![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste forummers,
ik ben weer tegen een paar probleempjes aangelopen waarop ik geen antwoord weet. 1. Tijdens het rijden doet de auto het prima, maar zodra ik het gas loslaat/rem/koppeling intrap valt de auto dood. Ik heb geconstateerd dat er wel een paar cm speling op de gaskabel zit, maar ook al staat ie niet strak vind ik het toch wel fijn dat mijn carburateur (ik denk dat dat de oorzaak is) goed werkt. Iemand tips? 2. De auto wordt tijdens het rijden nogal warm. Mijn fan draait niet ben ik achter gekomen, deze slaat alleen aan als ik de auto heb uitgezet. Hoe kan ik dit oplossen, zodat ie niet meer te heet wordt? hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Justin |
#2
|
||||
|
||||
![]() betreft punt 1.
Keer de carburateur schoonmaken kan wonderen doen. Heb het probleem ook gehad met een automaat, Zodra ik onder de 30 km/u kwam en remde viel de auto ook uit. Carburateur schoongemaakt en probleem was over. betreft punt 2. Kan zijn dat de sensor die de fan moet laten aanslaan niet helemaal goed meer is.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de snelle reactie!
Met de carburateur schoonmaken, bedoel je dan carburateur reiniger erin spuit, of moet ik hem demonteren? Waar kan ik die sensor voor de fan ongeveer vinden? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Beste is om de carburateur ff te demonteren, is opzich zo gedaan.
En dan ff met carburateur reiniger schoonspuiten en eventueel nog met lucht keer doorspuiten. Als ik het goed heb zit die sensor van de koelvin in de koelvin zelf, in dat huisje waar de stekker heen loopt.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#5
|
|||
|
|||
![]() kijk even alle vaccium slangen na.. en reinig alles goed
deze carbu staan er bekend om 2E2 pierburg |
#6
|
|||
|
|||
![]() Nr.1. Waarschijnlijk is er een zekering kapot waardoor je stationair regelaar niet werkt.
Gevolg is afslaan van de motor bij intrappen koppeling.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#7
|
||||
|
||||
![]() de 1600 EZ motor kan ook nog contactpuntjes hebben!
|
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb wel een electronische ontsteking.
zekering ga ik proberen en het reinigen ook. sensor ga ik ook even checken. Had nog even een vraagje, toen mijn motor koud was stond mijn olieniveau op de peilstok onder maximum. Halverwege warmdraaien was dit minder. Vervolgens bij warme motor gemeten stond deze weer op maximum? Alle keren gemeten met de motor uit uiteraard. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Dat is raar
Meestal is het andersom De sensor zit [als je voor de auto staat]rechts in de radiateur en dan bijna onderin Daar zitten dan 3 draden aan zwart/rood,rood/wit en bruin |