blijft nl drijven in de olie |
#11
|
||||
|
||||
![]() Beste mensen,
Tot zover weer bedankt voor weer wat tips! Ik ga dezer dagen het eea proberen.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het ook al meegemaakt. Ik heb daarvoor een flexibele ijzerdarm gekocht met een grijpertje die je kan bedienen aan de bovenkant
![]() Ondertussen heeft dat stukje materiaal me al veel kunnen helpen ![]()
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Inderdaad heel handig stukje gereedschap!! Tja dit kun je ook gebruiken, maar aangezien niet veel mensen dit hebben en verkopen? Veel succes in ieder geval! ![]()
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dit ook gehad. Kwestie van een spits tangetje pakken en secuur te werk gaan
![]()
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |