![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi ik heb een vraag mbt tot een vento 1.9 tdi 90 pk uit 1995.
Deze heeft voor GEEN geventileerde schijven zitten. Ik wil daar dus GEVENTILEERDE schijven op hebben, Gaat dit en zo ja welke aanpassingen dan voor de rest? Alleen schijven en remblokken? Alleen schijven blokken en klauwen? Of het bovenstaande icm hoofdremcilinder? Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wil je gegroefd of ook geboord?
__________________
Seat Leon Cupra R |
#3
|
||||
|
||||
![]() als je gewoon het zelfde model schijf neemt diameter en dikte dan kan het wat mij betreft er gewoon op gegroefd en geboord...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#4
|
|||
|
|||
![]() het gaat mij in principe niet om gegroefd of zo iets maar ik heb nu onderhand om de 100000 km blokken verbrand.
Dus de vraag is gaat dit zonder extreme kosten. Het gaat niet om meer remkracht maar om betere koeling. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Later model TDI (mijne is een 96-er golf) heeft wél geventileerde schijven voor.
Als je de blokken en schijven van die bouwjaren zoekt/ monteert heb je je doel al bereikt lijkt me. Je hebt dab nog steeds steek 4*100 en verder volgens mij weinig veranderingen. Klauwen zou kunnen verschillen, maar daar weten ze bij het VW-magazijn of hier vast meer over! Suc6 ermee!
__________________
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#6
|
|||
|
|||
![]() niemand hier ervaring mee?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() In Etka moet je wel kunnen vinden welke onderdelen je nodig hebt voor het ombouwen, en welke auto's je eventueel als donor kunt gebruiken.
Oftewel: zoek welke uitvoering wel de gewenste remmerij heeft, en of deze gebruik maakt van hetzelfde wiellagerhuis, dan weet je of de eventuele andere klauw bij jou gaat passen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij moet je ook aan andere remklauwen en remzadels, dit in verband met het verschil in breedte van de remschijven en remblokken..
Omdat de geventileerde schijven breder zijn, moet ook de remklauw breder worden... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
100000 km ![]() Wat je vraag betreft, je kan gewoon de schijven van een geventileerde auto bestellen, met bijbehorende (dunnere, dus nog sneller op) blokken.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
|||
|
|||
![]() sorry type foutjuh het moet 10000 km zijn
Het probleem is dat ik steeds met mijn niet geventileerde schijven de blokken en schijven verbrand. Vaker de blokken vervangen maakt me niet uit als het maar gewoon goed remt. |
#11
|
||||
|
||||
![]() als het goed is moet het lukken met klauwen blokken en schijven.
__________________
|
#12
|
|||
|
|||
![]() dus niet alleen schijven en blokken?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() het enigst wat je hoeft te doen is geventileerde schijven en de bij behorende blokken te bestellen want de blokken die je bij geventileerde schijven krijgt zijn dunner maar het remvoerings materiaal is harder dus ze gaan net zo lange mee als de dikke blokken van de niet geventileerde schijven... en nee je hoeft geen klauwen of zadels te vervangen alleen de schijven en blokken is voldoende..
een tip doordat de blokken harder zijn piepen ze wel sneller... vijl aan de zijkanten van de blokken een schuin randje dat gaat het piepen ook weer tegen .. succes ![]() @allart-ghetta de dunne blokken zijn harder dus dat sneller op gaat nie helemaal op..
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Volgens mijn bronnen zijn de geventileerde schijven van een andere diameter
Zowel Oom E en tante E geven aan: Masieve schijven zijn 239mm diameter (vuistzadel remmen/VW-II) gevent. schijven zijn 256mm diameter (Girling en Lucas remmerij) Dus en andere schijven en klauwen ben je nodig. een (sloop) G3 tdi vanaf bj 96 heeft meestal voor al de geventileerde schijven. Dan is het een kwestie van pootje wisselen (eventueel voor de zekerheid met nieuwe lagers) spul weer aansluiten op je bestaande remleidingen en ontluchten!
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() ja idd er is wel verschil in diameter zit het nou ff te bekijken.....
maar volgens de partsbase zou de 95er tdi alleen maar 256mm schijven hebben... en zou alleen bij de benzine motoren nog enkel van 239mm gemonteerd zijn... pm anders ff de gegevens van je auto dan kijk ik morgen op me werk even voor je wat er mogelijk is....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#16
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heb je GEEN andere klauwen nodig, zoals meerdere mensen hierboven al hebben gemeld. Mijn broer heeft dit al een keer bij zijn Passat station gedaan, die had eerst niet geventileerde schrijven geruild voor geventileerde + blokken, en dat ding ZONDER andere klauwen.
Ik heb hetzelfde met mijn Golf variant TDI, daar gaan ook geventileerde op als de niet geventileerde op zijn. ![]() Overigens ONBEGRIJPELIJK dat VW deze vlut schijven erop heeft durven monteren vind ik. Mijn variant is bijna 1200 kilo, en dan niet geventileerde schijven?? Ja, het remt wel, maar goed is anders... :frown: |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat geld alleen als hij inderdaad al 257mm schijven heeft. Heeft hij 239mm schijven, dan passen de 257ers niet bij de huidige klauwen. Die moeten dan toch vervangen worden. (meten is weten :biggrin: )
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() jeps dat is een ding wat cker is
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
239mm zijn ook geventileerd te krijgen, met bijbehorende blokken |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In dat geval heb je wel degelijk andere klauwen nodig, voorzover ik weet zijn er 2 klauwen verkrijgbaar voor 239 schijven: VWII voor geventileerd 20mm, en een andere klauw (VWI ?)ongeventileerd 10mm en 8mm. Je krijgt dus geen 20mm schijf tussen die laatste klauw gewrot. 8mm schijven zou je weer wel kunnen vervangen door 10mm mits je de blokken ook vervangt door die van het juiste soort. Er lopen hier enkele wandelende vraagbaken rond die die bovenstaande kunnen bevestigen/aanvullen/verbeteren, maar dit is wat ik weet.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |