Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2005, 23:32
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default Remmen aanpassen vento 1.9 tdi 1995

Hoi ik heb een vraag mbt tot een vento 1.9 tdi 90 pk uit 1995.
Deze heeft voor GEEN geventileerde schijven zitten.
Ik wil daar dus GEVENTILEERDE schijven op hebben,
Gaat dit en zo ja welke aanpassingen dan voor de rest?

Alleen schijven en remblokken?
Alleen schijven blokken en klauwen?
Of het bovenstaande icm hoofdremcilinder?

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2005, 18:52
DutchDubber's Avatar
DutchDubber DutchDubber is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by vento tdi
Hoi ik heb een vraag mbt tot een vento 1.9 tdi 90 pk uit 1995.
Deze heeft voor GEEN geventileerde schijven zitten.
Ik wil daar dus GEVENTILEERDE schijven op hebben,
Gaat dit en zo ja welke aanpassingen dan voor de rest?

Alleen schijven en remblokken?
Alleen schijven blokken en klauwen?
Of het bovenstaande icm hoofdremcilinder?

Alvast bedankt


Wil je gegroefd of ook geboord?
__________________
Seat Leon Cupra R
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2005, 18:56
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

als je gewoon het zelfde model schijf neemt diameter en dikte dan kan het wat mij betreft er gewoon op gegroefd en geboord...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2005, 19:29
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

het gaat mij in principe niet om gegroefd of zo iets maar ik heb nu onderhand om de 100000 km blokken verbrand.

Dus de vraag is gaat dit zonder extreme kosten.

Het gaat niet om meer remkracht maar om betere koeling.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-01-2005, 19:47
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Later model TDI (mijne is een 96-er golf) heeft wél geventileerde schijven voor.
Als je de blokken en schijven van die bouwjaren zoekt/ monteert heb je je doel al bereikt lijkt me.

Je hebt dab nog steeds steek 4*100 en verder volgens mij weinig veranderingen.
Klauwen zou kunnen verschillen, maar daar weten ze bij het VW-magazijn of hier vast meer over!

Suc6 ermee!
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2005, 23:21
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

niemand hier ervaring mee?
Reply With Quote
  #7  
Old 13-01-2005, 13:33
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

In Etka moet je wel kunnen vinden welke onderdelen je nodig hebt voor het ombouwen, en welke auto's je eventueel als donor kunt gebruiken.

Oftewel: zoek welke uitvoering wel de gewenste remmerij heeft, en of deze gebruik maakt van hetzelfde wiellagerhuis, dan weet je of de eventuele andere klauw bij jou gaat passen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2005, 19:12
ventogt ventogt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 12
Send a message via MSN to ventogt
Default

Volgens mij moet je ook aan andere remklauwen en remzadels, dit in verband met het verschil in breedte van de remschijven en remblokken..
Omdat de geventileerde schijven breder zijn, moet ook de remklauw breder worden...
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2005, 14:17
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by vento tdi
het gaat mij in principe niet om gegroefd of zo iets maar ik heb nu onderhand om de 100000 km blokken verbrand.

Dus de vraag is gaat dit zonder extreme kosten.

Het gaat niet om meer remkracht maar om betere koeling.


100000 km Mijn maat had laatst een dagje Zandvoort, voor en achter nieuwe blokken op gedaan, eind van de dag voor meer dan de helft op.

Wat je vraag betreft, je kan gewoon de schijven van een geventileerde auto bestellen, met bijbehorende (dunnere, dus nog sneller op) blokken.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #10  
Old 10-04-2005, 19:40
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

sorry type foutjuh het moet 10000 km zijn
Het probleem is dat ik steeds met mijn niet geventileerde schijven de blokken en schijven verbrand.
Vaker de blokken vervangen maakt me niet uit als het maar gewoon goed remt.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-04-2005, 21:28
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

als het goed is moet het lukken met klauwen blokken en schijven.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 17-04-2005, 21:16
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

dus niet alleen schijven en blokken?
Reply With Quote
  #13  
Old 17-04-2005, 21:50
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

het enigst wat je hoeft te doen is geventileerde schijven en de bij behorende blokken te bestellen want de blokken die je bij geventileerde schijven krijgt zijn dunner maar het remvoerings materiaal is harder dus ze gaan net zo lange mee als de dikke blokken van de niet geventileerde schijven... en nee je hoeft geen klauwen of zadels te vervangen alleen de schijven en blokken is voldoende..

een tip doordat de blokken harder zijn piepen ze wel sneller... vijl aan de zijkanten van de blokken een schuin randje dat gaat het piepen ook weer tegen ..
succes
@allart-ghetta de dunne blokken zijn harder dus dat sneller op gaat nie helemaal op..
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #14  
Old 17-04-2005, 22:08
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Volgens mijn bronnen zijn de geventileerde schijven van een andere diameter
Zowel Oom E en tante E geven aan:
Masieve schijven zijn 239mm diameter (vuistzadel remmen/VW-II)
gevent. schijven zijn 256mm diameter (Girling en Lucas remmerij)

Dus en andere schijven en klauwen ben je nodig.
een (sloop) G3 tdi vanaf bj 96 heeft meestal voor al de geventileerde schijven.
Dan is het een kwestie van pootje wisselen (eventueel voor de zekerheid met nieuwe lagers) spul weer aansluiten op je bestaande remleidingen en ontluchten!
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #15  
Old 17-04-2005, 23:12
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

ja idd er is wel verschil in diameter zit het nou ff te bekijken.....
maar volgens de partsbase zou de 95er tdi alleen maar 256mm schijven hebben...
en zou alleen bij de benzine motoren nog enkel van 239mm gemonteerd zijn...

pm anders ff de gegevens van je auto dan kijk ik morgen op me werk even voor je wat er mogelijk is....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #16  
Old 18-04-2005, 07:41
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Volgens mij heb je GEEN andere klauwen nodig, zoals meerdere mensen hierboven al hebben gemeld. Mijn broer heeft dit al een keer bij zijn Passat station gedaan, die had eerst niet geventileerde schrijven geruild voor geventileerde + blokken, en dat ding ZONDER andere klauwen.

Ik heb hetzelfde met mijn Golf variant TDI, daar gaan ook geventileerde op als de niet geventileerde op zijn.

Overigens ONBEGRIJPELIJK dat VW deze vlut schijven erop heeft durven monteren vind ik. Mijn variant is bijna 1200 kilo, en dan niet geventileerde schijven?? Ja, het remt wel, maar goed is anders... :frown:
Reply With Quote
  #17  
Old 18-04-2005, 18:43
Gilex Gilex is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
Volgens mij heb je GEEN andere klauwen nodig, zoals meerdere mensen hierboven al hebben gemeld. Mijn broer heeft dit al een keer bij zijn Passat station gedaan, die had eerst niet geventileerde schrijven geruild voor geventileerde + blokken, en dat ding ZONDER andere klauwen.

Ik heb hetzelfde met mijn Golf variant TDI, daar gaan ook geventileerde op als de niet geventileerde op zijn.

Overigens ONBEGRIJPELIJK dat VW deze vlut schijven erop heeft durven monteren vind ik. Mijn variant is bijna 1200 kilo, en dan niet geventileerde schijven?? Ja, het remt wel, maar goed is anders... :frown:


Dat geld alleen als hij inderdaad al 257mm schijven heeft.
Heeft hij 239mm schijven, dan passen de 257ers niet bij de huidige klauwen.
Die moeten dan toch vervangen worden.
(meten is weten :biggrin: )
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
Reply With Quote
  #18  
Old 18-04-2005, 19:23
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

jeps dat is een ding wat cker is
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #19  
Old 19-04-2005, 12:02
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by Gilex
Dat geld alleen als hij inderdaad al 257mm schijven heeft.
Heeft hij 239mm schijven, dan passen de 257ers niet bij de huidige klauwen.
Die moeten dan toch vervangen worden.
(meten is weten :biggrin: )


239mm zijn ook geventileerd te krijgen, met bijbehorende blokken
Reply With Quote
  #20  
Old 19-04-2005, 12:47
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
239mm zijn ook geventileerd te krijgen, met bijbehorende blokken


In dat geval heb je wel degelijk andere klauwen nodig, voorzover ik weet zijn er 2 klauwen verkrijgbaar voor 239 schijven: VWII voor geventileerd 20mm, en een andere klauw (VWI ?)ongeventileerd 10mm en 8mm. Je krijgt dus geen 20mm schijf tussen die laatste klauw gewrot. 8mm schijven zou je weer wel kunnen vervangen door 10mm mits je de blokken ook vervangt door die van het juiste soort.

Er lopen hier enkele wandelende vraagbaken rond die die bovenstaande kunnen bevestigen/aanvullen/verbeteren, maar dit is wat ik weet.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum