Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-10-2010, 19:33
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Cool alweer een probleem

Hallow,

Na de golf 5 weken kwijt te zijn geweest voor APK reparatie,heb ik er een probleem bij, het olielampje gaat na een paar kilometer knipperen met bijbehorend geluidssignaal. De garage is dicht in het weekend, en wil de auto graag kunnen gebruiken. De olie is op pijl, en als ik de auto uitzet en vervolgens weer aanzet, is t weg.

Als je begint met koude/lauwe motor kun je een kwartier rijden, vervolgens gebeurd het sneller achter elkaar, bijvoorbeeld elke 5 minuten. als de oliepomp defect was, deed ie dat meteen denk ik. iemand enig idee wat dit kan zijn? oliesenor of iets dergelijks

Geert
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-10-2010, 19:37
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Olie word dunner als deze warm word, ik gok dat je oliepomp het zaakje niet lekker op druk houden kan.
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #3  
Old 29-10-2010, 19:50
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

als olie toch dunner wordt, heeft de pomp er bij dikke olie toch meer moeite mee, dus bij een koude motor, of ben ik nou gek?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2010, 20:06
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Dunne olie wordt moeilijker rondgepompt door toenemende ruimte in de pomp. Zo bouwt de pomp dus geen druk op wat ervoor kan zorgen dat je drukschakelaars geactiveerd worden en je lampje brandt.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 31-10-2010, 11:04
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Heb gisteren de olie en oliefilter vervangen, en de oliedruk schakelaar, probleem blijft..hij krijgt wel olie, geen gekke geluiden en kan er gewoon 15 kilometer mee rijden..
is t de oliepomp dan toch aan t overlijden? of heeft iemand nog een suggestie?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-10-2010, 11:21
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Oliedruk toch maar meten denk ik. Anders 10w60?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #7  
Old 31-10-2010, 12:00
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

laat m morgen maar meten, zit er echt niet op te wachten dat dat ding kapot is.. 700 euro aan reparaties in 1 maand is wat veel van t goede..
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-10-2010, 12:10
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Weet niet hoe handig je bent, een oliepomp is zelf te doen wat natuurlijk iets scheelt
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2010, 10:57
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

oliepomp net nagekeken, had 2 bar bij stationair toerental, iets onder de 6 bar bij 2000/2200 toeren, ding is dik in orde. dan maar een nieuwe tellerbak, misschien dat daar de fout zit. schijnt vaker voor te komen?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2010, 11:11
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

ik had het laatst ook, maar bleek een draadbreuk in de kabel naar de druksensor toe te zijn.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum