![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn schroefset ( AP Fahrwerke) binnen en deze wil ik binnenkort inbouwen. Nu heb ik een vraag ik wil deze 1 op1 inbouwen dus geen delen van de originele schokbrekers demonteren. Welke onderdelen ben ik dan bij de dealer halen? Ik heb enige afbeeldingen toegevoegd om het duidelijk te maken. Ik heb enige onderdelen omcirkeld die ik volgens mij nodig ben .Tips zijn altijd welkom
Voor ![]() Achter ![]() Sc |
|
||||
|
||||
![]() Voor zover ik weet hoef je nix bij de dealer te halen,
schroefset wordt geleverd met de benodigde onderdelen. De onderdelen die je omcirkeld hebt kun je vervangen als je dat nodig vindt om die nieuw te hebben en anders kun je ze gewoon overzetten ![]() groeten roy
|
||||
|
||||
![]() Waarom wil je dat hummer?
Het scheelt je 15 minuten werk.
|
|||
|
|||
![]() Als je alles 1op1 wilt overzetten en niets van de poten zelf wilt demonteren heb je sowieso nodig:
Aan de voorkant - nr 7 2x Aan de achterkant - nr 15 2x Voor de rest moet je alles loshalen om de dempers uberhaupt onder de auto uit te kunnen halen. Moeren en afstandbusjes aan de bovenkant van de dempers zitten vrijwel altijd bij de schroefset erbij ![]() Als je slim bent zorg je dat je van de achterkant 2x nr 3 en 4 hebt liggen, die willen wel eens heel erg vast zitten en met losdraaien afbreken. |
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe bouten en moeren halen om de poten vast te maken aan de as / de fusees.
Vooraan zijn dat er onderaan twee per kant, achteraan één per kant. Het gaat telkens om een boutje met moertje, in totaal 6 stuks van elk dus. Kosten volgens mij nog geen 10 euro allemaal samen. Daarnaast effe bij de onderdelenboer nieuwe toplagers bestellen. De Brezan verkoopt die voor 'n paar euro. Als jij zegt dat je een toplager nodig hebt, weten zij wel wat je bedoelt. Als je echt niks van de oude set wilt gebruiken, klopt datgene dat je omcirkeld hebt, maar de meeste spullen kun je hergebruiken en moet je toch losmaken om de oude set uit te bouwen.
|
||||
|
||||
![]() nr 8 Achterkant moet je wel overzetten van de originele poot.
ik heb bij een Vmaxx en TA technics schroefset die afstandsbussen overgezet van de originele poot omdat de afstand van de meegeleverde bussen niet klopt. Veerrubbers los, of te strak in de carosserie. en als je die bussen overzet kan het geen enkele kwaad om de originele moeren te gebruiken. nieuwe rubbers is wel verstandig, voor de rest hoef je niks te halen. wel zou ik van te voren de staat bekijken van de moeren onderin de achterdempers thv de achterbrug, deze kunnen goed verrot zijn, en daarom zou ik die wel vervangen voor nieuwe.