Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2005, 13:12
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default slecht stationair en uitvallen..........kwaal weer terug :S

gister was het weer zover, een tijd lang goed gegaan en nu ineens is het weer helemaal niks.

wanneer ik mijn auto start (golf 2, 1.3 NZ) smorgens als hij koud is, slaat hij meteen aan en iets hoger in toeren (zoals hoort zegmaar) hij loopt naarmate hij warmer word verder terug in toeren bij stationair draaien (nog niks aan de hand).

maar wanneer de auto warm is (boven 65 graden) gaat hij heel onregelmatig stationair lopen. soms loopt hij wel goed maar maakt hij maar 400 toeren stationair (wel stabiel), maar vaak schommelt hij ook tussen de 800 en 200 toeren en slaat vaak ook gewoon af hij is dan meteen opnieuw te starten, en als je dan weer gas gegeven hebt (boven 3000 toeren), weer hetzelfde verhaal.

tijdens het rijden geen probleem, houd niet in of wat dan ook, het is puur alleen stationair.

wie kan mij vertellen waar ik naar moet kijken of op moet letten, want dit is niet echt een pretje zo
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2005, 15:08
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Moeilijk te zeggen vanaf hier, het kan aan veel dingen liggen.

Misschien kan je op de volgende site het probleem zelf achterhalen:

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/eva2/GE01/ch3.1.html

Ook op de volgende pagina's staan mogelijk oplossingen.

Succes ermee
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2005, 20:53
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

hey,

ik heb net hetzelfde probleem met m'n gti.
er is me aangeraden om de benzinefilter na te kijken/vervangen, en dat ga'k dus ook doen dit weekend
ik heb me al suf gezocht achter dit probleem, kan echt heel veel zijn
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2005, 21:22
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

alweer?! ik heb het in je vorige topic ook al gezegd volgens mij bij mijn nz was het het terugslagklepje van de vacuum van de remdrukbekrachtiger (rond, zwart/geel ding). succes!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2005, 22:48
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Wat het zou kunnen zijn:

carterontluchtingslang rot, voor uitgebreide beschrijving zie:
www.polo86c.nl Forum-topic

Dit was bij mij dus het geval.
Verder zou je eens kunnen kijken naar de staat van de verdelerkap/rotor/bougies/bougiekabels.
En controleren of alle onderdrukslangetjes goed vast zitten en heel zijn (vooral de "gevlochten" eindstukjes)

Algemene tip bij NZ-motor: controleer of de massa-verbindingen goed/schoon zijn.
Dus die van de kabelboom naar inlaatspruistuk (rechts zijkant), en vooral ook die van de accu MIN-pool naar het motorblok toe.
De laatste was bij mij erg slecht (op het eerste gezicht leek deze wel goed), en daardoor zijn er nu 3 stuurcomputers overleden...

En laatst had ik ook last van slecht stationair lopen, maar vooral flink inhouden bij het rijden.
Ik heb de stekker van de lambdasonde losgetrokken, en sindsdien rijdt bijna weer als vanouds.
Iets te rijk, wat ook logisch is: de motor loopt nu op een noodprogramma.
Binnenkort maar eens naar kijken (draadbreuk/kapotte sonde)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2005, 12:17
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

ik heb rotor/verdelerkap/bougies/kabels allemaal al vervangen, heeft niet mogen baten.

zal het benzine filter eens vervangen het weekend, dit is me al door meer mensen aangeraden dat het dit misschien kan zijn (HOPELIJK)

ik zal ook wellus een vaccuum meter aansluiten en kijken wat voor waarde hij aangeeft, en of dit goed is.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2005, 18:26
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

heb dit prob ook bij me polo.
is het mischien geen temp. sensor?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2005, 16:23
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

heh heh 2 weken later (vandaag dus) heb ik tijd, probleem was nog steeds niet weg, werd alleen maar erger eigenlijk..........dus hup naar de automaterialen zaak, nieuwe luchtfilter en benzinefilter halen.

luchtfilter dat eruit kwam zat er 1,5 jaar in (ja ik weet het elk jaar vervangen, maar schiet er soms bij in) maar daar lag het dus niet aan, dus maar meteen doorgezet en auto omhoog en nieuw benzinefilter erop gezet.

dat was een wereld van verschil.........hij liep stuk mooier en ook hoger in toeren stationair, daarna nog ffies het stationair toerental een klein beetje afgesteld, en nu staat ie weer keurig op 900 toeren stationair te draaie, zonder afslaan etc.

ik ben weer een gelukkig man
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2005, 09:01
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,487
Default

super! ben blij dat de boel weer werkt, maar me vriendin had zoiets dus ook, bij haar waren het een paar rotte vacuumslangen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2005, 09:36
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

beetje domme vraag :o maar is het moeilijk om een benzinefilter te vervangen?
moet het bij mij ook nog altijd doen maar het komt er niet van

hulp graag
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #11  
Old 25-01-2005, 09:47
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

benzinefilter vervangen stelt niet zoveel voor hoor.

zet de auto omhoog (filter zit bij de tank zegmaar, ongeveer onder de achterbank op die plek maar dan onder de auto )

zitten 2 slangetjes op aangesloten (1 van de pomp, en de ander zal naar voren gaan) maak eerst de leiding die naar voor gaat los, dan komt er beetje benzine uit, 2 lepeltjes ofzo, daarna de leiding die van de pomp afkomt, als deze los is komt er wel benzine uit de filter omdat er dan lucht bij kan, benzine komt alleen uit de kant die je het 1e los hebt gemaakt, kunt dit opvangen met bekertje ofzo, bij mij kwam er half glas uit.

nieuw filter erop, wel ff goed opletten heo je hem erop zet, staan pijlen op, anders werkt ie niet hard. slangen erop klaar.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2005, 09:50
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

ok, thx
kost zo'n filtertje? en zit er verschil in tussen een Gti en een 1.3?

als m'n probleem hiermee opgelost is krijg je een krat bier van me
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2005, 09:59
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

hahahahahaha das goed

filtertje kost iets van 14,- euro, denk wel dat er verschil in zit, durf het niet te zeggen. hiero zeg ik altijd mijn kenteken en wat ik nodig heb en dan pakken hun het goeie voor me auto, ze vragen dan me motorgegevens op etc, en weten ze ook meteen de onderdeel nummers (gewoon bij automaterialen zaak he, niet bij de dealer)
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #14  
Old 29-01-2005, 14:48
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

yeah, filtertje vervangen, auto draait als nieuw
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #15  
Old 29-01-2005, 15:27
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

heel mooi!!!!! wanneer word het kratje bier opgemaakt ????
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum