![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Het gaat hier om een golf 1 1.3 uit 80
Vanaf het uitlaatspruitstuk, net na de carterpan zit er een gevlochten pijp die weer aansluit op een andere pijp en deze zit waar aan het inlaatspruitstuk vast. dit gevlochten deel harmonicapijp genoemd in etka is niet meer leverbaar......wat is nou het doel van deze retourpijp vanaf spruitstuk naar inlaat want de 1.1 van mn vriendin heeft dit er niet opzitten, kan ik deze pijp afsluiten? ik heb er al mee gereden zonder dat ding deel ertussen zat en dat gaf geen problemen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#2
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is dit een soort van lucht inlaat (als ik jouw uitleg goed begrijp) en dient dit om warme lucht aan te zuigen. vooral in de winter.
ik vind er niet zo direct een plaatje van |
#3
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij ook ja. Hoe dan ook: zulke slangen zijn gewoon bij de dielert verkrijgbaar, zijn stukken van ongeveer een meter lang. Zijn er in verschillende diameters, dus laat ze de goede pakken.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Op etka staat ie aangegeven, nummer 9 is het. het is een GF blok.
http://www.fmsolutions.nl/tennecoauto/walkercatalogue/ zo is het ook te zien als je alle gegevens invult 81067 is het. Kan ik dit dus afsluiten? omdat het nu lek is en een andere oplossing om het dicht te maken weet ik niet. ik denk idd ook dat het te maken heeft met de koude start, maar dit zit toch ook al op het luchtfilter zon kachelslang
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bij de dealer is dit deel dus niet te krijgen kom er net vandaan
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
![]() dit is toch wel anders op te lossen ook???
ff langs de sloop of proberen bij een doe het zelf markt, ff gaan kijken of ze daar geen buis hebben met dezelfde diameter. en anders er gewoon aflaten |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is toch een andere buis dan ik dacht maar toch vind ik het vaag dat ze die niet meer leveren ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() ik had precies ook iets anders voor, dit heb ik nog niet gezien
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Is dit ook after-market niet meer te krijgen?
Ik heb dit een paar jaar geleden nog gekocht (misschien al lang genoeg om nu niet meer leverbaar te zijn). Het gaan om een uitlaatgasverwarmd inlaatspruitstuk. Waarbij aan de inlaatkant van de kop ook uitlaatkanalen zitten, waar de uitlaatgassen door het inlaatspruitstuk gaan en dan via de omvlochten harmonicapijp naar de uitlaat.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
![]() a ok, maar is dit aftesluiten of werkt dat niet, tot voor kort ong een 2 jaar geleden was deze pijp bij de dealer nog wel leverbaar
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dit zorgt ervoor dat je inlaatspruitstuk zo snel mogelijk warm wordt. hierdoor zal er niet zo snel mee benzine neerslaan op je spruitstuk....
haal je `m weg..sja, dan verbruikt hij misschien iets meer en loopt hij wat slechter denk ik, omdat je motor in verhouding te weinig benzine krijgt.. moet wel zelf te maken zijn toch Black Devil
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik zal morgen wel ff op zoek gaan naar een universeel pijpje hiervoor jullie horen van mij
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
||||
|
||||
![]() oftewel "defrosterslang". Bij iedere lokale automaterialenboer te verkrijgen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nope, gaat hier toch echt over het uitlaat gedeelte, zoals Dennis @polo86c.nl al zei. Dus niet de defrosterslang aan de luchtfilterkast !
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#15
|
||||
|
||||
![]() tis idd een oud hok
![]()
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
||||
|
||||
![]() afdoppen EN spruistuk met egel plaatsen?
![]()
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() uhh wat is de zogenaamde EGEL? ik zit al 3 dagen aan dat ding te sleutelen heb eigenlijk geen zin meer om ook t spruitstuk te vervangen vind t mooi geweest
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#18
|
||||
|
||||
![]() Wat Sjampoo zegt, een electrische verwarming in je inlaatspruitstuk. Is een aluminium egel achtig ding (rondje met verticale pinnen om de warmte te verspreiden).
Denk dat je in het algemeen weinig last hebt van het verwijderen van de verwarming, alleen zoals gezegd van koude start totdat hij volledig is opgewarmd misschien wat minder mooi lopen, iets meer verbruiken, misschien bij extreme kou kans op carb ijs maar zo ver zal het niet komen denk ik.
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() o DIE egel
![]()
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#20
|
||||
|
||||
![]() hey dat pijpie ken ik...
heb pas geleden de complete uitlaat van mijn golf 1 vervangen door nieuw... wel is waar van brezan... maar die heeft me netjes dat pijpje met de bijbehorende klemmen pakkingen en flexibel stuk geleverd...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |