Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-08-2010, 20:05
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default Motor slaat niet af Jetta MK2 1.8 automaat

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een heel fijne Jetta mk2 gekocht, een 1.8 automaat 3 deurs.
Ziet er nog piekfijn uit, 91.000 km op de teller, mooi interieur.
Hij rijd super, MAAR!

*Als ik de motor uitzet, sleutel uit contact haal, blijft de motor zachtjes draaien!
Pingelen ofzoiets doetie, heel zachtjes. Wat kan dit zijn?

*Het toerental in neutraal en parking is ook vrij hoog, 2000 toeren.
*Als ik hem van Neutraal in Reverse zet is het ook een enorm harde schok.

Het zijn in een keer een hoop vragen, maar ik ben nieuw hier en ik kan jullie hulp goed gebruiken!
Het zou super zijn als iemand me een beetje kan helpen.

Groetjes

Elias
Reply With Quote
  #2  
Old 10-08-2010, 20:31
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Motor die volledig verkoolt is vanbinnen, als de wagen alleen korte ritjes gemaakt heeft lijkt mij dit de meest logische verklaring.

check ook de timing van de ontsteking.

Brandstofreiniger in de brandstof en dan een flink (lang) stuk rijden zodat
de motor een beetje schoonbrandt (wel eerst ff dan de ontsteking nakijken)
Reply With Quote
  #3  
Old 10-08-2010, 20:37
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

Bedankt voor de snelle reactie, echt cool.

Maar je denkt ( aan de hand van men waarnemingen ) dat het geen al te erg probleem is?
+ enige aanrader van brandstofreiniger?

Ik moet het allemaal nog een beetje onder de knie krijgen Jullie advies is dus nu erg belangrijk!

Alvast bedankt! en ik zal geen 1000 vragen meer stellen, don't worry
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2010, 20:52
jobro's Avatar
jobro jobro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 106
Default

die stationare toerental geeft het probleem van die schok in de bak,moet eig rond 900tm 1000rpm draaien,dan zal dat probleem over zijn.denk dat het een carburateurversie is?wat is de bjaar? laat dan eerst de toerental afstellen.

dat nalopen kan ook te warme bougie,s zijn,dus de warmtegraad die dan niet goed is.
of zoals gezegd vuile motor,zou best eens kunnen door lage km stand.
__________________
vw kever - 1975 ,1200 op lpg!!!!!
vw golf mk2 gti - 1984
vw golf mk2 1.3 - 1985
audi a3 8p 2003 1,9 tdi ambition
Reply With Quote
  #5  
Old 10-08-2010, 20:54
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Wat is het bouwjaar van de wagen?

controleer ff je bougies, als die heel erg wit zijn (de elektrode) dan is de verbranding
te heet en gaat ie zelf ontbranden (na dieselen) Dit doet ie dus ook als er overmatige kooldeeltjes aanwezig zijn in de motor.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2010, 21:00
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

Ok bedankt voor de tips iedereen.

Met deze info al eens kijken morgen.
Morgen zal ik meer details vermelden, eventueel fotootje. Ben nu even niet thuis, en heb hem nog maar net, anders ga ik gissen naar bwjaar, even vergeten.

Alvast bedankt! Hopelijk tot morgen.
Grtjs
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2010, 21:07
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

door lopen contactslot blokje (wit) kapot
Reply With Quote
  #8  
Old 10-08-2010, 21:49
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by gizmo98
door lopen contactslot blokje (wit) kapot


Dan blijft ie vol doorlopen en niet zachtjes zoals hij het omschrijft
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2010, 23:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ontsteking iets later zetten [rechts om
Gaat het stationaairtoerental omlaag en de motor word dan ook minder heet
Reply With Quote
  #10  
Old 11-08-2010, 08:58
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

<ik ga er nu naartoe en eens proberen, ik zal ook even checke wat zijn juiste bouwjaar is!

En idd, de motor draait maar zachtjes door, dus contact is nog ok, eerder wat ze ervoor als probleem aanduide.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-08-2010, 20:17
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

Het is er eentje uit 1990. Benzine. Carburator dus?

Morge ga ik naar de garage om het eens goed te bekijken!

Alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes
Reply With Quote
  #12  
Old 11-08-2010, 22:38
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

lijk mij als je het contact om draaid dat die uit moet gaan en niet hard en ook niet zachtjes door kan lopen !! vreemde situatie
Reply With Quote
  #13  
Old 11-08-2010, 23:17
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Carburateurmotor? Dan als er een electrische stationairsproeier inzit, deze ook effe checken. Kan zijn dat ie niet goed open gaat, stationair dus te arm draait en zodoende 'hoog' gaat lopen, dit veroorzaakt vervolgens hete plekken in de verbrandingskamers en dus nadieselen na het uitzetten van het contact. Of, deze sproeier gaat niet goed dicht met contact eraf en zodoende blijft ie beetje doorlopen. Het zijn maar ideeen voor als bovenstaande tips het niet zijn... Succes.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-08-2010, 09:56
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

dankjewel iedereen, ik ga aan de hand van jullie bedenkingen er nu eens naar kijken, hopelijk is het snel opgelost!
Ik zal laten weten hoe het afloopt
Reply With Quote
  #15  
Old 15-08-2010, 10:47
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

Is nu in de garage!
Voor geïnteresseerde kan wil ik wel vetrellen wat er uiteindelijk scheelde en wat de oplossing is.
groetjes
Reply With Quote
  #16  
Old 15-08-2010, 11:21
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

laat maar is weten altijd handig
Reply With Quote
  #17  
Old 15-08-2010, 13:27
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

dat is het nut van een forum
kunnen anderen weer van leren
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #18  
Old 15-08-2010, 20:46
Elias51 Elias51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 8
Default

komt in orde!
Reply With Quote
  #19  
Old 03-02-2012, 10:46
Miez Miez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 84
Default

En wat was het?
__________________
'The truth is not afraid for questions'
Reply With Quote
  #20  
Old 04-02-2012, 20:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Miez
En wat was het?

Is anderhalf jaar geleden!!!
Zal wel niet meer te verhelpen zijn na zo'n lange tijd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum