![]() |
|
|||
|
|||
![]() vraagje ik heb nog een zeer nette cabriolet staan, hier zit een 1.8 carb motor in [motorcode] geen idee. deze loopt niet echt super er zit een pierburg 2e2 op klote ding dus. stationair 500rpm voor de rest loopt hij wel redelijk goed, alleen als ik hem ff doortrek, heb ik soms steek gas [ blijft hij hangen rond de 3000rpm] als ik van het gas af ga, als ik dan het gas pendaal ff snel 1x in trap valt hij direct terug. aangezien ik de cabrio wil verkopen binnekort, wil ik dit wel ff goed hebben. redelijk link [steekgas]. nu ben ik ff aan het kijke geweest en leek mij een carb van een ford granada 2liter wel een goede vervanger, is een weber. is hier ervaring mee? ik wil er namelijk ook niet weer teveel geld in stoppen ivm verkoop.
thanks! |
|
||||
|
||||
![]() Das idd tricky.. @3000rpm. Wel een goede oplossing lijkt mij zo'n 2L carb.
Ik zeg: gewoon proberen, altyd beter dan zo'n klote pierburg.. Weet niet of dit makkelijk te pas te maken is? ben ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit weten, heb ook een paar van die pierburgs in onderhoud.... |
|
||||
|
||||
![]() is de ontsteking wel ok?
|
|
|||
|
|||
![]() ja ontsteking is perfect alles is nieuw! heb deze cabriolet een jaar terug grotendeels aangepakt, compleet gespoten, nieuwe kap er op, stuurbekrachtiging er op, nieuwe koppeling, nieuwe verdeler verdelerkap kabels, bougies. en nog veel meer. ding is eigelijk perfect op die klote carb na, ding reageerd ook nergens op als je aan de stelschroeven draait. en een andere motor er in hangen vind ik nogal overdreven voor de verkoop.
|
|
|||
|
|||
![]() pas maken moet redelijk goed tedoen zijn lijkt mij, heb alle machines tot mijn beschikking dus een adapter maken is geen probleem.
|
|
||||
|
||||
![]() ik zou het gewoon proberen stefan,dat moet haast wel lukken zou ik zeggen.
even off-topic maar dan is dat meteen gezegd,bij die s3 van m'n maatje hebben we het gevonden,het zat toch in de penbobines.4 nieuwe erop en hij gaat weer als een kogel.
|
|||
|
|||
![]() kijk das mooi, probleem toch gevonden, gaf hij geen misfire aan in vagcom? naja doet er ook niet toe, ding loopt weer perfect das het belangrijkste.
ja ga ook gewoon proberen denk ik, paar maatjes van me rijden veel bangers, en die hebben nog wel ford carbs liggen kan ik het mooi ff proberen, hoef ik niet direct dat spul te kopen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee,dat was dus het vage,zowel op bosch kts als op vagcom geen enkele fout of afwijkende waarde te bespeuren.toch vermoed ik nog steeds dat het door het [onkundig?] chippen is gekomen,hij gaat er nu sowieso mee naar jd. iig bedankt voor je meedenken ![]()