Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-10-2010, 20:26
niels hubrecht niels hubrecht is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 158
Default motor raam mechanisme golf4

hey ik heb een probleem met de moter van het raam van de bestuurders kantals het 10cm omhoog is hiijt hij geen kracht meer genoeg om naar boven te gaan en gaat hij terug naar beneden

heeft dit nog iemand megemaakt en wat zou het zijn
kdenk dat het een niewe motor zal worden

zou graag eens weten of nog iemand dat gehad heeft en wat je er hebt aan gedaan

thnx
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2010, 20:36
stijntje1990 stijntje1990 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 91
Default

de golf van mijn vriendin heeft dit ook
vraag me ook af wat dit kan zijn
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2010, 21:08
niels hubrecht niels hubrecht is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 158
Default

ik denk dat ik gewoon een niewe motor ga plaatsen of eens kijken voor ik een niewe ga haalen wat het is
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2010, 22:12
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

je raam gaat te zwaar en dan gooit de motor hem in de beveiliging en dus weer naar beneden.
dit zit of in je mechaniek of je raam kantelt. dus nwe motor heeft geen zin
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2010, 22:18
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
je raam gaat te zwaar en dan gooit de motor hem in de beveiliging en dus weer naar beneden.
dit zit of in je mechaniek of je raam kantelt. dus nwe motor heeft geen zin

Is inderdaad de beveiliging. Vaak begint de staaldraad te rafelen en loopt deze ergens vast.

Het is volgens mij eeerder tijd voor een nieuw mechanisme, zou hem wel eerst openhalen ter controle.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2010, 23:03
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,312
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Is inderdaad de beveiliging. Vaak begint de staaldraad te rafelen en loopt deze ergens vast.

Het is volgens mij eeerder tijd voor een nieuw mechanisme, zou hem wel eerst openhalen ter controle.


ik heb vorige week nog zon mechanisme vervangen het zit hem in het gelijder systeem die omhoog en omlaag gaat.
ik zou het gaan invetten maar niet uitelkaar halen als het een keer los is krijg je het niet weer in elkaar ivm veren en kabels, hele nieuwe binnenplaat met gelijder systeem kost rond de 100,-- en kan je je eigen motor, boxen en dergelijke ombouwen.

gr pieter.

Last edited by monark : 14-10-2010 at 23:06.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-10-2010, 10:22
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Er zitten twee witte kunststof blokjes gemonteerd op de raam geleider.
Hier hangt je raam als ware boven op.
Ik vermoed dat je 1 zo'n blokje kapot hebt hierdoor kantelt het raam iets.
En daarom gaat het raam zwaar omhoog en vliegt ie in de beveiliging.
Ik weet bijna wel zeker dat het dit is want dit had ik toen ook mijn mijn mk4.
Enigste oplossing is een revisie set.
Bij de revisie set is dit niet meer van kunststof maar van aluminium als ik me niet vergis.
Dit is alleen bij de eerste bouwjaren van een golf 4.
Hier was toen ook een coulance regeling voor.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #8  
Old 15-10-2010, 11:44
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by monark
ik heb vorige week nog zon mechanisme vervangen het zit hem in het gelijder systeem die omhoog en omlaag gaat.
ik zou het gaan invetten maar niet uitelkaar halen als het een keer los is krijg je het niet weer in elkaar ivm veren en kabels, hele nieuwe binnenplaat met gelijder systeem kost rond de 100,-- en kan je je eigen motor, boxen en dergelijke ombouwen.

gr pieter.

Bedoel ook niet dat je je mechanisme helemaal uit elkaar moet halen, ik bedoel dat je het mechanisme compleet los moet halen om dit te controleren.
Je tenslotte niet door de deur heen kijken om te zien wat er mis mee is

Indien de geleider nokken afgebroken zijn kun je zoals bprijs al zij, je bent dan niet genoodzaakt een compleet mechanisme te bestellen.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-10-2010, 12:56
tim_g40's Avatar
tim_g40 tim_g40 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 378
Default

ik heb dit probleem ook gehad, inderdaad is er een nieuwe kabelset te bestellen met alluminium blokjes. hoeft niet heel de metalen plaat te kopen. als je de deurpanelen loshaalt en kijkt in de gleuf waar de raam naar beneden glijt kun je wel zien wat er mis is. je kunt ook de motor loshalen en proberen de raam met de hand naar boven te krijgen. op een gegeven moment komen de blokjes voor twee gaten te zitten en kun je de blokjes controleren. succes
Reply With Quote
  #10  
Old 15-10-2010, 21:44
niels hubrecht niels hubrecht is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 158
Default

bedankt voor de reacties als ik dat nu lees had ik het ijndelijk zelf kunnen bedenken en ging ik het waarschijnlijk gezien hebben met de motor er uit te haalen.
maar dat is dus een hoop zoekwerk bespaard

thnx
Reply With Quote
  #11  
Old 16-10-2010, 14:11
niels hubrecht niels hubrecht is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 158
Default

heb vandaag mijn deure open gedaan en het is inderdaat dat wit plastic blokje die kapot is zal maandag zo een rivisie setje bestellen maar weet iemand hoeveel dat gaat kosten ongeveer
Reply With Quote
  #12  
Old 16-10-2010, 14:19
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Je kan beter een heel mechaniek halen, scheelt een hoop werk.

1J4 837 462 H voor een vierdeurs rechts.
1J3 837 462 H voor een driedeurs rechts.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum