![]() |
|
|||
|
|||
![]() zit al enige tijd met een motor swap in mene kop nu kr loopt goed maar is tijd voor wat sneller.
dacht aan een 1.8L 20v maar na race wars een meeting met sprint in belgie een g60 in een grijze golf 1 gezien te hebben en te zien hoe goed dat ding liep begin ik te twijfeln. toen ik wat info vroeg zij hij is gewoon wat oude rommel maar dacht rond de 250 pk haha niet slecht voor oude rommel. dus nu mijn vraag wat zouden jullie doen??? auto dient om te sprinten maar moet rijdend naar de meeting kunnen vermoren rond de 300 pk en moet in een golf 1.(moet niet de snelste maar wel betroubaar niet elke 100km 20 km moeten duwen:-) mss ook een idee kwa prijs ? plaatsen van de g60 lukt nog alleen de kabeltjes moet worden gedaan haha voor de 20v denk dat dat gedaan moet worden. dus 1800cc 20v turbo of g60 ?? |
|
||||
|
||||
![]() betrouwbare 300pk....dan zou ik gaan voor een 1.8T...en dan voor de 225pk versie. Knoop daar een lief turbo`tje op, software op maat door JD Engineering en je hebt een betrouwbare 300pk. Bij een 1.8 G60 moet je veel meer doen om die vermogens te halen. Hier op het forum was er iemand met een MK1 G60 8V met 295pk..en daar was erg veel aan gebeurd.
1.8T in een MK1 is volgens mij niet zo spannend...steunen, downpipes, etc...alles is al te krijgen voor 1.8T in een MK1.
|
|||
|
|||
![]() had geen tijd voor de plaatsing.
ben alles eerst eens rustig en het bekijken en rond horen hoor zijn plannen voor de winter. Last edited by aircooled007 : 18-04-2011 at 20:13. |
|
|||
|
|||
![]() jep ik heb nog een complete 20vt liggen ding is bloedsnel en loopt als een zonnetje.
steunen kan ik je ook leveren voor in mk1, en een aangepaste kabelboom ook zodat deze makkelijk aantesluiten is door jou zelf kan ik je ook bij leveren. |
|
||||
|
||||
![]() Zou voor de 20V gaan want 300pk uit een G60 kost best geld en is dan niet echt betrouwbaar meer.
(Zilver grijze golf I uit Den Haag toevallig op Race Wars?) |
|
|||
|
|||
![]() dat zou kunnen.
ik wou eerst kr turbo maar dat is niet haalbaar voor volgend jaar. |
|
||||
|
||||
![]() 1.8T met 300pk in een Golf 1 kost ook serieus geld hoor..
|
||||
|
||||
![]() Hallo
Ik ben de eigenaar van de golf die u bedoeld denk ik. G60 komt heel anders in als een 20vt. 20vt is zeker betrouwbaarder zeker als je 300pk wild gaan rijden alleen moet je dan ook de zuigers en drijfstangen aanpassen en dit zou bij de G60 ook moeten. Enigste wat niet super betrouwbaar is is de glader maar als je deze elke 10.000km laat reviseren is er niets aan de hand (ligt aan de poelie waar mee je rijd). Ik heb mij g60 voorzien van Rs2 kop (max bewerkte kop met 36mm uitlaat kleppen). Scherpere nokkenas Rs2 lader rvs uitlaat systeem enz enz enz Ik wou ook eerst een 20vt in mijn golfje hangen maar ben toch verder gegaan met de G60. Op de snelweg zullen de 20vt sneller zijn maar met een stoplicht sprintje moeten 9 van de 10 het afleggen aangezien de glader veel mooier in komt kwa druk. Maar dit is mijn meening :P Ik zelf ga ook een 16vg60 bouwen omdat ik 300pk ook wil halen en dit makkelijker te doen is met een 16v dan een 8v. |
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor de info ik denk dat ik voor de g60 ga gaan en deze dan gelijdelijk aan bewerken ik denk voor te beginnen dus g60 goed aan het lopen in de golf met een budget van 3000 euro haalbaar moet zijn.(niet met 300pk hé)
bedoel dus stok g60 plus de inbouw in de golf voor 3000 moet wel lukken lijkt me of sla ik de bal helemaal mis???? en met de kr zien we wel wat we doen mss houden als rezerve. Last edited by aircooled007 : 22-04-2011 at 05:44. |
|
||||
|
||||
![]() Legt eraan hoe handig je zelf bent
|
|
|||
|
|||
![]() Er gaat niets boven het geluid van een G-lader......
|
||||
|
||||
![]() Motor compleet met kabelboom en computer +/- €650,-
Lader reviseren en bewerken €900,- Nieuwe onderhoudsdelen erop (riem,waterpomp,bougie's,kabels,olie/filter enz)€360,- 020bak €100,- steunenset voor bak €150,- kabelschakeling €50,- koppelingskabel passat g60 €60,- Aandrijfassen golf 1 cabrio 100mm €75,- brandstofpomp met opvoerpomp 2de hands €100,- nieuw €300,- Remmenupgrade G60+ adapters €300,- Uitlaat systeem €400,- Klein electro €35,- Intercooler met slangen €200,- Totaal €3380,- Alleen is je motor dan nog niet getuned en aangezien het een tweede hands blok is weet je niet verder hoe het is met de staat van de motor zelf. Bewerkte kop met grotere kleppen met nok €1100,- Chip op maat €590,- Drukmeter €40/90,- Kleine poelie €35,- Je kan ook gewoon een goed bod doen op mijn motor ![]() Last edited by Gout : 22-04-2011 at 10:30. |
|
|||
|
|||
![]() of voor 1750 euro een complete 20vt bij mij ophalen, 180pk
met aangepaste kabelboom 250 euro motorsteun 100 euro. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() haha das duidelijk en een bod doen op jou motor 200 euro!!!(het was toch maar oud ijzer ;-0)
neen wil alles lekker zelf bouwen en plannen zijn eerst voor deze winter hé. |
|
|||
|
|||
![]() ja die pm heb ik gehad maar gelijk ik al zij DIT ZIJN PLANNEN VOR DE WINTER heb nu nog niets aan de motor en ben nu eerst eens goed aan het rond kijken en vragen.
zullen wel zien wat er tekoop staat over een half jaar haha |
|
||||
|
||||
![]() 20v-g60 geen optie?!
![]()
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
![]() Je moet nooit verraden op de baan wat je hebt
![]() |
|
||||
|
||||
![]() een telling maken bij zo een project...ik denk dat je bescheten gaat uitkomen
Mijn revisie heeft me al 2000€ gekost boren,honen,vlakken,coterwerk,verlichten vliegwiel,voll dynamish gedeelte balanceren,nieuwe zuigers,kleppen slijpen en roderen,......... tel daar alle nieuwe dichtingen en vijzen bij,bewerkte en voll gereviseerde g-lader,..... boite revisie die ik nog moet doen,remmen,.... ik denk dat je je bedrag MINIMUM x2 zal mogen doen als je het fatsoenlijk wil doen,maar dan weet je ook dat je iets degelijk hebt waar je jaren plezier aan zal hebben zoals reeds aangehaald is 650€ voor een blok waar je 0,0 van af weet even inlepelen en na 100 km boem krak oeioeioei ![]() ![]() zuigers mss erdoor,dichtingen moet je toch nieuw steken want je doet hem toch open voor alle zekerheid alles eens te controleren STEL dat alles nog mooi en ok is...dan steek je toch ook een nieuwe oliepomp? je hebt dan al zoveel geld uitgegeven dat je dit niet wil verklooien door te gaan besparen,hoppa nog eens 200€ er door voor een nieuw pompje,zelfde met waterpomp,....best is dat je geen budget voorop stelt en gewoon rustig aan doet wanneer je er tijd en geld voor hebt Ik ben zo al 2j bezig,op het begin hield ik ELKE aankoop bij,na een paar maand maakte ik m'n telling en heb ik wijselijk het word documentje richting prullenbak gesleept ![]() ![]() Last edited by bs-wheels.be : 23-04-2011 at 14:26. |
|
|||
|
|||
![]() koop gewoon een hele corrado, haal daar af wat je nodig bent.
Kun je de rest van de onderdelen van de corrado verpatsen (wel een beetje een intresante zoeken) en je krijgt geld toe. Kun weer een keertje uitgeven aan een setje motorsteunen en adapters voor je remmen. |