![]() |
|
||||
|
||||
![]() Niet VW gerelateerd, maar wel motor gerelateerd, dus ik zet het maar even in deze rubriek neer als de mods het goed vinden.
De motor van de nieuwe bolide heeft volgens de verkoper een probleempje dat zo nu en dan eens voorkomt bij koude motor, en heel af en toe bij warmere motor. De auto houdt even in, zakt terug in toeren, en valt uit. Daarna start ie wel weer direct. Compressie is gemeten, en is ongeveer 12.4 op alle cilinders. Koelvloeistof en olie zijn schoon, d'r spettert wel wat olie uit de uitlaat bij flink gas geven, en verbruikt wat olie, maar niet meer dan de meeste andere auto's van die leeftijd doen. Hij rookt verder niet (niet blauw of wit of wat dan ook). De bougiekabels waren slecht, maar zijn vervangen door nieuwe. Aanvankelijk werd gedacht dat het hier aan zou liggen. De motor maakt geen rare geluiden oid. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of waar het aan kan liggen? De vorige eigenaar zegt dat het ook wel eens gebeurde als ie begon achteruit te rijden. Dan zou ie wel eens uitvallen. Of dit toeval was of niet wist ie natuurlijk niet... 't Gaat om een 16v benzine motor.
|
||||
|
||||
![]() Is het geen kabelbreuk of een loszittende verbinding? (door het achteruitrijden) En misschien toch handig om te vermelden wat voor auto het is, misschien zijn er toch wel mensen hier er mee bekend..
|
||||
|
||||
![]() 't Gaat om een Civic 1.5 16v (D15B2).
Er zit sowieso ergens een massa probleem, dat merkte ik al bij de proefrit. Bij stationair draaien krijgt de motor het opeens heel erg moeilijk als ik de lampen aanzet. Hoe meer gebruikers ik daarna aanzet, hoe ruwer en onrustiger de motor gaat lopen. Maar waarom dit grotendeels met koude motor gebeurt...? Aan de andere kant, ik heb een behoorlijke proefrit gemaakt, juist om te zien hoe en wanneer ie uitvalt, maar d'r is niks gebeurd.
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf een del sol gehad(was wel d16, maar in principe hetzelfde als die van jou), en toen die begon te stotteren, inhouden en daarna uitvallen ligt het aan de ontsteking, is een kwaaltje van die blokjes. volgens mij is het redelijk goed zelf te maken door de contactpuntjes weer in orde te maken?
Het kan dat ik nu onzin eruit kraam omdat ik er niet heel veel verstand van heb.Maar misschien heb je nu iets om na te zoeken? |
|
||||
|
||||
![]() Het loont in ieder geval dat even na te kijken. Ga hem dalijk ophalen, en zal er gelijk een kijkje naar nemen. Thanks.