![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik ben dringend op zoek naar een 'nieuwe' versnellingsbaksteun voor mijn golf 1 met 1100 motor. Het betreft de onderste steun. Wat ik vooral nodig heb is de metalen beugel die met 2 moeren aan de bodem van je carrosserie vast zit, en langs de andere kant met 1 moer via via aan de versnellingsbak. Nieuw is dit onderdeel jammer genoeg niet meer te krijgen, en aangezien mijn golf mijn daily is heb ik zo snel mogelijk wel een nieuwe nodig. Mijn huidige is na eens goed te blijven hangen geplooid waardoor de versnellingsbak nu wat te laag hangt en ik geen versnellingen meer kan nemen. Het gaat om deze steun: (ik heb alleen een foto van de steun in geplooide toestand. ![]() ![]() Ze moet zeker niet mooi zijn ofzo, maar wel recht! Heeft iemand dit nog liggen vanop een donorwagen, of eventueel iemand die in zijn 1100 of 1300 een 'big block' gemonteerd heeft en dan ook een andere steun nodig heeft gehad. Wat ik eventueel ook zoek (maar dat is minder dringend) is die rubberen 'bol' die op die stang zit die uit de versnellingsbak komt. ![]() Op de foto te zien ongeveer in het midden. Deze waar je schakelstang over schuift. Alvast bedankt, Carl |
|
|||
|
|||
![]() Hmm volgens mij heb ik zo'n steun nog liggen. Bij interesse zal ik morgenavond even voor je kijken.
|
||||
|
||||
![]() voor de duidelijkheid bedoel je denk ik deze of niet keeper:
![]() heb ik ook een keer gehad.. zorg ervoor dat je je versnellingsbak goed terug omhoog kunt duwen.. het is even pielen maar wel supermakkelijk te vervangen, succes!! |
|
|||
|
|||
![]() Als ik er 1 heb is het die rechter. Die linker steun ken ik zo niet.
|
|||
|
|||
![]() De linker is 'gewoon' de rechter, maar nadat deze wss ook een keer goed de grond heeft geraakt.
![]() Maar inderdaad, deze is het. Het mag inclusief het rubber zijn, maar het hoeft niet. Mocht je deze inderdaad hebben liggen en verkopen zal ik je zeer dankbaar zijn. ![]() Let wel: die van een 'big block' lijken er sterk op, maar ze passen niet. Die van een 'big block' hebben meer de vorm van een schoenzool (met een verdikking in aan het einde), maar het moet dus zo'n geheel rechthoekige zijn. !!Edit:Ik had het mis op, het is namelijk wel deze in schoenzoolvorm die ik nodig heb, en niet die rechthoekige. Tenzij iemand weet of je die er toch opkrijgt? @ David stevens: Bedankt om het even met een (goede) foto te verduidelijken. Bij het monteren plaats ik dan wel een 'krik' onder de versnellingsbak, dat zal wel lukken. ![]() Last edited by Keeper : 17-07-2010 at 13:48. |
|
|||
|
|||
![]() Oke. Ja ik zat onder werktijd ff snel op mijn mobiel hier op het forum. Nu zit ik achter de pc en zie ik inderdaad dat ze hetzelfde zijn.
![]() Ik kijk morgen wel even voor je. Je hoort zo spoedig mogelijk van mij.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oké. Bedankt alvast! Btw, het is toch die 'schoenzoolvormige' die ik nodig heb, niet die rechthoekige. Ik heb het al een 'edit' geplaatst, maar die valt misschien niet echt op dus zeg ik het hier nog eens. |
|
|||
|
|||
![]() Sorry ik snap je even niet. Je bedoelt toch die wie david.stevens heeft geplaatst?
|
|||
|
|||
![]() Deze die david.stevens geplaatst heeft is rechthoekig van vorm. Dit is (qua functie) dezelfde steun als deze die ik nodig heb, maar het een van een big block.
Bij de steun die ik zoek, voor een small block, zit er een verbreding in, waardoor hij een beetje de vorm heeft van een schoenzool. ![]() De foto is niet helemaal duidelijk, maar dit is een voorbeeld van de steun die ik zoek. Die hier is al verstevigd. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Helaas heb hem niet voor je. Sorry..
|
|||
|
|||
![]() Oké, jammer. Maar toch bedankt!
|