![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik was onderweg met mijn polo 6n '95 en onder het rijden op de snelweg kapte de motor ermee en ik krijg hem niet meer aan. Hij gaat wel rond maar slaat niet aan, en hij stinkt naar rotte eieren,............ iemand een idee??
m.vr.gr. Pottema |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kijk even of bij het starten de rotor nog draait, de ontstekingen gaan vaak stuk bij deze type's.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Distributie geklapt?
Als je van het ergste uit gaat kan het alleen maar beter worden. ![]()
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Stinkt naar rotte eieren, dan kan het haast geen ontstekingsprobleem zijn, al lijkt het daar wel op!!
Testlampje pakken, stekker direct naast je verdelerkap pakken, middelste draadje aanprikken de groene, en de andere aan massa.. Auto starten, lampje moet knipperen, doet deze dat niet dan is de verdeler met Halvoeler overleden. |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik dacht te hebben gevonden wat het was,.......... aan de binnenkant van de verdeler daar was het koolstof staafje weggesleten. Afijn nieuwe verdelerkap en rotor erop gezet maar nu slaat hij nog steeds niet aan! Hall voeler gecontroleerd met testlampje op de groene draad geen resultaat.
Maar als ik en met het contact aan het testlampje op de groene draad hou hoor ik klikken en de brandstof pomp draaien,..................... dus volgens mij maak ik dan massa via het test lampje,.............????????????????? En vonken doe hij nog steeds niet, de rotor draaid btw wel rond. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Even een keer uitlezen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Bij een polo 6N kom je daar ook nie veel verder mee.. Miss bobine kapot?
__________________
Your Signature |
#8
|
||||
|
||||
![]() Heb je toevallig ook een led ''lampje''.
Als je die een regelt dan maakt er zeker niets massa door je lamp,is denk ik wel het proberen waard. succes |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Er wel een mogelijke kans dat er een storing in zit waardoor deze niet aanslaat. Het is in ieder geval een goede eerste stap ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Heren aller eerst hart. dank voor de tips en trucs die jullie aangeleverd hebben. En de Polo 6N draait weer als een tikmachientje, luister en huiver,...........
De rotor is waarschijnlijk niet ver genoeg aangedrukt geweest, daardoor is het koolstof staafje weggesleten tot aan het plastic van de kap toe daardoor hebben de buitenmantel en de binnenstel sluiting gemaakt waardoor de bobine is geklapt,................ ![]() Alleen heb ik nooit goed de bobine bekeken anders had ik gezien dat er een bloemkooltje op zat. ![]() |