![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik wil binnenkort mijn blokje uitelkaar gaan halen, Alles schoonmaken en weer netjes maken. Pakkingen vernieuwen enz. Nu is mijn vraag waar ik allemaal op moet letten met demonteren. Zoals de volgorde van de bouten van de kop. En welke sleutel heb ik nodig voor de bouten van de kop los te draaien? B.v.d. Erik.
__________________
Golf 1 GLS '80 Gerestaureerd Restauratie Golf 1 Cabrio GLS '82 Project Squareback '63 Model N Last edited by ErikvanBilsen : 27-09-2010 at 14:45. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Voor de kop moet je een speciale dop halen. Gewoon bij een auto materialen zaak type motor doorgeven.
Verder moet je er bij de nokkenas op letten dat je alle lagerkappen tegelijk los draait. Dus eerst de eerst een slag dan de tweede een slag enzovoorts. anders gaat het niet goed als je bij de laatste kap bent aangekomen. ik heb vroeger op die manier eens een as vernaggeld. Voor de rest gewoon schroeven en alles (vooral lager kappen) in de juiste volgorde wegleggen. ze passen namelijk alleen op het lager waar ze vandaan komen op dezelfde manier als dat ze zaten gemonteerd. gr, pim |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bedankt,
Hier had ik nog niet bij nagedacht. Denk dat ik in het begin alles gewoon paar slagen terug draai en wanneer nodig alles eraf haal. Dan kan ik niet de mist in gaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ja zo doe ik het ook altijd. Voor motoren die echt hard moeten lopen, laat ik de lagerbanen lijnboren. Maar dat lijkt me niet rendabel bij jou motor.
Gr, Pim |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ja wil hem deze winter alleen netjes schoon maken en pakkingen vernieuwen.
En volgende winter een revisie geven. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Erik, bij de kop moet je de bouten in de omgekeerde volgorde losdraaien als dat ze vastgedraaid worden (bepaalde volgorde, staat in vraagbaak o.i.d.)
Als je de motor toch laat reviseren volgend jaar, zou ik hem nu niet zover uit elkaar halen,tenzij daar noodzaak voor is. Ik zou alleen kijken waar er lekkages zijn en dan bepalen of het zich loont om het nu al te repareren of wachten tot de revisie. Als je hem dan toch uit elkaar wilt halen, adviseer ik je een werkplaatshandboek of zoiets aan te schaffen. daarin staan precies de werkwijzen hoe je eea moet uitvoeren. Staan vaker op ebay te koop. Maar dat is mijn mening, je hoeft je er niets van aan te trekken ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja wil hem dit jaar wel uit elkaar halen.
Ook om wat bij te leren hoe het blokje in elkaar zit. En op de planning staat om het volgend jaar te doen, maarja moet ook eerst kijken hoeveel de restauratie mij gaat kosten. Ja werkplaatshandboek heb ik wel eens naar gekeken maar zie ze vrijwel alleen maar in het duits of engels, en talen zijn niet mijn sterkste punt. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Je hebt ze ook in het Nederlands, kijk op deze website:
http://www.ciao-shopping.nl/Vraagba...Olving__1550361 Het is idd aan te raden om zo'n vraagbaak te gebruiken, ik spreek uit eigen ervaring ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Bedankt,
Ga hem meteen bestellen. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is geen werkplaatshandboek hoor. Staat wel voldoende in, maar de échte tips staan in het werkplaatshandboek ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja dat is een vraagbaak.
Maar zal er niet dommer van worden. En is er uberhaupt wel een werkplaatsboek in het Nederlands? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nederlandse versies zijn er volgens mij niet van werkplaatshandboeken. Maar hier wordt je absoluut niet dommer van hoor ![]() Werkplaatshandboeken gaan net iets verder. Maar mogelijk dat ik er een paar ga aanschaffen en dan kun je tegen die tijd wel bij mij terecht als je iets specifieks wilt weten. maar mogelijk zijn er al meer die die boeken hebben en de kennis willen verspreiden ![]() Nu gaat het erom spannen met het laswerk ![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ja inderdaad.
Dit is is ook voor na het laswerk. Dat gaat mij nu zeer zeker voor. En mocht ik iets specifieks zoeken dan hoor je wel van mij. Iig bedankt voor het aanbod. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik zou meteen voor een revisie gaan. Als de kop e.d. er toch af gaan ben je al een heel eind. Krukas eruit, ff laten honen, lagerschalen en zuigerveren vernieuwen en weer opbouwen...
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ja is zeker het makkelijkst maar eerst eens kijken hoe ik er financieel voor sta.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Ja, dat is ook niet onbelangrijk om in de gaten te houden
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
||||
|
||||
![]() Waarmee moet ik allemaal rekening houden met de kop los te draaien,
Het laswerk aan de auto is bijna gedaan en dan kan ik dan kan ik hier mooi verder mee. De volgorde van de bouten en verder nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden, de nokkenas heb ik tussen door al losgehaald. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Niemand?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Koelwater aftappen en uitlaat losmaken... maar dat zul je zelf ook wel weten
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ja het blokje is al een tijdje eruit en alle aanbouwdelen zijn er al vanaf.
Dus kan gewoon de bouten los draaien en dan de kop eraf pakken. |