Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-08-2010, 07:13
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default versnelling moeilijk in zijn 1 (bij 6N)

Heeft er iemand ervaring met een Polo 6N waarbij de versnelling moeilijk in zijn 1 gaat???

schakelt en koppelt voor de rest prima, geen kraakjes of wat dan ook.
maar soms als je bij een stoplicht aan komt rijden en je staat stil, dan wil hij moeilijk in zijn 1e versnelling.

opnieuw koppelen enzo maakt niet echt iets uit. Het is meer een beetje roeren met wat druk richting 1e versnelling en dan wil hij wel.

Ik verdenk zelf het schakelmechanisme (schakelstangen) maar iemand iets nuttigs over dit "probleem" ??

alvast bedankt
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2010, 10:32
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

ik heb hetzelfde met mijn golf dus ben erg benieuwd , bij mij verschilt het per keer of het zich wel of niet voordoet.

ik dacht zelf ook aan de schakelstangen of de olie.
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2010, 20:31
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Meestal zijn het gewoon de rubbertjes van de schakelstangen die kapot zijn, even vervangen en het is weer top

Voor alle zekerheid is het ook niet verkeerd om even de versnellingsbakolie te vervangen.

mvg
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #4  
Old 20-08-2010, 03:44
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 987
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

ff het scakelmechaniek goed bekijken wil idd in de loop der jaren speling gaan krijgen...

wat ik ook wel is gehad heb dat de koppeling gewoon niet meer goed vrij kwam omdat die aardig op ze eind liep...

en de 6n bakken gaan wel vaker simpelweg kapot...
__________________
Pffffff teveel om op de lijst te zetten....

Mk4 1.6 -> 1.8...
Mk2 1.8 -> 1.8...
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2010, 22:35
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

doet mij denken aan de bakolie, maar het zou maarzo in de schakelstangen oid kunnen zitten
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2010, 08:51
Supernova1981's Avatar
Supernova1981 Supernova1981 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 172
Default

Motorkap openen, en achter de motor zelf zitten diverse stangen met rubbers die er niet meer zijn (of erg versleten).

Een schakelstangrevisieset kost iets van 39 euro, maar dan mis je wel nummer 12 (etka tekening), die is nieuw nogal prijzig. Die kun je bestellen bij de vw dealer of van de sloop halen. Ik heb m nieuw gehaald, omdat ik alles heb laten vervangen door nieuwe onderdelen.

Dit is nummertje 12 (zie link), is een harde bal, een een stang. Om de bal gaat het, maar die zit vast aan de stang waardoor je het als geheel moet kopen. Daarom de prijs ook (57 euro als ik het goed heb).

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk...82625107-90.jpg
__________________
Laat me met roest!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum