![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de timing streepjes juist gezet en de drijfriem erop gezet maar als ik dan met de pouli draai loopt hij tegen de kleppen. Daardoor ben ik gaan zoeken naar een timing die dat niet heeft. Kan iemand mij vertellen of het altijd juist is als de kleppen niet tegen de zuigers komen of is er dan nog kans dat hij niet de juiste timing heeft?
Mvg Mellaers |
#2
|
|||
|
|||
![]() Als de kleppen de zuiger raken staat hij niet op tijd, en gebruik je waarschijnlijk de verkeerde merktekens.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ok en als de zuigers op een andere timing staan gewoon proef gezocht is het dan altijd juist als dat niet raakt? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
? ? Er is geen andere timing Maar je kunt hem wel zo zetten dat hij verkeerd staat en de kleppen niet of wel raakt. Is een beetje afhankelijk waar de zuiger dan is. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoe kan ik de timing goed zetten normaal? Dat is toch dat streepje van de pouli tussen dat vee streepje en het bolletje op de nokenas pouli op dat streepje van die plastieke kap (verticaal naar beneden) klopt dit allemaal? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Wat voor motorcode?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() mh 19
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
1300CC MH-19 benzine ongeregelde katalisator |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Bij mij tikte de kleppen op O. Op Z weer niet. Dus het is niet altijd zo..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ja op die punten heb ik hem geprobeerd maar dat ging niet en zowel op O als op Z geprobeerd. Maar nu staat hij nog een beetje verder en loopt nergens tegen. Is dit dan de juiste timing ook al klopt het niet op streepjes?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Als die netjes loopt... zou ik zeggen prima.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
|||
|
|||
![]() mss poelie verkeerd erop zitten doordat de spie weg is.
maar kan best zonder merktekens; cilinder 1 distrubutiezijde op bdp,dus bougie eruit schroevendraaier erin totdat deze niet meer hoger gaat dit is bdp.Kijk dan ook even waar je streepje van de krukaspoelie staat. dan zet je de nokkenas op de eerste cilinder op tuimelen dus met de oortjes naar boven dus \ / ook dan even je markering checken and thats it Maar had je niet beter je blok door een ander laten ineensteken en dan ff goed opletten Hoe dit in elkaar zit,Want als ik dit allemaal zo lees heb ik een slecht gevoel dat dit wel gaat goedkomen ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ben wel gekent met motoren maar niet met deze vw golf MK2 men laatste revisie was van mijn kever en ging vlekkeloos. Deze is wat moeizamer verlopen. Dus kon het beter even vragen voor ik verkeerde dingen doe. |