Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2011, 23:05
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default Geen effect Catcams G60

Hallo,

Ik heb zojuist een Catcams nokkenas aangeschaft voor mijn g60.
Dit is een speciaal ontwikkelde as voor g60 een 278/278 assymetrische dmv verschillend profiel op in- en uitlaatnokken.

Het enige probleem is dat ik gewoon helemaal niks merk van deze as.!
De voorontsteking van 6 tot 9 graden gezet, het enige is dat ie wat lager stationair loopt.

Ik ben verder wezen zoeken en de as 1 tand op de distributie vroeger gezet.
Hiermee liep ie goed maar minder vermogen, ik heb dit t/m 4 tanden geprobeerd en eigenlijk werd die steeds flauwer, ook heb ik de as een tand later gezet, maar hiermee gaat ie zwart roken en slecht lopen ( erg hikkerig )

Op de originele stand ( gewoon op de merktekens ) loopt ie het mooist maar geen verschil met de originele as. Mijn lader-druk is wel lager geworden op mijn drukmeter wat zou betekenen dat de lucht de cilinderkop in gaat ivm de kleppen die door de nokkenas verder open gaan en langer op blijven staan.

Waar zou dit probleem mee te maken kunnen hebben?
Ik snap er niks van.

Gr
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2011, 14:29
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Verstelbaar nokkenas tandwiel en dan helemaal precies laten afstellen door iemand die er verstand van heeft zoals Bolku

En alleen de as heb je ook niet heel veel aan, zoals ze vaker zeggen bij deze dingen, met alleen de rijst heb je nog geen nasi, je moet ook nog de kruiden enz toevoegen

Kijk eens naar de rest van je inlaat, je uitlaat en de aansturing van alles (chippen). Dan ga je een andere nokkenas pas echt merken en haal je alles eruit
Reply With Quote
  #3  
Old 22-04-2011, 14:53
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

De as is bij bolku gehaald en hebben samen ook een paar poging gedaan hem af te stellen maar komen er niet uit.
Chip zit erin van bolku.
Verstelbaar tandwiel heeft op dit moment nog geen zin, dat is voor de fine-tuning. Eerst in de buurt zitten dan het kleine afstellen, op dit moment zit ik nog helemaal niet in de buurt.

Dus laat die kruiden maar in je kast staan

Met originele chip 186 pk op bank,
met chip ging ie wat harder maar nog niet gebankt, met deze as gebeurde niks.
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY

Last edited by Jetta-G60 : 22-04-2011 at 14:56.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-04-2011, 16:21
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Blokje wel helemaal lekker dan? goede compressie? Injectors groot genoeg ? genoeg brandstof druk ? En je lader, is die niet aan een revisie toe? zo'n as moet je i.c.m. die chip toch wel goed merken....

succes ermee
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #5  
Old 22-04-2011, 18:36
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Blokje wel helemaal lekker dan? goede compressie? Injectors groot genoeg ? genoeg brandstof druk ? En je lader, is die niet aan een revisie toe? zo'n as moet je i.c.m. die chip toch wel goed merken....

succes ermee


Ja het blokje is super, 3 dagen geleden echt nog heerlijk hard en goed gereden. De lader is 7000 km door mij gereviceerd. draaide met deze chip op volle toeren 1.5 bar. Dit is ook de reden dat ik een nokkenas haalde om deze druk ook te gebruiken, want deze 1.5 bar kan mijn motor niks mee omdat de kleppen te snel sluiten. Met deze catcams is mijn druk ook beduidend gedaald tot ong 1 bar, dus het gaat de motor in, maar op een of andere manier voel ik er niks van. Ik heb grijze injectoren erin zitten en de werken prima, brandstofdruk heb ik niks aan veranderd, alles origineel g60. Miss dat hier iets aan moet gebeuren.

Ik hoop op goede ideen van jullie allemaal!
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2011, 20:44
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik gok toch dat hij niet genoeg brandstof krijgt, omdat er nu stukken meer lucht de cilinders ingaat. Ik zou eens beginnen met grotere injectoren of een verstelbare brandstofdrukregelaar.....
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2011, 21:10
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

bij een andere nokkenas moet je sowieso wat aan je brandstofdruk doen.
Je lader pompt idd meer lucht in de cilinders, maar zonder voldoende brandstof, doet die lucht nog niks. wordt gecomprimeert en kan juist tot vermogensverlies leiden, omdat t geen extra verbranding opleverd en ruimte in beslag neemt.

Dus, benzinedruk omhoog, en je gaat er zeker veel meer van merken.

Zelfs al zou je een iets betere nokkenas erin zetten (beter dan origineel, maar geen schrick of catcams) moet je je benzinedruk al verhogen. Dus bij echte tuningassen zul je dat ook moeten doen.

Alle beetjes helpen, maar slechts 1 ding doen, gaat m niet worden. Veel dingen moeten gewoon samen worden aangepast.

Chippie doet voornamelijk wat langer de injectoren open houden, maar als de druk te laag is, sproeien ze nog steeds niet zo heel veel meer als dat eigenlijk zou moeten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-04-2011, 22:06
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

bedankt voor de reactie hier kan ik watmee! wat is de beste manier om dit te doen? gewoon de originele regelaar op een of andre manier omzeilen en tussen de retour een verstelbare regelaar monteren?
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2011, 23:21
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
Default

Ik heb iets soortgelijks gehad alleen dan door de montage van een spagetti spruitstuk .
Een andere pully met chip van JD , en het probleem was opgelost.
Je hebt nl meer flow dus minder laadruk dus minder vermogen.
Mijn motor had helemaal standaard ook al 188 PK.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2011, 23:39
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

originele benzinedrukregelaar moet je eruit halen en er een verstelbare voor in de plaats doen. Op ebay kosten die dingen niet al te veel.

@Rallygolf20vt: enkel uitlaatspruitstuk veranderen doet idd niet veel, behalve wat meer geluid geven (beetje t idee van een open luchtfilter)

Het is de combinatie die het m doet. Enkele dingetjes doen doet niet al te veel. Uitzonderingen zijn daar gelaten (enkel chippen kan bijvoorbeeld bij somigge autos wel een vermogenswinst opleveren, maar niet bij oudere wagens met simpelere techniek)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #11  
Old 24-04-2011, 12:00
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

De originele eruit halen zeg je, maar deze gaat je injector-rail in.
Over het algemeen zijn de verstelbare regelaars zo, dat je hem tussen de leidingen kunt plaatsen en niet zomaar op de originele plek van de rail.
Hoe ga ik dit oplossen?
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #12  
Old 24-04-2011, 14:08
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 165
Default

Waarom is er bij Bolku de software niet verder aangepast? Je haalt nu met minder druk hetzelfde vermogen wat betekent dat de vullingsgraad goed is.

Jos.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-04-2011, 14:21
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

niet zelf gaan klooien, maar nr een tuner gaan..
iig op de bank zetten met air fuel meter, voor hetzelfde geld loop je nu arm of rijk..
Reply With Quote
  #14  
Old 24-04-2011, 15:44
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

vind het wel goed dat hij zelf probeert, uiteindelijk als hij het niet opgeeft komt hij er wel, veel mensen gaan altijd, en derect bij een tuner, en worden soms ook in de zak gezet.

grtjs
Reply With Quote
  #15  
Old 24-04-2011, 15:59
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

tot hij iets probeert wat het verkeerde effect heeft en de boel id soep draait..
zelf proberen ok, maar wel op een goede manier (=air fuel nakijken is al het minste)
Reply With Quote
  #16  
Old 24-04-2011, 16:31
Jetta-G60's Avatar
Jetta-G60 Jetta-G60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 61
Default

Ja ik snap wat jullie proberen duidelijk te maken, maar ik ga toch zelf door met proberen. Ik ga morgen S2 injectoren monteren met een verstelbare brandstofdruk regelaar. Dat denk ik niet dat ie nog te arm gaat lopen.
Ik hoop dat dit gaat werken. Maar een Afr-meter is zeker een goede tip, hiermee kan ik alles ook in de gaten houden.
__________________
Jetta G60 '86 BBS RY
Reply With Quote
  #17  
Old 25-04-2011, 08:12
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ben benieuwd, ik denk dat je hiermee het probleem oplost. Met een afr meter kun je de drukregelaar ook meteen goed afstellen. Succes
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #18  
Old 25-04-2011, 10:30
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Zelf proberen is inderdaad erg leuk en leerzaam, mag het zelf ook graag doen.
Maar ik zeg ook altijd: wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Het leuke is dat je hoer een heel forum achter je hebt staan waar veel kennis aanwezig is.
Ik zou zeggen: Ga zo door en je komt er wel!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum