Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2010, 15:12
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default Golf 1.6 EZ valt uit en fan werkt niet goed

Beste forummers,

ik ben weer tegen een paar probleempjes aangelopen waarop ik geen antwoord weet.

1. Tijdens het rijden doet de auto het prima, maar zodra ik het gas loslaat/rem/koppeling intrap valt de auto dood. Ik heb geconstateerd dat er wel een paar cm speling op de gaskabel zit, maar ook al staat ie niet strak vind ik het toch wel fijn dat mijn carburateur (ik denk dat dat de oorzaak is) goed werkt. Iemand tips?

2. De auto wordt tijdens het rijden nogal warm. Mijn fan draait niet ben ik achter gekomen, deze slaat alleen aan als ik de auto heb uitgezet. Hoe kan ik dit oplossen, zodat ie niet meer te heet wordt?

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Justin
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2010, 15:17
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

betreft punt 1.
Keer de carburateur schoonmaken kan wonderen doen.
Heb het probleem ook gehad met een automaat,
Zodra ik onder de 30 km/u kwam en remde viel de auto ook uit.
Carburateur schoongemaakt en probleem was over.

betreft punt 2.
Kan zijn dat de sensor die de fan moet laten aanslaan niet helemaal goed meer is.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2010, 15:32
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

Bedankt voor de snelle reactie!

Met de carburateur schoonmaken, bedoel je dan carburateur reiniger erin spuit, of moet ik hem demonteren?

Waar kan ik die sensor voor de fan ongeveer vinden?
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2010, 15:50
RichardMK2's Avatar
RichardMK2 RichardMK2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 189
Default

Beste is om de carburateur ff te demonteren, is opzich zo gedaan.
En dan ff met carburateur reiniger schoonspuiten en eventueel nog met lucht keer doorspuiten.

Als ik het goed heb zit die sensor van de koelvin in de koelvin zelf, in dat huisje waar de stekker heen loopt.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction)

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Als je me niet gelooft stap je maar uit.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-08-2010, 17:01
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

kijk even alle vaccium slangen na.. en reinig alles goed

deze carbu staan er bekend om 2E2 pierburg
Reply With Quote
  #6  
Old 09-08-2010, 17:14
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Nr.1. Waarschijnlijk is er een zekering kapot waardoor je stationair regelaar niet werkt.
Gevolg is afslaan van de motor bij intrappen koppeling.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #7  
Old 09-08-2010, 19:00
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

de 1600 EZ motor kan ook nog contactpuntjes hebben!
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2010, 22:05
Justin Justin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 369
Default

ik heb wel een electronische ontsteking.

zekering ga ik proberen en het reinigen ook.
sensor ga ik ook even checken.

Had nog even een vraagje, toen mijn motor koud was stond mijn olieniveau op de peilstok onder maximum. Halverwege warmdraaien was dit minder. Vervolgens bij warme motor gemeten stond deze weer op maximum? Alle keren gemeten met de motor uit uiteraard.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2010, 07:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dat is raar
Meestal is het andersom
De sensor zit [als je voor de auto staat]rechts in de radiateur en dan bijna onderin
Daar zitten dan 3 draden aan zwart/rood,rood/wit en bruin
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum