|
||||
|
||||
verschil multipoint injectie motoren 3F en NZ
weet iemand het verschill tussen een multipointinjectiemotor 3F en NZ? is die alleen anders geprogrameerd, is het inlaatspruitstuk anders, is het binnewerk anders? en past dat inlaatspruitstuk op die van een carburateur? mvg thom.
|
|
||||
|
||||
inlaatspruitstuk van een 3f heeft iets grotere kanalen als van een nz
|
|
|||
|
|||
Ik heb alles van een NZ hier nog wel liggen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
scheeld dat echt zo veel dan of valt dat wel mee???? |
|
||||
|
||||
3f werkt op Digifant II, NZ werkt op Digijet. Verschillende injectiesystemen dus.
|
|
||||
|
||||
3f vs NZ
voor zover ik weet de volgende verschillen: inlaatspruitstuk, gasklephuis, nokkenas, uitlaatspruitstuk?, kleppen. Ontsteking + inspuitcomputer. 3f heeft c.a. 75 pk en een NZ 55. NZ is makkelijker materiaal voor te vinden. Inlaat is vooral iets dunner uitgevoert. Motor kan dus minder ademen. Leg een 3F nokkenas in een NZ blok en je wint behoorlijk wat (heb zelf geen idee hoeveel precies. NZ kun je zien als de meest geknepen polo motor. AAV bijvoorbeeld, wat veel voorkomt, is de meest rotte motor om er iets mee te doen. Perfect afgesteld en niet te tunen, iig niet veel, ben maar blij dat je dat niet hebt. 3f blok is trouwens moeilijk aan te komen. Met name de nokkenas is veel gevraagd.
|
||||
|
||||
kan iemand mij een inlaatspruitstuk van een 3F bezorgen dan. ik betaal er de prijs voor. maar wat scheelen die spruitstukken precies dan. 1mm nouwer 2, 0.5???? gr thom
|
|
||||
|
||||
exact weet ik het niet. Maar de maatvoering is gewoon anders. Gasklephuis is ook anders qua maat. inlaat van een 3f? zoekt u maar, ebay... je mag blij zijn als je iets ervan vind, want er is lastig aan 3f spul te komen, het is zeer gewilt.
|
||||
|
||||
Mooi dat ik dat spul allemaal heb liggen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt ook een NZ spruitstuk laten bewerken tot 3F maten....
|
|||
|
|||
die onderdelen vind je het meest op www.polo86.nl of www.steilheck.nl/
dacht trouwens dat de aav wel aardig te tunen is.. (lees monteer andere injectievolgens mij is de nokkenas namelijk al beter dan die van een nz(anders heb ik pech want mijn nz is overleden en ik ga de aav monteren die ik had liggen icm de nz injectie en ontsteking) maar als je toch bezig bent kan je idd beter beginnen met 3f spul.. (ik doe het niet voor de vermogenswinst ik wil gewoon weer goedkoop op de weg komen) |
|
||||
|
||||
Quote:
voor dat geld wat je daarvoor betaald heb je een leuke 3f inlaat via ebay |
|
||||
|
||||
heeft er nou niemand een 3F inlaatspruitstuk liggen???????? ik geef ervoor wat je ervoor moet hebben! en wat scheeld het nou preciess? en scheeld dat nou zo veel?? wil graag weten anders ga k niet naar een 3F inlaat zoeken maar gewoon een van een nz erop. dus graag een duidelijke reactie en als je er een heb wil ik hem wel overnemen. bedankt!! gr thom.
|
|
|||
|
|||
Het scheelt een beetje, maar niet veel.
Try e-bay. gr, pim |
|
||||
|
||||
Ik heb er 1 liggen, maar die komt mooi op m'n eigen 3f
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb alles van een NZ liggen incl kabelboom en comp.. 50euries en alles is van jouw. |
|
|||
|
|||
Het verschil tussen het NZ en 3F inlaatspruitstuk:
|
||||
|
||||
Quote:
Die van een NZ is vies?
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan moet je ze wel weten te vinden!
|
||||
|
||||
op de fotos te zien scheeld dat nogal wat niet?
|