![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Het waarschuwingslampje van de handrem gaat branden nadat ik circa 10 km gereden heb (in mijn geval is dat snelweg, wellicht relevant). Ik heb in het boekje opgezocht wat het betekent en normaal is dan het remvloeistof niveau te laag. Dit heb ik in de garage laten nakijken en ze hebben het iets bijgevuld maar het probleem blijft. Ze hebben ook de rest nagekeken en er lijkt niets aan de hand te zijn met het remsysteem. De auto remt verder ook nog goed. Bij het van contact halen van de auto gaat het lampje uit, dan bij starten gaat het lampje even aan en blijft uit totdat ik weer die circa 10km gereden heb. Het ABS lampje blijft trouwens gewoon uit en de handrem is ook niet aangetrokken ![]() Specs van auto: Golf 3 TDi (110pk) Bouwjaar: 1997 KM-stand: 340000 Alvast bedankt voor je reactie!
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#2
|
|||
|
|||
![]() hebben ze de remblokken zelf ook nagekeken, kan een censor zijn op de remblokken om aan te tonen dat ze aan vervanging toe zijn kweet ijndelijk niet of vw dat ook heeft.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
BMW heeft het maar of VW het heeft heb ik ook geen flauw idee van, sensor van je rempot mss kapot??
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hydraulische koppeling zit er ook op.. misschien daar iets mee??
|
#5
|
||||
|
||||
![]() De remmen en blokken zelf zijn allemaal nagekeken en zouden nog goed moeten zijn. Volgens mij heeft een Golf 3 nog geen sensor bij de remblokken, niks van gezien in ieder geval.
Hoe zou een hydraulische koppeling invloed kunnen hebben op het waarschuwingslampje van het remsysteem? Lijkt me niet dat dit gekoppeld is. Het probleem duikt nu wat willekeuriger op, gister op de terugweg van het werk niet gezien, vandaag wel weer op de heenweg na circa 15km.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hoe staat het met het niveau van de remvloeistof?
__________________
VWCulture.nl
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Dit duit oftewel op de handrem die opgetrokken staat (logisch) of het remvloeistof reservoir.
Een sensor bij de remblokken heeft een golf 3 niet. Problemen die ik al ben tegengekomen: - Slecht contact bij de druksensor aan de handrem - Slecht contact of versleten sensor van het remvloeistofniveau. Vaak is het voldoende om deze eens proper te maken en een aantal keren diep in te drukken (hangt vast aan de gele dop van het remvloeistof reservoir) Succes!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zijn handige tip! Ik ga dit proberen en hopelijk is het probleem dan weg ![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb geprobeerd om de sensor schoon te maken maar aan de dop van mijn remvloeistof reservoir zit geen sensort. Het is een gewone dop met verder niets er bij. Ongeveer 2cm naast de dop gaat wel een kabeltje en stekkertje naar het reservoir. Zit hier soms de sensor, zo ja, hoe kan ik die dan schoonmaken? Lijkt niet op een constructie die te openen is.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heel eerlijk, geen idee ![]() Zo ken ik ze niet, bij mij is het uitgevoerd zoals ik hierboven heb beschreven...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |