![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Vriendin heeft een sunny n14 (1.4) uit 1994,
Heb er nog niet naar gekeken maar misschien weet iemand meer. Ze reed weg bij huis en kon opeens heel moeilijk schakelen nadat ze een gekraak hoorde. Ze kon in de 3 wegrijden en 10 km verder (bij haar ouders) kon ze de auto niet meer in de versnelling krijgen. Het pedaal kon niet op de bodem en de auto trilde en kraakte, schakelen wou ook amper zonder gekraak. Tevens zij ze dat ze tegendruk voelde, maar weet niet of daar een hydrolische koppeling in zit. ik denk zelf aan drukgroep en lager, maar als iemand iets weet hoor ik het graag. Coen
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#2
|
|||
|
|||
![]() zit zeker geen hydraulische koppeling, gewoon ouderwets drukgroep, koppelingsplaat en druklager!
![]()
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() drukgroep ligt eruit!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#4
|
|||
|
|||
![]() Toch nog maar even reageren over hoe het allemaal afgelopen is. Het moest wel in de koppeling zitten dus hebben we besloten de plaat, groep en lager maar te gaan vervangen. Bij het demonteren van de bak kwam er al het nodige uitvallen...
![]() Uiteindelijk bleek dat er een veer uit de koppelingsplaat was gesprongen, deze was in de drukgroep terechtgekomen en had bijna alle vingers verbogen. Verder was het veertje dus in meerdere stukken waarvan een zelfs achter een vinger was blijven zitten. De rest van de veren in de koppelingsplaat zaten ook behoorlijk los en een kon je er al bijna uitwippen. Nu is alles dus vervangen en de auto rijd weer als een trein ![]() Coen
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |