Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2011, 19:42
joost89 joost89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 101
Default poging diefstal loopt uit de hand audi rs4

dit bericht kwam ik ergens tegen op internet:


Soms heb je als autodief pech. Bijvoorbeeld als je de wagen wilt stelen van een autocoureur/tuner die naar de naam André Botter luistert.

Uiteindelijk strandde de autocrimineel na een fascinerende achtervolging in de Rotterdamse wijk Prinsenland en kon hij worden ingerekend door de politie. En de Audi RS4 van Lekkerkerker André Botter? Zo’n beetje total-loss. “Ik kreeg woensdagavond een telefoontje van een man die belangstelling had voor mijn op Marktplaats te koop zijnde auto, een Audi RS4 Station van bouwjaar 2000”, vertelt de in Opperduit wonende André Botter. Hij vroeg of ie nog even mocht langskomen om de auto te bekijken en een proefritje te maken. Dat hij pas tegen elven ‘s avonds het erf kwam oprijden, vond ik geen bezwaar. Ik ben meestal toch tot in de late uurtjes bezig met mijn grote hobby: auto’s tunen en ermee racen.”
Oprecht
De aspirant-koper - een Brabander van midden twintig- maakte een keurige indruk op Botter en de gezamenlijk uitgevoerde proefrit verliep prima. “Hij leek oprecht geinteresseerd in de Audi. En dat klopte uiteindelijk ook wel! Hij vergat alleen te betalen, ha ha!” Na de proefrit vroeg de Brabander of Botter even de motorklep wilde openen. Juist toen de Lekkerkerker daartoe aanstalten maakte, startte ‘zijn gast’ de motor, zette de versnelling in zin achteruit en maakte zich samen met de Audi uit de voeten. “Ik heb hem nog even na staan kijken toen hij vol gas de dijk op scheurde. Mijn eerste gedachte: ‘Oh, wil je het op die manier spelen? Dan kun je het krijgen ook!’ Vervolgens ben ik in mijn 450 pk sterke Opel Astra gestapt en zette ik de achtervolging in.” Al voor Bergambacht bereikt was, zat Botter al bij de dief in het spoor. Daarna haalde ik hem in en zette ik mijn Astra er voor. Even had ik het idee dat daarmee de zaak klaar was, maar dat pakte anders uit. Toen ik uitgestapt was gaf die gozer ineens weer vol gas en scheurde ie richting Krimpen over de N210. Ik er dus weer achteraan. Het werd een bizarre achtervolging waarbij de dief snelheden van tegen de 250 bereikte, de rotondes zowel linksom als rechtsom nam en bij Krimpen-Langeland ineens rechtsaf sloeg het dorp in. Toen raakte ik hem uit het vizier, ook omdat hij zijn lichten gedoofd had.” Voor Botter was dat het signaal om richting Algebrabrug te rijden, waar de inmiddels gealarmeerde politie al klaar stond om de autodief op te vangen. De aanhouding lukte overigens pas in Rotterdam_Prinsenland, waar de Audi tot stilstand kwam na een onzachte aanraking met enkele geparkeerde auto’s, waarvan er eentje na de klap ruim tien meter verderop tegen een flatportiek aan kwakte. Botter: “De politie haalde de dief direct uit de auto. Van mijn Audi was niet erg veel meer over. Maar goed, dat is maar blik. Veel vervelender vind ik de gedachte dat deze crimineel misschien een paar weekjes vast zit en dan weer verder kan gaan waar ie mee bezig was:
mensen duperen.

link van de beide auto`s

http://link.marktplaats.nl/422024644

en tekst en uitleg+video

http://www.mediatv.nl/nieuws/5801/Chaos ... ding.html#
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2011, 19:43
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Repost
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2011, 19:58
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by Ralph
Repost


Hier idd ook al te vinden:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84352

Deze gaat dicht
__________________
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum