![]() |
|
||||
|
||||
![]() Beste mensen,
Binnenkort komt mijn auto terug van de spuiter. Nu heb ik tijdens het voorbereidend werk zo goed en zo kwaad als het kan alle gaten geboord waar gaten moesten komen en overal aan proberen te denken. Nu ga ik ervanuit dat ik dingen vergeten ben en onderdelen moet monteren op plaatsen waar nog geen gaten zijn geboord bijvoorbeeld. Hoe kan ik dit bij een nieuw gespoten auto het beste behandelen met het oog op roesten etc van het boorgat. vast mensen met ervaring hier ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() - Tape plakken
- Punt aftekenen - Gat boren - Afbramen - rondom het gat een paar mm kaal maken - opnieuw behandelen zoals je anders ook kaal materiaal behandelt - klaar
|
||||
|
||||
![]() Je kan het beste de auto nog een paar weken laten uitharden mocht daar tijd voor zijn.
Het kan ook zijn naast de gaatjes die ontbreken er ook gaatjes zijn die dicht zijn gespoten. De gaatjes die dicht zijn gespoten van buiten (laklaag) naar binnen boren niet van binnen naar buiten! Gaatjes die nog vers gemaakt moeten worden afplakken! Als het gaatjes zijn voor schroeven dan volstaat een tipje kopervet op de schroef het gaatje zelf hoef je niet te behandelen. Het gebruik van een ringetje is voor de kop is belangrijker.